مشاهده
5213 +

کودکان در هر گروه سنی از اسباب بازی عروسک پولیشی لذت می‌برند. حتی گاهی کودکان تا سالها به آنها وابسته هستند. در ادامه مقاله مزیتهای آموزشی عروسک پولیشی اشاره می‌کنیم.

مزیت‌های آموزشی عروسک پولیشی برای گروه‌های سنی مختلف

اسباب بازی عروسک پولیشی یا خرس پشمی اغلب بعنوان اولین اسباب بازی کودکان هست. فروشگاه‌های اسباب بازی پر از این اسباب بازی‌های پشمالو و نرم هستند.در حالیکه والدین و بزرگسالان فکر می‌کنند که عروسک پولیشی با مزه و نرم هستند ولی مزیتهای آموزشی فراوانی در آنها وجود دارد.

کودکان در هر گروه سنی از این اسباب بازی لذت می‌برند. حتی گاهی کودکان به یک اسباب بازی تا سالها وابسته هستند. در ادامه مقاله مزیتهای آموزشی عروسک پولیشی اشاره می‌کنیم.

نوزاد : نوزادان عاشق این هستند که سطح عروسک پولیشی را لمس کنند. پشم‌های نرم، چشمان سخت و سیبیل زبر این عروسکها را زیر دستانشان حس می‌کنند. عروسک پولیشی ابزاری برای تحریک حواس لامسه و تقویت حس لمسی نوزاد هست. حتما دقت داشته باشد که در این سن آنها این اسباب بازی‌ها را داخل دهانشان قرار می‌دهند پس حتما آنها را تمیز نگه دارید.

نوپا : تا سن 2 و 3 سالگی اسباب بازی باید با دقت بیشتری از لحاظ پایداری و امنیت انتخاب شود. کودکان نوپا در حال یادگیری همدلی همراه با زبان و اسمها هستند. عروسک پولیشی حیوانات مختلف کمک می‌کند تا بتوانند دایره لغاتشان را افزایش دهند. کلماتی مانند سگ، گربه، خرس و خرگوش آشنا می‌شوند و همراه با نام حیوانات صدای آنها را هم تقلید کنید. تقلید صدای حیوانات یکی از فعالیتهای محبوب کودکان نوپا هست. در این سن اسباب بازی عروسک پولیشی نام گذاری می‌شود و همدم بچه‌ها هست.

کودکان نوپا شروع به شناخت هیجانات و احساسات می‌کنند و از طریق عروسک پولیشی این هیجانات را امتحان می‌کنند. آنها را بغل، پرتاب و بوس می‌کنند.از عروسکها مراقبت می‌کنند و به آنها غذا می‌دهند، پوشک عوض می‌کنند، می‌خوابانند و بر روی صندلی می‌نشانند. در این تمرینها کودک نوپا با اینگونه چالشها درگیر شده و با تغییرات انتظاراتش آشنا می‌شود و آنها را درک می‌کنند و مشاهدات خودشان را به نمایش می‌گذارند.عروسک پولیشی شاید اولین دوست واقعی کودکان نوپا باشد.

پیش دبستانی : بچه‌ها در سن پیش دبستانی بیشتر درگیر تخیلات و خیال پردازی هستند. عروسک پولیشی برای آنها فقط در شکل ظاهرش محدود نمی‌شود. یعنی یک عروسک پشمی زرافه شاید یک پرنسس، سفینه فضایی، معلم یا حتی یک زرافه باشد. این عروسکها در دسته اسباب بازی فعال گنجانده می‌شود. کودکان پیش دبستانی با عروسک ها  درد و دل می‌کنند و مکالمه‌های کاملی دارند. بعد از یک روز ناراحت کننده این دوستهای پشمی را بغل می‌کنند و کل اتفاقات روز را برایشان تعریف می‌کنند. روشی برای کنار آمدن با هیجانات سخت زندگی هست و عروسک پولیشی می‌تواند مانند یک گربه واقعی به بچه‌ها آرامش دهد.

کودکان مدرسه‌ای : از حدود 6 سالگی و بعد از آن بازی بچه‌ها اغلب نوعی واکنش به مشغله‌های آنها با ساختارهای جدید و آدمهای زندگی آنها هستند.در این سن به عروسکهای نمایشی علاقه دارند و مانند صحنه‌های بازی نمایش عروسکی و یا باند از دزدان دریایی عروسکها را کنار هم می‌چینند و یا لباس عروسکها را عوض می‌کنند با آنها می‌خوابند و یا به آنها می‌چسبند و همراهشان هستند.

نوجوان : جمع آوری عروسک پولیشی جالب و هیجان انگیز هست. اگر از طرفدارن محیط زیست و حیوانات باشند با زندگی حیوانات نوع جغرافیای آنها و رفتارشان آشنا می‌شوند. کاردستی اسباب بازی پولیشی و دوخت و دوز آنها یکی از فعالیتهای محبوب نوجوانان هست. بعضی این عروسکها را برای خودشان یا برای هدیه به دوستان می‌دوزند و مهارت دوخت و دوز و ساخت الگو را یاد می‌گیرند. هماهنگی حرکتی ظریف و مهارتهای 3 بعدی ریاضی هر دو درگیر هستند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi