مشاهده
4663 +

تکالیف مدرسه دختر من همیشه در انجام تکالیف مدرسه مشکل دارد از وقتی منزل میاد من مدام می‌خوام تکالیف مدرسه اش را انجام بده و تا آخر شب این داستان ادامه دارد و هیچ توجهی ندارد و در نهایت هم آخر شب با عجله تکالیف مدرسه را ناقص انجام میدهد.نمی‌دانم چه برنامه‌ای داشته باشم تا اینقدر با مشق نوشتن مشکل نداشته باشیم؟ جواب : خیلی مهم هست تکالیف تا تاریخ مشخص شده تمام شود اگر در فرصتی که داده شده، کودک شما تمرینهای درسی تمام نکند، نمی‌تواند همراه با معلم باشد و برای ادامه درس آماده نیست. مجبور هست بدون دریافت نکات درسی از آن بگذرد و وارد مرحله‌ی بعد آموزش شود. برای مثال اگر پسر شما در حال یادگیری جمع یک رقمی هست تا زمانیکه تکالیف مربوط به این درس را انجام نده، معلمش نمی‌تواند برای جمع دو رقمی او...

تکالیف مدرسه

دختر من همیشه در انجام تکالیف مدرسه مشکل دارد از وقتی منزل میاد من مدام می‌خوام تکالیف مدرسه اش را انجام بده و تا آخر شب این داستان ادامه دارد و هیچ توجهی ندارد و در نهایت هم آخر شب با عجله تکالیف مدرسه را ناقص انجام میدهد.نمی‌دانم چه برنامه‌ای داشته باشم تا اینقدر با مشق نوشتن مشکل نداشته باشیم؟

جواب :

معمولا خانواده‌هایی که یک استرتژی برای مشق و تکالیف مدرسه کودکشان ندارند در مواقعی که کمی درس‌ها سنگین‌تر میشه شدیدا دچار مشکل می‌شوند.کودکانی که عادت مشق منظم و صحیحی ندارند، نسبت به یادگیری بی‌انگیزه هستند و نمی‌دانند، چطور درس بخوانند و انجام تکالیف مدرسه هیچ بهره و فایده‌‌ی علمی و آموزشی برای آنها ندارد.البته برای ایجاد عادت صحیح انجام تکالیف مدرسه در منزل هیچ وقت دیر نیست.

خیلی مهم هست تکالیف تا تاریخ مشخص شده تمام شود

اگر در فرصتی که داده شده، کودک شما تمرینهای درسی تمام نکند، نمی‌تواند همراه با معلم باشد و برای ادامه درس آماده نیست. مجبور هست بدون دریافت نکات درسی از آن بگذرد و وارد مرحله‌ی بعد آموزش شود. برای مثال اگر پسر شما در حال یادگیری جمع یک رقمی هست تا زمانیکه تکالیف مربوط به این درس را انجام نده، معلمش نمی‌تواند برای جمع دو رقمی او را آماده کند.

یک برنامه زمانی برای انجام تکالیف مدرسه داشته باشید. سعی کنید در زمانهایی که کمتر کودک‌تان مشغولیت دارد زمان انجام مشق‌هایش بگذارید.

مکان مشخصی برای انجام تکالیف داشته باشید

در دنیای تبلت، گوشیهای هوشمند، لب تاپ و شبکه‌های اجتماعی خیلی راحت این سرگرمی‌ها بچه‌ها را مشغول و حواسشان پرت ممی‌کند برای همین جای خاص و خلوتی مثل میز آشپزخانه یا میز تحریر اتاق و میز ناهار خوری را برای انجام تکالیف مدرسه در نظر بگیرید. این باعث می‌شود از زمانش با کارایی بهتری استفاده کند.

سعی کنید هر چیزی که کودکتان لازم دارد در دسترسش قرار دهید مثل پاکن، تراش، ماشین حساب، خط کش، پرگار…. بچه‌ها باید یک مجموعه از وسایل تحریر برای مدرسه و یکسری هم روی میز کارشان در منزل داشته باشند. هنگامیکه در حال انجام تکالیف مدرسه هستند، هر از گاهی به آنها سر بزنید تا مطمئن شوید که چیزی احتیاج ندارند و همه چیز ردیف هست.اینطوری به بهانه های مختلف میز کارشان را ترک نمی‌کنند و تمرکز بیشتری بر روی انجام تکالیف دارند.

ارتباط با زندگی واقعی خانوادگی ایجاد کنید

در صورتیکه کودکان ببینند که بین تکالیف مدرسه و زندگیشان یک ارتباطی وجود دارد، تکالیف مدرسه خیلی پر معنی‌تر می‌شود.فرصتهایی ایجاد کنید تا مفاهیمی که در حال یادگیری هستند را در زندگی خانوادگی از نزدیک ببینند. مثلا اگر دختر شما در حال یادگیری کسر در ریاضیات هست از او بخواهید تا پیتزا را به تکه‌های کوچک برش بزند. ارتباط بین آنچه یاد می‌گیرند و کارهایی که شما انجام می‌دهید را مثال بزنید. اینطوری بهتر می‌توانند ارزش آنچه را که یاد می‌گیرند، مشاهده کنند.

پیدا کردن یک تعادل

انجام تکالیف درسی مهم هست ولی همه چیز نیست. اجازه ندهید رسیدن به درجات دانشگاهی باعث شود که کودک شما خیلی از علاقمندی‌هایش را نادیده بگیرد. علاقمندی‌هایی مثل موسیقی، ورزش، هنر و سرویس‌های ارتباطی

کودکان و نوجوانان نیاز هست که زمانی را با دوستانشان بگذرانند تا مهارت اجتماعی کسب کنند و همینطور نوجوانهای بزرگتر زمانی برای مستقل شدن و مدیریت مالی باید در نظر بگیرند زیرا این مهارت‌ها برای زندگی آینده آنها ضروری هست.

باید بتوانند بین انجام تکالیف مدرسه و بقیه چیزهایی که همگی کمک می‌کند تا کودکانی شاد و سلامت باشند یک تعادل برقرار کنند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi