مشاهده
0 +

بازی با سایه‌ها یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای بچه‌ها هست. اگر دنبال بازیهای خلاق و هدفمند هستید تا خلاقیت کودک را تقویت کنید ما پیشنهاد می‌کنیم ایده‌های بازی با سایه‌ها که در این مطلب داریم، امتحان کنید. این بازیهای خلاق با سایه جهت افزایش دقت و تمرکز کودک مفید هستند.

بازی با سایه‌ها یکی از بهترین سرگرمی‌ برای بچه‌ها هست. اگر دنبال بازیهای خلاق و هدفمند هستید تا خلاقیت کودک را تقویت کنید ما پیشنهاد می‌کنیم ایده‌های بازی با سایه‌ها که در این مطلب داریم، امتحان کنید.

بازی اول) شکار سایه

وقتی خورشید پایین و به افق نزدیک می‌شود ترتیب یک بازی شاد با سایه دهید. با کودک به بیرون از منزل بروید و دنبال بازی کنید. بازی به این صورت هست که دنبال هم می‌کنید و با پا باید سایه همدیگر را له کنید. اول شما دنبال کودک بدوید و دور بعد جاهایتان را عوض کنید و کودک‌تان دنبال شما بکند و سایه شما را با پا له کند. یک بازی پر از جنب و جوش و فعالیت هست و فرصتی برای تقویت مهارت حرکتی و تخلیه انرژی کودکان هست.از طرفی دنبال کردن سایه‌ها نیاز به تمرکز دارد و یک بازی برای تقویت دقت و تمرکز کودک هست.

نمونه های بیشتری از بازیهای حرکتی ببینید.

بازی دوم) ادا در آوردن

این بازی با سایه‌ها را در فضای باز و یا اتاق تاریک همراه با یک چراغ قوه یا چراغ مطالعه می‌توانید، انجام دهید. روی دیوار با تغییر حالت و ژست بدنتان سایه‌هایی درست کنید و از کودک بخواهید بدون نگاه کردن به شما از روی شکل سایه‌های شما حالت بدن شما را تقلید و یک سایه مثل سایه شما درست کند. دور بعد جایتان را عوض کنید و ایندفعه شما ادای سایه کودک را در آورید. در آخر بازی هر شکل سایه یک اسم بگذارید و حدس بزنید سایه شبیه چی هست؟

این بازی با سایه‌هاهم شبیه بازی اول کمک به تقویت دقت و تمرکز کودک می‌کند. باید کودک تمام دقت و توجه خود را بکار ببرد تا متوجه تغییر حالت شما بشود و با تمرکز سعی کند آنرا انجام دهد.

بازی سوم) نقاشی سایه‌ها

اگر بیرون از منزل هستید در زاویه‌ای که سایه روی زمین درست شود، ایستاده و از کودک بخواهید با گچ دور سایه شما خط بکشد. این بازی خلاقانه را در منزل هم در اتاق تاریک با چراغ مطالعه می‌توانید، انجام دهید. یک کاغذ بزرگ روی میز پهن کنید و یکسری اشیاء بلند و کوتاه روی کاغذ بچینید و از کودک بخواهید دور سایه اشیاء درست شده روی کاغذ را خط بکشد.اگر بخاطر داشته باشد در مطلب آزمایش ؟؟ در انتها این فعالیت و بازی خلاقانه را داشتیم.

برای کودکان مدرسه‌ای نقاشی سایه‌ها در فضای باز کمک می‌کند تا بچه‌ها در طول روز با بلند و کوتاه شدن سایه در زمانهای مختلف روز متوجه تغییرمسیر سایه‌ها شوند و حدسیات خودشان را داشته باشند. همینطور یک فعالیتی برای درک مفاهیم ساده علم ریاضی از قبیل مسافت و فاصله هست.

نمونه هایی از بازی برای تقویت دقت و تمرکز کودکان ببینید.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه