مشاهده
2575 +

در این مقاله چند پیشنهاد داریم تا شما تمرین موسیقی مفیدی با کودک داشته باشید.کودک باید متوجه شود که هدف از تمرین هرروز بهتر شدن در اجرای موسیقی هست .این هدفمند کردن تمرینات هم ایجاد انگیزه کرده و در نهایت بعد از انجام صحیح باعث می‌شود حس غرور و فخر در کودکمان ایجاد شود.

اگر شما از آن دسته والدین هستید که در زمان تمرین موسیقی فرزندتان ،جنگ و ناراحتی دارید تعجب نکنید زیرا شبیه شما بسیار می‌باشند. معمولا یکی از درخواستهایی که مربی موسیقی از هنرجوها دارند تمرین ، روزی 30 دقیقه در منزل می‌باشد.و این قانون 30 دقیقه ای معمولا با افزایش سن بیشتر هم می‌شود.

برای اجرای این قانون اغلب والدین پاداش هایی چون تماشای تلویزیون یا بازی خارج منزل ، یا بازی با کامپیوتر و از این قبیل را به کودکان پیشنهاد می‌دهند.این به این معنی است که “30 دقیقه کاری را با تحمل انجام داده تا یک چیز با ارزش تری را بدست بیاوریم “.

این 30 دقیقه تمرین موسیقی چه چیز خاصی است؟ و اصلا استانداردش از کجا آمده؟ حالا اگر بشود 27 یا 34 دقیقه چه اتفاقی می‌افتد؟

به جای تشویق به تمرین موسیقی در 30 دقیقه و بعد پاداش ، باید تشویق به هدف از تمرین داشته باشیم.و اینطور نباشد که 30 دقیقه تمرین بدون توجه به نتیجه‌ای که بدست می‌آید کافی باشد.!

بعنوان مثال بگوییم امروز برنامه تمرین اجرای میزان هشت از قطعه درس جدید بدون هیچ اشتباهی می‌باشد حالا این تمرین می‌تواند در 12 دقیقه یا 40 دقیقه اتفاق بیافتد.که اصلا مهم نمی‌باشد …

کودک باید متوجه شود که هدف از تمرین هرروز و انگیزه اش بهتر شدن در اجرای موسیقی باشد .این هدفمند کردن تمرینات هم ایجاد انگیزه کرده و در نهایت بعد از انجام صحیح باعث می‌شود حس غرور و فخر در کودکمان ایجاد شود.

همانطور که این استراتژی موفقیت بزرگتری همراه دارد در کنارش تلاش بیشتر والدین را نیز نیاز دارد.چرا؟؟

معلوم است که نگه داشتن ساعت بر روی 30 دقیقه به مراتب راحت تر از تعیین هدف و نظارت بر نحوه عملکرد فرزندتان از اجرای آن می باشد .

چند نکته برای تمرین موسیقی و اجرای ساده‌تر این روش:

ابتدا در تمرین موسیقی ، هدفتون یا انتظارات معلم برای این هفته رو به هفت قسمت تقسیم کنید و مطمئن شوید که بچه شما آنها را میفهمد. بعضی‌ روز‌ها کودکتان ممکن است که کار دو روز را انجام دهد. در چنین حالتی منطقی است که اجازه دهید تمرین جلسه ،روز بعدی را انجام ندهد.
در هر روز هدف‌های روزانه مثل نواختن گام ها و یا نت‌های موسیقی‌ یا مهارت‌های دیگر باید بدست بیایند.
در مورد زمان تمرین با کودکتان چانه نزنید و معامله نکنید هر چند که وسوسه آمیز باشد. بعنوان مثال ممکن است درخواست کند که “من فردا دو برابر تمرین می‌کنم” و بخواهد که امروز تمرین نداشته باشد. اجازه ندهید که باور کند  میتواند در مورد تمرین با شما معامله کند.

بر اساس تلاش، ناکامی و یا به پایان رساندن هدف‌های روزانه، پیشرفت باید هر روز سنجیده شود و حتی اندکی‌ تغییر یابد. البته که این روش سخت تر از ۳۰ دقیقه تمرین موسیقی روزانه هست اما در پایان این به مراتب راحت تر از مجبور کردن کودکتان به یک تمرین بدون علاقه و هدف می‌باشد. همچنین این روش زندگی را برای همه آسان تر می‌کند.

2 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه