مشاهده
10146 +

چه سوالاتی والدین باید از معلم کودک بپرسند؟ برگزاری جلسات اولیا و معلمین فرصتی هست تا یک تعامل دو طرفه بین مدرسه و خانه برقرار شود. مدرسه و والدین نمی‌توانند در یک سیستم آموزشی مطلوب از هم جدا باشند و باید بین معلم و والدین همکاری و هماهنگی وچود داشته باشد. والدین حتی اگر فرصت برای حضور در جلسات ندارند، باید هر چند وقت یکبار زمانی را برای ملاقات با معلم کودک اختصاص دهند. والدین در برخورد با معلمین باید چند سوال مهم را بپرسند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. این سوالات کمک می‌کند تا والدین بیشتر با وضعیت تحصیلی و ارتباطات اجتماعی کودک آگاه شوند و برای رفع کاستی‌ها اقدام نمایند. در فعالیتهای اجتماعی فرزند من چطور هست؟ در موقعیت‌های احساسی و آموزشی چطور؟ پرسیدن سوال در مورد فعالیته...

چه سوالاتی والدین باید از معلم کودک بپرسند؟

برگزاری جلسات اولیا و معلمین فرصتی هست تا یک تعامل دو طرفه بین مدرسه و خانه برقرار شود. مدرسه و والدین نمی‌توانند در یک سیستم آموزشی مطلوب از هم جدا باشند و باید بین معلم و والدین همکاری و هماهنگی وچود داشته باشد. والدین حتی اگر فرصت برای حضور در جلسات ندارند، باید هر چند وقت یکبار زمانی را برای ملاقات با معلم کودک اختصاص دهند. والدین در برخورد با معلمین باید چند سوال مهم را بپرسند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. این سوالات کمک می‌کند تا والدین بیشتر با وضعیت تحصیلی و ارتباطات اجتماعی کودک آگاه شوند و برای رفع کاستی‌ها اقدام نمایند.

  • در فعالیتهای اجتماعی فرزند من چطور هست؟ در موقعیت‌های احساسی و آموزشی چطور؟

پرسیدن سوال در مورد فعالیتهای احساسی و اجتماعی کودک‌تان خیلی مهم هست. زیرا آنها نمی‌توانند در چالشهای آموزشی موفق شوند، مگر اینکه در این موقعیت‌ها به خوبی عمل کنند.

  • چه نقاط قوت و نقاط ضعفی فرزند من دارد؟

این سوا‌ل‌ها یک نمای کلی از کودک شما به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که معلم کودک‌ نسبت به عملکرد او چه احساسی دارد.

  • انتظارات رفتاری شما چه هست؟ برای برقراری نظم چه می‌کنین و روش پاداش و تشویق شما چی هست؟

دانستن سبک انضباطی معلم کودکتان کمک می‌کند تا بهتر بدانید چه برخوردی داشته باشید و چطور کودک‌تان را با آن هماهنگ کنید.مسلما شما روش اداره کردن کلاس درس را نمی‌توانید تغییر دهید ولی می‌توانید کودک‌تان را نسبت به انجام عکس‌العملهای مناسب در برابر روش‌های انضباطی و تشویقی معلمش آگاه کنید تا جای سوء تفاهمی پیش نیاید. بطور مثال معلمی برای رفتارهای خوب دانش آموزان جایزه‌ای در نظر می‌گیرد و رفتارهای اشتباه آنها یک نقط قرمز در دفتر کلاس می‌گذارد.این حساب و کتاب‌ها شاید کمی جو کلاس را پر از استرس کند. رقابت برای گرفتن جایزه و ترس از تنبیه شدن و علامت قرمز باعث نگرانی و ترس کودک شما می‌شود. پس شما با دانستن این موضوع می‌توانید بیشتر کودک‌تان را نسبت به این برخوردها آگاه کنید.

  • چه سیاست گذاری‌هایی برای اینکه کودک من به تواناییهای بالقوه خودش برسد، شما دارید؟

هر کودکی منحصر به فرد هست. این سوال کمک می‌کند تا شما متوجه شوید که معلم کودک‌ چه فکرهایی مخصوص او در ذهنش دارد و یا اگر در این مورد فکری نکرده، بیشتر به آن بپردازد.

  • آیا فکر می‌کنید، عملکرد فرزند من الان با توجه به قابلیت‌ها و تواناییهایش هست؟

این سوال در واقع دو سوال هست چون معلم کودک شما مجبور هست توانایی‌های کودک‌تان و اینکه کجا از این قابلیت‌ها به خوبی می‌توان استفاده کرد را ارزیابی کند.اگر کودک شما را به خوبی بشناسد، جواب‌های زیادی دارد.

  • دوستان کودک من چه کسانی هستند؟

معلمها ممکن هست نکات جالبی در دوستیهای دانش آموزان پیدا کنند. و این سوال فرصتی هست تا شما هم در جریان قرار بگیرید.

  • برای مشارکت در انجام تکالیف مدرسه و کارهای داوطلبانه مدرسه چه انتظاراتی از والدین دارید؟

این سوال خیلی مهم هست و باید شما آنرا بپرسید تا کودک‌تان بتواند به ناچار خودش را با انتظارات معلم و کلاس درسش منطبق کند.

  • چه چیزی را در حرفه معلمی بیشتر دوست دارید؟

پرسیدن این سوال از این نظر اهمیت دارد که شما بدانید که کسیکه از کودک شما در طول روز نگهداری می‌کند و بیشترین زمان را کودک‌تان با او سپری می‌کند، چه نیازهایی دارد و چه چیزی او را سر و حال می‌کند.

  • چه سوالی از من دارید؟

یک معلم خوب معمولا سوالهایی از شما دارد و می‌خواهد بیشتر در مورد کودک شما بداند.

  • چطوری می‌توانم با شما در ارتباط باشم؟

جلسات با معلم کودک فرصتی هست تا راههای ارتباط بیشتری پیدا کنید. رد و بدل کردن ایمیل، اکانت شبکه‌های اجتماعی و شماره موبایل کمک می‌کند تا ارتباط سریعتر و راحتری با هم داشته باشید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi