مشاهده
13068 +

کاردستی و تزیین تخم مرغ جشن نوروز یکی از جذاب‌ترین جشنهای سنتی ما ایرانیان هست. عید نوروز را با کاردستی تخم مرغ و تزیین تخم مرغ های خلاقانه داشته باشید. درست کردن وسایل سفره هفت سین و تزیین تخم مرغ حال و هوای خوبی برای آماده شدن سال نو در شما و کودک‌تان ایجاد می‌کند. کودک شما از اینکه در تدارکات عید نوروز و سفره هفت سین همکاری دارد، احساس غرور و شادی خواهد کرد. برای انجام کاردستی تخم مرغ و تزیین تخم مرغ عید فقط کافی هست داخل تخم مرغ را خالی کنید و نیازی به جوشاندن تخم مرغ نیست، اینطوری شما برای مدتها می‌توانید تخم مرغ عید داشته باشید. با یک سوزن یک سوراخ نازک در سر تخم مرغ و سوراخ کمی کلفت‌تر در ته تخم مرغ درست کنید. با کمک یک نی و هوا از داخل دهان یا سرنگ محتوای داخل تخم مرغ را خالی کنید. ت...

کاردستی و تزیین تخم مرغ

جشن نوروز یکی از جذاب‌ترین جشنهای سنتی ما ایرانیان هست. عید نوروز را با کاردستی تخم مرغ و تزیین تخم مرغ های خلاقانه داشته باشید. درست کردن وسایل سفره هفت سین و تزیین تخم مرغ حال و هوای خوبی برای آماده شدن سال نو در شما و کودک‌تان ایجاد می‌کند. کودک شما از اینکه در تدارکات عید نوروز و سفره هفت سین همکاری دارد، احساس غرور و شادی خواهد کرد. برای انجام کاردستی تخم مرغ و تزیین تخم مرغ عید فقط کافی هست داخل تخم مرغ را خالی کنید و نیازی به جوشاندن تخم مرغ نیست، اینطوری شما برای مدتها می‌توانید تخم مرغ عید داشته باشید.

با یک سوزن یک سوراخ نازک در سر تخم مرغ و سوراخ کمی کلفت‌تر در ته تخم مرغ درست کنید.

با کمک یک نی و هوا از داخل دهان یا سرنگ محتوای داخل تخم مرغ را خالی کنید. تخم مرغ داخل یک کاسه تمیز ایستاده قرار دهید و از داخل نی هوا را به داخل تخم مرغ بدمید. صبر کنید تا جریان درست شود و محتوا از داخل سوراخ کلفت‌تر خارج شود. سپس داخل پوست تخم مرغ را بشورید و صبر کنید تا خشک شود. اگر خواستید، اختیاری پوست تخم مرغ را برای مدت ده دقیقه داخل فر با دمای 150 درجه سانتیگراد حرارت دهید تا محکم‌تر شود.



با دانه‌های چوبی و پوست تخم مرغ این عروسکهای نمایشی را درست کنید. صورت آنها را نقاشی کنید و با تکه‌های نمد برای آنها گوش، کلاه، یقه… درست کنید.

کاردستی تخم مرغ

کاردستی-تخم-مرغ

 سبزه عید

این هزارپای سبز ایده‌ای برای سبزه عید با پوست تخم مرغ هست. پوست تخم مرغ را رنگ کنید و داخل آنها را با گندم یا عدس سبزه عید درست کنید. به کودک نشان دهید که چطوری دانه رشد می‌کند و تبدیل به گیاه می‌شود. برای اینکه تخم مرغ‌ها صاف بایستد، چهارتا مهره چوبی زیر آنها بچسبانید.

سبزه عید


تزیین تخم مرغ آویز

جمع کردن پوست تخم مرغ ایده‌ای برای تزیین تخم مرغ بصورت دکور آویز هست. مدلهای مختلفی از تزیین نقاشی، نمد، کاغذ رنگی و دگمه…با تخم مرغ انجام دهید و آنها را آویزان کنید. بر روی شاخه گلی تخم مرغ‌ها را آویزان کنید و گلدان را وسط سفره هفت سین قرار دهید. کاری بسیار زیبا و خلاقانه‌ خواهد شد.

در ادامه چند ایده از آویز تخم مرغ داریم

تزیین-تخم-مرغ-عید-

تزیین-تخم-مرغ-1

تخم-مرغ-عید-1

تخم-مرغ-عید


جا شمعی با پوست تخم مرغ

اگر از طرفداران شمع هستید پس با تخم مرغ جا شمعی برای سفره هفت سین امسال درست کنید.

جا-شمعی


کاردستی تخم مرغ مدل خروس

سال 96 سال خروس طبق سال چینی ها هست. شاید دوست داشته باشید برای سرگرمی یک تخم مرغ با کاردستی خروس برای سفره هفت سین داشته باشید. پس با تکه های کاغذ رنگی کاردستی تخم مرغ با کودکتان دست کنید. کلاژ و تکه چسبانی از فعالیتهای محبوب کودکان هست.

کاردستی ظرف هفت سین با الگوی خروس و مطلب هفت سین 96 و ایده جا تخم مرغی با خروس نمکی ببینید.


کاردستی تخم مرغ عیدتزیین تخم مرغ نمدی

تزیین تخم مرغ عید نوروز با نمد یک کار زیبا و ساده هست. دور تخم مرغ را چسب بزنید و نمد روی آن بچسبانید و با تکه های نمد و نگین آنرا تزیین کنید.

تخم-مرغ-نمدی

تکه های ریز گل خشک یک مدل دیگر از تزیین تخم مرغ برای بزرگسالان هست.

تخم-مرغ-هفت-سین

تخم-مرغ-نوروز


0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi