مشاهده
0 +

شاید باور نکنید که چین فعالیت به این کوچکی کلی کودک شما را سرگرم می‌کند. یک سرگرمی همراه با مشاهدات علمی و مهارت‌های حسی هست که در آخر هم یک سرگرمی خنک مناسب برای این روزهای گرم تابستانی می‌باشد.

آزمایش علمی با یخ

آزمایش علمی با یخ، نمک و آب کار ارسالی کارن عباسی امیر آبادی ۴ ساله عزیز را داریم. در این روزهای گرم تابستان با یک فعالیت حسی و علمی ساده همینطور خنک سر کودک‌تان را گرم کنید.

مادر کارن دو تا اسباب بازی دایناسور را داخل ظرف آبی گذاشته تا یخ بزند. بعد اسپری آب و نمک و رنگ‌های رقیق شده در اختیار کارن گذاشتند تا هم یخ را رنگ بزند و هم با اسپری کردن آب نمکی، بخ را آب کند تا دایناسورها نجات دهد. داستان دایناسورها این صورت بوده که وقتی دایناسورها مشغول بازی کردن بودند از سرما یخ زده‌اند و حالا باید آنها را نجات بدهیم.

آزمایش علمی با یخاول از همه کارن با قلمو و رنگ مشغول رنگ آمیزی سطح یخ می‌شود.مطلب “نقاشی با یخ” را ببینید تا بیشتر با جزئیات این فعالیت آشنا شوید. در مرحله بعد باید سراغ نجات دایناسورها برویم. با اسپری آب و نمک یخ‌ها را آب می‌کند. همانطور که در مطلب علمی “بررسی سرعت ذوب یخ” قبلا داشتیم از لحظ علمی دیدم که چرا نمک سرعت ذوب یخ را افزایش می‌دهد.وقتی کمی یخ شل شد از کودک‌تان بخواهید ابزار مختلف دیگه را هم مثل کاردک پلاستیکی، ناخن و غیره را هم امتحان کند اینطوری بیشتر فکر می‌کند و تفکر انتقادی و خلاقانه در او تقویت می‌شود علاوه بر این ضربه زدن به یخ مهارت حرکتی در او تقویت می‌کند.

آزمایش علمی با یخدر این فعالیت کودک دنبال راه‌های مختلف برای آب کردن یخ هست، آب گرم، آب نمک، چکش، ناخن… به همه فکر می‌کند و آنها را امتحان می‌کند. بعد از آب شدن یخ می‌بیند که یخ و آب هر دو یک ماده هستند. شاید باور نکنید که چین فعالیت به این کوچکی کلی کودک شما را سرگرم می‌کند. یک سرگرمی همراه با مشاهدات علمی و مهارت‌های حسی هست که در آخر هم یک سرگرمی خنک مناسب برای این روزهای گرم تابستانی می‌باشد.

4 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه