مشاهده
0 +

ایده امروز یک اسباب بازی نرم هست. یک کاردستی با اسفنج داریم. به مناسبت نزدیک شدن به یلدا ما کاردستی یلدا شکل هندوانه را انتخاب کردیم ولی شما هر شکل دیگه‌ای هم که دوست داشته باشید با اسفنج می‌توانید به روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم، درست کنید و در کنار انجام یک فعالیت هنری و کار دست یک اسباب بازی نرم هم کودکتان دارد تا بازی‌های حسی داشته باشد.

کاردستی یلدا شکل هندوانه با اسفنج بعلت رنگ آمیزی و استفاده از قلمو یکی از فعالیت‌های دوست داشتنی بچه‌ها خواهد بود.

چه نیاز هست:

  • اسفنج
  • قیچی تیز
  • رنگ پارچه
  • قلمو

روش انجام کاردستی یلدا شکل هندوانه:

  • اگر بالشت اسفنجی بالااستفاده داشتید از اسفنج آن برای این کاردستی استفاده کنید در غیر اینصورت یک اسفنج نرم خریداری کنید. ابتدا اسفنج را به اندازه‌ای که قصد دارید، شکل کاردستی باشد، قیچی کنید.
  • کاردستی یلدامرحله بعد برای کاردستی یلدا اسفنج را شکل مثلث برش بزنید. یک برش هندوانه‌ای دیگر هم بصورت نیم دایره در آورید.اگر با کودک خردسال و مهدکودکی کاردستی را انجام می‌دهید، برای احتیاط این مرحله قیچی کردن را خودتان انجام دهید.قیچی کردن و تمیز کاری را ادامه بدهید تا به شکل صاف برسید.
  • قبل از شروع رنگ آمیزی سطح میز را با سفره یا روزنامه بپوشانید تا جایی کثیف نشود و کودک با آزادی عمل و بدون نگرانی از کثیف کاری رنگ آمیزی داشته باشد. برای کاردستی یلدا شکل هندوانه ابتدا از رنگ قرمز شروع کنید. لبه‌های اسفنج را بدون رنگ باقی بگذارید تا با سبز رنگ شود. برای تخم هندوانه می‌توانید از کودک بخواهید انگشتش را در رنگ مشکی فرو کند و بر روی قسمت قرمز هندوانه چاپ کند.
  • یک شب تا صبح صبر کنید تا کاردستی یلدا خشک شود.

بعد از خشک شدن می‌توانید یک سوراخ بالای آن درست کنید و روبان رد کنید تا آویزی برای تزیین اتاق کودک یا جا سویچی درست کنید یا نه بعنوان یک اسباب بازی نرم کودک تان آنرا فشار دهد و با آن بازی کند. مناسب برای بازی درمانی و تقویت حواس لامسه کودک هست.

علاوه بر شب یلدا مناسبت دیگری هم در پیش داریم و شب کریسمس هست، برای همین ما از همین ایده کاردستی امروز با اسفنج مدل دیگری شکل درخت کریسمس هم می‌گذاریم تا هم آنرا درست کنید و هم کودک‌تان با آن بازی کند و در آخر هم برای تزیین کریسمس از آن استفاده کنید.

کاردستی کریسمس

کاردستی درخت کریسمس

پیشنهاد می‌کنیم برای مناسبت کریسمس مطلب کاردستس هدیه کریسمس را ببینید.کیک کریسمس براونی هم یک دسر خوشمزه شکل درخت کریسمس هست که قبلا در شید شاد داشتیم و یک دستور آشپزی با کودک هست که در تهیه آن کودک‌تان شما را همراهی می‌کند.

2 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه