مشاهده
4545 +

کاهش پرخاشگری در کودکان با شن بازی این روزها شاهد افزایش پرخاشگری در کودکان سنین پیش دبستانی و دبستانی هستیم. پرخاشگری در کودکان مشکلات اجتماعی فراوانی در ارتباطات آنها با دوستان و همکلاسی‌ها ایجاد می‌کند و بروز هیجانات ناشی از پرخاشگری در کودکان ممکن هست سبب آسیب به خود و یا اطرافیان شود. لذا سعی در درمان و کاهش پرخاشگری در کودکان از ضرورت و اهمیت فراوانی برخوردار است. بازی و بازی درمانی یکی از روشهایی است که برای کاهش و یا از بین بردن پرخاشگری در کودکان نتایج مثبتی داشته است. بازی درمانی شیوه‌ای هست که این روزها به یاری کودکان پر مشکل آمده تا بتوانند مشکلات خودشان را از طریق بازی کردن و به دست خودشان حل کنند. قبلا در مطلب " بازی‌های کودکان همراه با کثیف کاری " در مورد اهمیت بازی با آب ...

کاهش پرخاشگری در کودکان با شن بازی

پرخاشگری در کودکان

این روزها شاهد افزایش پرخاشگری در کودکان سنین پیش دبستانی و دبستانی هستیم. پرخاشگری در کودکان مشکلات اجتماعی فراوانی در ارتباطات آنها با دوستان و همکلاسی‌ها ایجاد می‌کند و بروز هیجانات ناشی از پرخاشگری در کودکان ممکن هست سبب آسیب به خود و یا اطرافیان شود. لذا سعی در درمان و کاهش پرخاشگری در کودکان از ضرورت و اهمیت فراوانی برخوردار است.

بازی و بازی درمانی یکی از روشهایی است که برای کاهش و یا از بین بردن پرخاشگری در کودکان نتایج مثبتی داشته است. بازی درمانی شیوه‌ای هست که این روزها به یاری کودکان پر مشکل آمده تا بتوانند مشکلات خودشان را از طریق بازی کردن و به دست خودشان حل کنند. قبلا در مطلب ” بازی‌های کودکان همراه با کثیف کاری ” در مورد اهمیت بازی با آب و خاک صحبت کردیم این قبیل بازیها کمک به رشد مهارت‌های حسی حرکتی و پرورش خلاقیت و نبوغ کودکان هست. همینطور در بازی ارسالی یکی از دوستان شید شادی ” گل بازی کودکان ” گفتیم بازی با خاک برای سلامت روح و جسم کودکان چه فوایدی دارد.

در شن بازی درمانی کودکان با ساختن شکل‌های مختلف با غالب‌های شن به دنیای تخیلات رفته و شروع به خلق کردن، می‌کنند. هر شکل و اثری که با شن می‌سازند در واقع بیانگر نوعی از تمایلات و هیجانات درونی کودک هست.کودکان را در شن بازی آزاد بگذارید تا بتوانند احساس خشم، ترس، اظطراب و ناامیدی را با کوبیدن بر روی شن‌ها، پرتاب آنها و یا دفن کردن مجسمه‌هایی که ساخته‌اند، تخلیه کنند. شن بازی قدرتی برای تخلیه هیجانی ایجاد می‌کند که منجربه کاهش پرخاشگری در کودکان هست.ساختن و خراب کردن و دوباره از نو ساختن و خراب کردن اینها تخلیه روانی هست که در انتها آرامش درونی بهمراه دارد.

یک روش ساده برای تهیه شن بازی در منزل را شید شاد برای شما در نظر دارد که تنها با دو ماده در دسترس آشپزخانه‌ای شما می‌توانید شن برای بازی کودکان تهیه کنید برای آموزش بیشتر ساخت خمیر ۲ ترکیبی (مهارت حسی) را ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi