مشاهده
44729 +

بازی های تعادلی برای کودکان بازی های تعادلی برای کودکان تمرینی برای رشد مهارت حرکتی درشت است. مهارت حرکتی درشت به حرکاتی گفته می‌شود که ماهیچه‌های بازو، ران، نیم تنه و پا درگیر می‌کند. مقاله مهارت حرکتی ببینید تا بیشتر با دلیل اهمیت تقویت این مهارت در کودکان آشنا شوید. بیش از 20 مورد بازی برای تقویت مهارت حرکتی درشت و ریز اینجا ببینید. بازی های تعادلی برای کودکان یک راه برای افزایش دقت و تمرکز هست. در ادامه چند نمونه از بازی های تعادلی داریم که بصورت بازی فردی و یا بازی گروهی قابل اجرا هستند نگه داشتن کتاب: یک کتاب روی سر کودک بگذارید و بخواهید مسیری را بدون اینکه کتاب بیفتد، طی کند. برای چالش بیشتر مدل راه رفتن را هر دفعه تغییر دهید، سریع راه برود، به پشت راه برود... اگر با گروهی ک...

بازی های تعادلی برای کودکان

بازی های تعادلی برای کودکان تمرینی برای رشد مهارت حرکتی درشت است. مهارت حرکتی درشت به حرکاتی گفته می‌شود که ماهیچه‌های بازو، ران، نیم تنه و پا درگیر می‌کند. مقاله مهارت حرکتی ببینید تا بیشتر با دلیل اهمیت تقویت این مهارت در کودکان آشنا شوید.

بیش از 20 مورد بازی برای تقویت مهارت حرکتی درشت و ریز اینجا ببینید.

بازی های تعادلی برای کودکان یک راه برای افزایش دقت و تمرکز هست.

در ادامه چند نمونه از بازی های تعادلی داریم که بصورت بازی فردی و یا بازی گروهی قابل اجرا هستند

نگه داشتن کتاب:

یک کتاب روی سر کودک بگذارید و بخواهید مسیری را بدون اینکه کتاب بیفتد، طی کند. برای چالش بیشتر مدل راه رفتن را هر دفعه تغییر دهید، سریع راه برود، به پشت راه برود…

اگر با گروهی کودک بازی تعادلی کتاب را انجام می‌دهید، بازی را بصورت مسابقه داشته باشید. بچه‌ها را به گروه‌هایی تقسیم کنید، همانطور که کتاب  روی سرشان هست با موزیک دور اتاق قدم بزنند و برقصند. وقتی کتاب از روی سرشان افتاد باید فریز شوند و بی‌حرکت سرجایشان بایستند. برای خارج شدن از حالت فریز یکی از هم تیمی‌ها باید کتاب را از روی زمین برداشته و مجدد روی سر کسیکه فریز شده، قرار بدهد. نفری که کمک می‌کند باید تمام مدت که کتاب را از روی زمین بر می‌دارد، تعادل خودش را حفظ کند تا کتاب خودش نیفتد. قبل از شروع بازی تعادلی فوق، کمی تمرین داشته باشید.

بازی تعادلی لیله :

بازی های تعادلی

لیله بازی یکی از بازی های تعادلی هست که همه‌ی ما در کودکی کلی خاطره داریم. تنها به گچ و آسفالت نیاز هست. لیله بازی در پارک و یا فضای باز حیاط با کودکان انجام دهید.

‌بازی های تعادلی راه رفتن روی بند:

بازی های تعادلییک بازی تعادلی الهام بخش دیگر راه رفتن روی بند هست. بند، نخ طناب یا هر چیز دیگر که بتوانید روی زمین قرار دهید، انتخاب کنید. ابتدا از کودک‌تان بخواهید، بیرون خط سعی کند راه برود و تعادلش را حفظ کند. وقتی کل مسیر را طی کرد و کمی با روش بازی آشنا شد روی بند راه برود. پاشنه یک پا را جلوی پنجه پای دیگر بگذارد و همینطور به جلو برود.

برای سخت‌تر کردن بازی بخواهید به پشت راه برود و یا موانعی روی مسیر قرار بدهید و بخواهید از روی آنها بپرد بدون اینکه از خط خارج شود.

بازی حرکتی آموزش باریک و پهن یک نمونه دیگر از بازی بر روی نخ و جزیی از بازی های تعادلی ببینید.

بازی تعادلی با قاشق :

باز های تعادلی (3)

یک کاسه پر از قند یا حبوبات یا هر چیز دیگری که در قاشق جا می‌شود، یک طرف اتاق قرار دهید و یک کاسه خالی سمت دیگر اتاق قرار دهید و از کودک بخواهید در حالیکه سعی می‌کند قند را با قاشق بین دو کاسه جابجا می‌کند، کارهایی که شما نام می‌برید را انجام دهد.

کارها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • روی یک پا برای 5 ثانیه بایستد.
  • به پشت به سمت کاسه خالی برود.
  • روی پنجه پا راه برود.
  • یکبار بنشیند روی زمین و بایستد.
  • روی زانوها راه برود.
  • یکبار بپرد.
  • پشت آرنج دستی که قاشق را نگه داشته با دست مقابل لمس کند.
  • قاشق پر از قند را روی زمین بگذارد و دوباره بردارد و مسیر را ادامه دهد.
  • قاشق پر را به یکی دیگر از بچه‌ها بدهد.

اگر در حین انجام این کارها قند روی زمین بیفتد باید از اول شروع کند و بازی ادامه دارد تا همه قندها به کاسه خالی منتقل شود.

برای اینکه این بازی تعادلی با قاشق را کمی پر چالش کنید از قاشق در اندازه‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید. به این صورت کودکان بیشتر از بدنشان آگاه می‌شوند.

یکی دیگر از بازی های تعادلی راه رفتن با شیء خاص:

بازی های تعادلی

نیاز به 2 جعبه خالی دستمال کاغذی یا 2 قوطی کنسرو هست. وقتی حالت ایستادن تغیر می‌کند(بخاطر چیزی که روی آن ایستاده‌اید) نیاز هست تا بدن شما عکس‌العملهایی را داشته باشد تا تعادل حفظ شود.بچه‌ها دوست دارند کفش‌های بزرگتر از پایشان بپوشند. وقتی می‌بینند که با آنها می‌توانند راه بروند یک احساس اعتماد به نفس بزرگی ایجاد می‌شود.

ابتدا از کودک بخواهید با جعبه دستمال کاغذی کاردستی کفش درست کند. با خلاقیت آنرا تزیین کند. قسمت باز جعبه دستمال کاغذی محلی هست که پا وارد می‌شود. مدل دیگر با قوطی کنسرو امتحان کنید.با کاغذ رنگی قوطی کنسرو را قشنگ کنید و از داخل قوطی یک رشته طناب نازک رد کنید تا حالت دستگیره شود.

روی مسیر موانعی قرار دهید.اگر در فضای باز هستید با گچ شکل مسیر ماز را بکشید. اگر داخل هستید با بالشت مسیر مشخص کنید و بخواهید با پوشیدن کفش‌ها مسیر را طی کنند.

در انتها پیشنهاد می کنیم نمونه های بیشتری از بازی مسیر یابی ببینید.

3 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه