مشاهده
13740 +

روز زمین پاک روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک هست. حفاظت از زمین و ارزش و اهمیت محیط زیست باید از کودکی آموزش داده شود. روز زمین پاک بهانه‌ای هست تا با درست کردن کاردستی، نقاشی، کلاژ، بازیهای نمایشی و نمایش عروسکی شما بیشتر بچه‌ها را با ارزش زمین و حفظ طبیعت آشنا کنید. چطور از محیط اطراف و نعمتهای خدا به درستی استفاده کنیم و چطور هر شخصی نسبت به پاکیزگی زمین مسئول هست اینها همه نیاز به فرهنگ سازی دارد. کودکان باید یاد بگیرند، چه رفتارهایی باعث آلودگی و تخریب زمین می‌شود. با تکه‌های کاغذ رنگی کلاژهای زیبایی از کره زمین، خورشید و ابر درست کنید. یکی از فاکتورها در حفظ زمین بازیافت زباله هست. هرچه جمعیت بیشتر شود زباله بیشتر و در نتیجه زمین برای نگهداری زباله‌ها کمتر می‌شود. با زبانی ساده بازی...

روز زمین پاک

روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک هست. حفاظت از زمین و ارزش و اهمیت محیط زیست باید از کودکی آموزش داده شود. روز زمین پاک بهانه‌ای هست تا با درست کردن کاردستی، نقاشی، کلاژ، بازیهای نمایشی و نمایش عروسکی شما بیشتر بچه‌ها را با ارزش زمین و حفظ طبیعت آشنا کنید. چطور از محیط اطراف و نعمتهای خدا به درستی استفاده کنیم و چطور هر شخصی نسبت به پاکیزگی زمین مسئول هست اینها همه نیاز به فرهنگ سازی دارد. کودکان باید یاد بگیرند، چه رفتارهایی باعث آلودگی و تخریب زمین می‌شود.

روز زمین پاکبا تکه‌های کاغذ رنگی کلاژهای زیبایی از کره زمین، خورشید و ابر درست کنید.

تفکیک-زبالهیکی از فاکتورها در حفظ زمین بازیافت زباله هست. هرچه جمعیت بیشتر شود زباله بیشتر و در نتیجه زمین برای نگهداری زباله‌ها کمتر می‌شود. با زبانی ساده بازیافت زباله را شرح دهید. بازیافت، استفاده دوباره از مواد بدرد نخور و دوریختنی هست. خیلی از وسایل و موادی که ما در سطل زباله می‌ریزیم را می‌توان، استفاده مجدد کرد. مثل قوطی کنسرو گه با کمی تزیین و رنگ آمیزی می‌توان جا قلمی درست کرد. نمونه‌هایی از کاردستی با وسایل دوریختنی ببینید.

به بچه‌ها یک برگه کاغذ نشان بدهید و توضیح دهید که چطور با قطع درخت و بریدن شاخه‌ها در کارخانه کاغذ ساخته می‌شود. برای تولید کاغذ بیشتر باید درختهای بیشتری قطع بشه ولی اگر بتوان از کاغذهای استفاده شده مجدد استفاده کرد و آنها را بازیافت کنیم تا کاغذ نو ساخته شود ما جنگل‌های بیشتری روی زمین خواهیم داشت و زمین حالش بهتر هست. برای اینکه از وسایل دور ریز دوباره بشه استفاده کرد باید زباله‌ها را تفکیک کنیم.

موادی مثل شیشه، کاغذ، پلاستیک، قوطی شیر، قوطی آبمیوه، جعبه‌های مقوایی شیرینی همه اینها را در کارخانه می‌توان به مواد نو تبدیل کرد. این دوریختنی‌ها را در کیسه‌های مخصوص آبی رنگ جدا می‌گذاریم. موادی مثل اضافه غذاا، میوه‌ها، پوست تخم مرغ را به کود تبدیل می‌کنند. از کود در باغبانی و کشارزی برای کاشت و پرورش گل و گیاه یا محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند. این مدل دوریختنهای تر را در کیسه سبز قرار می‌دهیم.

با نقاشی و کلاژ از بچه ها بخواهید انواع زباله ها را نقاشی کنند و نوع زباله تر و خشک بودن آنها را تفکیک کنند.

برای آشنایی با محیط زیست نمونه های بیشتری فعالیت در سایت خلاقیت کودک شید شاد ببینید.( کلیک کنید)

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi