مشاهده
6659 +

بازی کاردستی ساخت و ساز با کاغذ یک بازی سرگرم کننده برای تقویت قوه ی تخیل پردازی کودک هست. با کنار هم چسباندن کاغذها باید تخیل پردازی کرد.

آیا این یک کردگدن است ؟ یا یک اورانگوتان ؟ یک قطعه شکلات ؟ یک دوچرخه یا بال پرنده ؟ بازی کاردستی ساخت و ساز کاغذ یک فعالیت تخیل سازی بزرگ است که جریان خلاق ذهن را جاری میکند . این بازی شیرین برای کودکان در سطح مدرسه ابتدایی مناسب است .ولی کودکان بالای 3 سال هم می‌توانند شرکت کنند.

بازی خلاق چیست ؟ میتوان با تعدادی از کودکان یا یک به یک با مادر یا پدر بازی کرد . علاوه بر سرگرمی ، این پروژه ،روشی برای از بین بردن تعداد زیاد نامه‌های ناخواسته است که به دست شما می‌رسد .

آنچه شما نیاز دارید :

  • کاغذ ساخت و ساز (چند ورق با رنگ های مختلف)
  • چسب غیرسمی یا چسب چوب
  • قیچی
  • مداد رنگی یا مداد شمعی
  • قطعات کاغذ برش داده شده از روزنامه ها و مجلات،نامه های ناخواسته و ….

آنچه شما انجام میدهید :

بازیکن اول به صورت تصادفی یکی از کاغذپاره‌ها را انتخاب و به کاغذ ساخت وساز میچسباند . بازیکن دوم به همان صورت یکی از شکل‌ها را برداشته و به کاغذ ساخت و ساز میچسباند . تکه کاغذ به هرجایی از کاغذ به شرطی که کاغذ بازیکن اول را لمس کند میتوان چسباند . این فرایند تکرار میشود تا زمانی که 10 ، کاغذ پاره به صفحه اصلی چسبانده شود . زمانی که تمام کاغذ پاره‌ها چسبانده شدند از کودک خود بخواهید تا بگویند شکل چه چیزی در صفحه ایجاد شده است (اگر کودک شما در سن مهد کودک می باشد در حدس اول راهنمایی کنید.) مطمئن شوید که این عمل را تا زمانی که همه بازیکنان تصویر ذهنی خود را بازگو کنند ، تکرار میکنید. زمانی که به پایان رسیدید کودکان شاید بخواهند به اثرشان با جزئیات فراموش شده زینت دهند (مثلا یک شاخ ،یک دودکش و یا هر چیز دیگر) در پایان از اثر هنری زیبایی که شما و کودکانتان ایجاد کرده اید شگفت زده خواهید شد.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi