مشاهده
5478 +

سرگرم کردن خلاقانه کودکان فقط در همان زمان سودمند نخواهد بود و در آینده تاثیرات بیشتر آنرا برای کودک‌تان خواهید دید.بچه‌هایی که بطور خلاقانه فکر می‌کنند دارای انگیزه بیشتر و سطح غزت نفس بالاتری هستند. خلاقیت فکری کودکان ، توسعه دادن و گسترش ایده‌ها، نوآوری کاربرد سوالات همگی برای وقتیکه بزرگ می‌شود بسیار مفید و خوب خواهد بود.توانایی فکر کردن خلاقانه و داشتن انعطاف پذیری در اندیشه، آنها را از دیگر داوطلبین شغلی جدا خواهد کرد. شما می‌توانید خلاقیت فکری کودکان را بوسیله بازیهایی که فکر خلاقانه را در آنها تقویت می‌کند، ایجاد کنید. بازی با کلمات بازی با کلمات به فکر کردن خلاقانه کمک می‌کند زیرا کمک می‌کند تا کودکان تداعی معانی خلاقانه و ارتباط‌های عناصر مختلف را بسازند.یک لیست از 4 ت...

سرگرم کردن خلاقانه کودکان فقط در همان زمان سودمند نخواهد بود و در آینده تاثیرات بیشتر آنرا برای کودک‌تان خواهید دید.بچه‌هایی که بطور خلاقانه فکر می‌کنند دارای انگیزه بیشتر و سطح غزت نفس بالاتری هستند. خلاقیت فکری کودکان ، توسعه دادن و گسترش ایده‌ها، نوآوری کاربرد سوالات همگی برای وقتیکه بزرگ می‌شود بسیار مفید و خوب خواهد بود.توانایی فکر کردن خلاقانه و داشتن انعطاف پذیری در اندیشه، آنها را از دیگر داوطلبین شغلی جدا خواهد کرد.

شما می‌توانید خلاقیت فکری کودکان را بوسیله بازیهایی که فکر خلاقانه را در آنها تقویت می‌کند، ایجاد کنید.

تقویت خلاقیت فکری

بازی با کلمات

بازی با کلمات به فکر کردن خلاقانه کمک می‌کند زیرا کمک می‌کند تا کودکان تداعی معانی خلاقانه و ارتباط‌های عناصر مختلف را بسازند.یک لیست از 4 تا 5 لغت که با یکدیگر نسبت به یک لغت دیگر،ربط دارند تهیه کنید.بعنوان مثال “خواب” ،”گل” و”دختر” را بر روی کاغذ بویسید و لیست را به کودک‌تان نشان دهید باید سعی کند تا کلمه‌ای که مرتبط به کلمات است “زیبا” را پیدا کند.

دیدن زوایای مختلف

بازی های فکری بصری بخاطر حل مسائل با شکل‌ها و فرم‌ها باعث ارتقاء تفکر خلاقانه کودکان می‌شود.و همینطور تخیلات و تجسم فکری را تقویت می‌کند.خلاصه تصاویر یک روش برای تحریک کردن،تفکر بصری است.

بخواهید به تصویر نگاهی انداخته و در مورد اینکه چه می‌بیند، بحث کنید. بر اساس اینکه چطوری به تصویر نگاه می‌کنید،  تصاویری انتخاب کنید که بطور معمول 2 جواب داشته باشد.مانند گلدان گل و یا تصاویر صورتها.

کودکی با قابلیت انعطاف فکری هر دو تصویر را خواهد دید.البته شما فقط به همین پاسخ بسنده نکنید و بخواهید با زوایای دیگر هم تصویر را دیده و یک لیستی از مفاهیم مختلفی که می‌بیند، شرح دهد.

نکته مثبت این بازی در این است که شما اجازه می‌دهید تخیلاتش فوران کند

برای همین به ایده‌ها و نظرهای عجیب و غریب واکنش نشان ندهید.

نقاشی با تخیلات

طراحی و نقاشی با تخیلات در واقع  نقاط مثبت، هر دو بازی با لغات و تجسم فکری را برای تقویت تفکر خلاق در بر گرفته است.طراحی کردن به کودکان اجازه می‌دهد که با موضوعاتی که براحتی تغییر شکل داده و یک شکل موجود را می‌سازند، به جای موضوعات ثابت بازی کنند.یک ایده برای بازی طراحی، آموزش فکر کردن و حدس زدن است .از کودک‌تان بخواهید خط خطی‌های ساده‌ای بر روی کاغذ بکشد و بعد سوال کنید این طرح خطها چه چیزهایی می‌توانند باشند.و در مرحله بعد برای تکمیل، شکل‌هایی را به خط‌ها بخواهید اضافه کند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi