مشاهده
0 +

آموزش ساخت پوم پوم ( منگوله های کاموایی) با چند ایده از کاردستی با این منگوله‌های زیبا را داریم.دستگاه‌هایی برای ساخت پوم پوم وجود دارد، ولی اگر این دستگاه منگوله ساز را نداشتید به راحتی می‌توانید با یک حلقه مقوایی یا درب بطری ماست که وسط آنرا در آوردید پوم پوم بسازید.

پوم پوم یا منگوله کاموایی یا توپ‌های رنگی کوچک یک چیز همه منظوره هست. از پوم پوم برای کارهای تزیین و صنایع دستی استفاده می‌شود. تزیینات اتاق و آویز سقف و کف پوش و خیلی کاربردهای دیگر دارد.با کمی خلاقیت از پوم پوم در کاردستی‌های متنوع استفاده می‌شود و برای هر گروه سنی از خردسال، کودک و نوجوان کارهای جالبی میشه انجام داد.

در ابتدا یاد می‌گیریم چطور با کاموا منگوله (پوم پوم) درست کنیم و بعد چند ایده از وسیله بازی با منگوله کاموایی داریم.

با استفاده از کاموا خیلی کارها میشه انجام داد. مطلب کاردستی با کاموا ببینید.

طرز درست کردن پوم پوم :

چه نیاز هست:

  • یک درب پلاستیکی ماست
  • کلاف
  • کاموا

ساخت پوم پوم


  • وسط درب را در آورید تا یک حلقه خالی درست شود.دور تا دور حلقه را با کاموا بپوشانید. اگر می‌خواهید منگوله شما چند رنگ داشته باشد، از چند رنگ مختلف کاموا استفاده کنید و دور حلقه بپیچانید.(بجای درب پلاستیکی یک حلقه مقوایی میشه استفاده کرد)
  • نخ را محکم دور تا دور حلقه بپیچانید.وقتی همه حلقه کاملا بطور فشرده پر شد سر آنرا گره بزنید.
  • قیچی را بین نخ‌های دور حلقه گذاشته و برش بزنید.تعداد زیادی سر نخ باز درست شد. حلقه را در آورید و سر نخ‌ها را مطابق با شکل کاردستی قیچی کنید تا شکل دلخواه درست شود.

یک مزرعه‌ای از حیوانات جوجه، خرگوش، گربه، شگ و گوسفند… درست کردید

  • شما یاد گرفتید چطور منگوله کاموایی درست کنید.اولین ایده درست کردن کاردستی حیوانات مختلف هست. بر روی کاغذ شکل‌های مختلفی از گوش، بینی، دست و پا بکشید و دور آنها را برش بزنید.برای چشم‌های حیوانات از دگمه یا چشم کاردستی استفاده کنید.
  • تکه‌ها را سر جای درستش روی منگوله بچسبانید تا شکل حیوانات شما کامل شود.از نخ‌های کاموا برای دم استفاده کنید.چند رشته نخ کاموا کنار هم بچینید و از وسط آنها را تا کنید تا کلفت شود و شکل دم در آید.

نظرتان چیه آدمک‌های بامزه با کاردستی منگوله کاموایی درست کنید

با نقاشی اعضای صورت روی کاغذ و چسباندن آنها به پوم پوم کاردستی آدمک های با مزه درست کنید. از یک تکه مقوای کلفت برای پای آدمک استفاده کنید.

منگوله بافتنی

جوجه فانتزی یک کاردستی با پوم پوم (منگوله کاموایی)

2 رشته نخ کنار هم به توپک‌های کاموایی وصل کنید، مهره و نگین‌های رنگی از داخلش رد کنید تا 2 پای جوجه درست بشه.با یک تکه پارچه نمدی یا کاغذ رنگی برای جوجه‌ها نوک درست کنید.با آویزان کردن جوجه‌های فانتزی از این کاردستی برای تزیین اتاق کودک میشه استفاده کرد.

توپک کاموایی

شکل‌های مختلفی از تزیین گلدان با گل‌های کاموایی درست کنید

توپک بافتنی

کاردستی پوم پوم


1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه