مشاهده
2324 +
دسته بندی :

مشکل ریاضی

دلایل مشکلاتی که دانش آموزان نوجوان با ریاضیات دارند مشکل ریاضی می تواند از دوره ابتدایی و از زمان کودکی آغاز شود. بسیاری از دانش آموزانی که در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی مدرسه خود با ریاضیات مشکلی نداشته و این درس را خوب می فهمند، زمانی که در دوران بالاتر تحصیلاتی خود با چالش‌ها و مشکلات بیشتر این درس روبرو می‌شوند، انگیزه خود را نسبت به آن از دست می دهند. درک دلایلی که باعث می‌شود نوجوان شما با ریاضیات به مشکل بر بخورد، می تواند کمک کند تا شیوه ها و رویکردهای تازه را برای حل مشکلات و پر نمودن شکاف یادگیری که ممکن است ایجاد شده باشد، بیابیذ. توجه به جزئیات بسیاری از نوجوانان که با ریاضیات درگیرند، مشکل عدم توجه به جزئیات کوچک این درس را در سر دارند، جزئیاتی که پاسخ درست را برا...

دلایل مشکلاتی که دانش آموزان نوجوان با ریاضیات دارند

مشکل ریاضی می تواند از دوره ابتدایی و از زمان کودکی آغاز شود. بسیاری از دانش آموزانی که در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی مدرسه خود با ریاضیات مشکلی نداشته و این درس را خوب می فهمند، زمانی که در دوران بالاتر تحصیلاتی خود با چالش‌ها و مشکلات بیشتر این درس روبرو می‌شوند، انگیزه خود را نسبت به آن از دست می دهند. درک دلایلی که باعث می‌شود نوجوان شما با ریاضیات به مشکل بر بخورد، می تواند کمک کند تا شیوه ها و رویکردهای تازه را برای حل مشکلات و پر نمودن شکاف یادگیری که ممکن است ایجاد شده باشد، بیابیذ.

مشکل ریاضی

توجه به جزئیات

بسیاری از نوجوانان که با ریاضیات درگیرند، مشکل عدم توجه به جزئیات کوچک این درس را در سر دارند، جزئیاتی که پاسخ درست را برای آنان به ارمغان می آورد. شناسایی این معضل ممکن است به نوجوان شما کمک کند تا نگاهی دقیق تر به کار خود انداخته و در صورت لزوم، کار خود را تصحیح کند.

برداشت غلط از نمایه و دستورالعمل ها، جا انداختن نمادها (سمبول ها) که موجب تغییر در مقادیر عددی می‌شود و یا فراموش کردن اعشاری و یا گذاشتن در جاهای اشتباه و عدم موفقیت در به حداقل رساندن پاسخ های مختلف همگی اشتباهات ساده‌ای هستند که می‌تواند درس ریاضی را درسی گیج کننده کند. نوجوان خود را تشویق کنید تا کار خود را دو بار چک کند و یک دوست یا معلم خصوصی داشته باشد که ایرادات کوچک را قبل از تغییر دادن  تست ها و یا تکالیف درسی، تذکر دهد.

انتقال دانش

ریاضیات یک فرایند سازنده است. مهارت های بکار گرفته شده در یک کلاس به اطلاعات فراگرفته در کلاس قبل افزوده میشود.اما بسیاری از دانش آموزان با انتقال و بکارگیری دانش ریاضی از یک مکان به مکان دیگر مشکل دارند.

وب سایت موسوم به ذهن‌های اشتباه پی بی اس، اشاره کرده که دانش آموزان ممکن است در خلق ارتباطات معنادار در طول یک دوره تحصیلاتی با مشکل مواجه شوند و این امر موجب می‌شود تا انتقال دانش ضروری، سخت تر شود. برای مثال اگر یک دانش آموز به راحتی کمیت‌هایی را که اعداد نشان می‌دهند را درک نکند، مهارت هم ممکن نیست در ذهن او و به روشی معنادار موج بزند. به نوجوان خود کمک کنید تا با پرداختن با مثال های عینی از مفاهیم ریاضیات و نیز چگونگی عملکرد آنها در دنیای واقعی، با این درس ارتباط برقرار کنند.

مشکل حل مسئله ریاضی

عملیات ریاضی

یکی از پایه های اصلی موفقیت در ریاضیات، به خاطر سپردن عملیات ریاضی است. رویه به خاطر سپردن عملیات ریاضی معمولاً در نمرات اولیه دوران ابتدایی کلید می‌خورد. اما اگر نوجوان شما تا کنون با پاسخ‌های سریع جمع، تفریق، ضرب و تقسیم ساده مشکل دارد، توانایی او برای انجام محاسبات چند لایه که نیازمند سرعت و دقت است، تحت فشار قرار می‌گیرد. این امر می‌تواند گیج کننده و دلسرد کننده باشد.

والدین می‌توانند به نوجوانان خود کمک کرده و آنها را ترغیب به انجام بازی ریاضی کنند که به صورت آنلاین قابل دسترس است. بازی‌های رایانه‌ای مربوط به اعمال ریاضی یک روش رایگان و سرگرم کننده برای ارتقا و فراگیری عملیات ریاضی در زمان تکالیف مدرسه نوجوان شما خواهد بود.

ناتوانی فراگیری ریاضیات

نوجوانانی که حتی پس از اینکه آموزش و فرصت‌های مناسبی برای موفقیت در اختیار دارند اما باز هم به طور مداوم با ریاضیات به مشکل بر می‌خورند، ممکن است عدم قابلیت و توانایی لازم در فراگیری ریاضیات داشته باشند. بر اساس نظر دکتر دیان پدروتی برایانت در وب سایت مدارس دبیرستان، ناتوانی‌های ریاضیات می تواند ریشه در مشکلات حافظه داشته باشد. پیشرفت شناختی و مشکلات فضای بصری.

ناتوانی فراگیری ریاضیات می‌تواند تاثیراتی بر روی حوزه‌هایی از این رشته داشته باشد که شامل: محاسبات، حل مسئله، قوانین ریاضی و رویه‌ها و نیز زبان ریاضی است. اگر نوجوان شما با مشکلات دائمی ریاضیات در طول دوران تحصیل خود مواجه است، با یک مشاور و راهنمای درسی در خصوص انجام  تست‌هایی برای شناسایی ناتوانی فراگیری درس ریاضی صحبت کنید.

آیا می دانید چرا ریاضی می خوانیم؟؟

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi