مشاهده
16409 +

آزمایش سیب زمینی نمکی (چطور سیب زمینی چروکیده درست کنیم؟) آیا تابحال شده که بعد از خوردن غذاهای فست فودی کودک‌تان بپرسد که چرا من اینقدر تشنه‌ام می‌شه؟ در تحقیق علمی سیب زمینی نمکی شما خیلی ساده با وسایل در دسترس یک تحقیق زیست شناسی ساده با کودک‌تان انجام دهید تا علت تشنه شدن را بعد از خوردن غذاها و نوشیدنیهای شور به کودکان نشان دهید. چه نیاز هست: روش درست کردن سیب زمینی نمکی چروکیده : یک سیب زمینی را از ووسط دو نیم کنید. 2 کاسه را از آب پر کنید و به یکی از کاسه‌ها نمک اضافه کنید و روی آنرا علامتگذاری کنید. 2 سیب زمینی نیمه را طوریکه قسمت بریده آن رو به پایین باشد داخل کاسه‌ها قرار دهید. نیم ساعت صبر کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد؟ سیب زمینی داخل کاسه شور چروکیده و خشک شده ا...

آزمایش سیب زمینی نمکی (چطور سیب زمینی چروکیده درست کنیم؟)

آیا تابحال شده که بعد از خوردن غذاهای فست فودی کودک‌تان بپرسد که چرا من اینقدر تشنه‌ام می‌شه؟ در تحقیق علمی سیب زمینی نمکی شما خیلی ساده با وسایل در دسترس یک تحقیق زیست شناسی ساده با کودک‌تان انجام دهید تا علت تشنه شدن را بعد از خوردن غذاها و نوشیدنیهای شور به کودکان نشان دهید.
چه نیاز هست:

  • سیب زمینی
  • نمک
  • دو کاسه
  • آب

روش درست کردن سیب زمینی نمکی چروکیده :

  • یک سیب زمینی را از ووسط دو نیم کنید.
    2 کاسه را از آب پر کنید و به یکی از کاسه‌ها نمک اضافه کنید و روی آنرا علامتگذاری کنید.
    2 سیب زمینی نیمه را طوریکه قسمت بریده آن رو به پایین باشد داخل کاسه‌ها قرار دهید.
    نیم ساعت صبر کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد؟
    سیب زمینی داخل کاسه شور چروکیده و خشک شده است.

چه اتفاقی افتاد؟
آب شور داخل کاسه آب داخل سیب زمینی را جذب می‌کند و سیب زمینی خشک و چروکیده می‌شود. این حالت شبیه زمان‌هایی هست که ما غذای شور می‌خوریم و احساس تشنگی می‌کنیم . نمک موجود در غذا آب بدن را جذب می‌کند و ما تشنه می‌شویم و اگر آب نخوریم پوست بدنمان خشک می‌شود. زمانهایی هم که عرق می‌کنیم و آب نمی‌خوریم، همین اتفاق می‌افتد.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi