مشاهده
58996 +

برای جشن فارغ التحصیلی چه برنامه ای دارید؟

کودک‌تان 3،2 یا 4 سال را در مهدکودک و پیش دبستانی گذرانده است چه چیزی می‌تواند بهتر از پیدا کردن دوست‌های جدید، داشتن خوراکیها، شنیدن داستان، انجام هنر و کاردستی، یاد گرفتن شعر و کلی بدوبدو و بازی باشد.و حالا پیش دبستانی را به پایان رسانده و برای دوره جدید ورود به مدرسه باید آماده شود. می‌دانیم که شما در شوک هستید و باورتان نمی‌شود که چه سریع این سالها گذشته، دفتر خاطرات کودک‌تان با چیز‌های بزرگ و کوچک زیادی پر شده است از اولین خنده‌اش، اولین دندان، اولین قدم، اولین جشن تولد و اولین روز مدرسه و کلی اولین‌های دیگر اما چه جالب و پرمعنی‌تر خواهد بود اگر مراسم اولین فارغ التحصیلی پشت سر گذاشتن پیش دبستانی را با یک مهمانی زیبا کنار دوست و فامیل و دوستان کودک‌تان داشته باشید.با کمی برنامه ریزی و ایده‌های راحت کودکانه شما می‌توانید احساس خاصی را برای کودک‌تان به ارمغان آورید.حتی اگر هیچ تمایلی به مهد کودک و پیش دبستانی نداشته اما خیلی سریع آن روزها تبدیل به دوران لذت بخش، زندگی کودک‌تان خواهد شد.

ایده کارت دعوت:

  • بهتر است برای ایده کارت دعوت از خود کودک‌تان کمک بگیرید.یک کاغذ تهیه کرده و بخواهید دورتادورش را با مداد شمعی، استیکر، چسب‌های اکلیلی تزیین کند.و در مرکز هم اطلاعات ضروری جشن مثل آدرس، تلفن، ساعت جشن و… را داشته باشید و به فرم مدرک لوله کرده و یک ربان دورش بپیچید.

ایده کارت دعوت جشن کودک

  • یک ایده دیگر برای تهیه کارت دعوت جشن فارغ التحصیلی پیش دبستانی کودک‌تان تهیه یک عکس از کودتان بهمراه کلاه معروف فارغ التخصیلی تهیه کنید .بعد مقوا را از وسط تا کرده و یک طرف عکس و سمت روبرو هم اطلاعات دعوت را داشته باشید.داخل پاکت گذاشته وتعدادی نقل و کاغذهای رنگی داخل پاکت قرار دهید.اگر بچه‌های کلاس را برای جشن دعوت کردید می‌توانید از عکس دسته جمعی بچه‌ها در مهد کودک، برای کارت دعوت استفاده کنید.

ایده سرگرمی بچه‌ها در جشن:

  • یک یا دو مورد ایده کاردستی که کمتر نیاز به راهنمایی دارد و راحت‌تر است، انتخاب کنید بچه‌ها انجام دهند .
  • یک خانه مدرسه با مقوا بسازید و یک مسابقه عبور از موانع و رسیدن به خانه داشته باشید:

قبل از شروع مهمانی یکسری موانع در حیاط و یا فضای باز بهمراه یک خانه‌ی مقوایی ایجاد کنید.برای ساخت خانه یک جعبه مقوا بزرگ را در نظر بگیرید سر مقوا را برای سقف و دیواره‌های آن را هم برای در و پنجره ببرید.با نقاشی و کاغذ رنگی تزیین کنید و یک سقف هم در بالایش بچسبانید و بعد هم اسم مهدکودک و پیش دبستانی را با ماژیک پررنگ سردر خانه بنویسید.حالا در یک فضای باز و مسطح تعدادی جعبه مقوایی و یا اسباب بازیهای بزرگ بعنوان مانع قرار دهید و خانه مقوایی را هم در انتها بگذارید.می‌توانید از یکسری فعالیتهای فیزیکی هم بعنوان موانع استفاده کنید مثلا پرش لی لی، بشین و پاشو، استفاده از حلقه بازی هولاهوپ(برای 10 ثانیه با حلقه بازی کنند و یا حلقه را نگه دارید و از روی آن بپرند) …

  • اگر دوستان همکلاسی کودک‌تان را دعوت کرده‌اید در انتها یک برنامه شعر خوانی دسته جمعی که در مهد کودک و پیش دبستانی یاد گرفته‌اند، برای پدر و مادر‌ها اجرا کنند.
  • باز اگر دوستان همکلاسی فرزندتان حضور دارند مراسم اهدای مدرک فارغ‌التحصیلی یک ایده سرگرمی دیگر است.قبل از جشن مدرک فارغ التحصیلی پیش دبستانی با کمک برنامه‌های مجانی که در اینترنت موجود است تهیه کرده و به تعداد و اسامی بچه‌ها پرینت کنید.خودتان هم براحتی می‌توانید یک الگو جالب درست کنید و اسامی بچه‌ها را در بالای کاغذ بنویسید و کاغذ را رول کنید و با کمک روبان ببندید.حالا بچه‌ها را صف کنید و با صدا زدن اسم، مدرک را داده و دست همدیگر را بفشارید.و اجازه بدهید والدین یک عکس یادگاری بگیرند. در صورت دعوت بودن مربی پیش دبستانی، اهدا مدارک توسط او می‌تواند انجام شود.
  • بازی با کلاه فارغ التحصیلی یک فعالیت سرگرمی دیگر است که در قسمت ایده لباس کاردستی کلاه را توضیح داده‌ایم. برای این بازی بر روی هر صندلی یک کلاه بگذارید، تعداد کلاه‌ها یکی کمتر ار تعداد شرکت کننده‌ها است. با روشن شدن آهنگ بچه‌ها دور صندلی می‌رقصند به محض اینکه آهنگ قطع شود هر بچه‌ای یک کلاه از رو صندلی برداشته و بر روی سرش می‌گذارد.کسی که کلاه نداشت از بازی بیرون می‌رود.
  • از مربی مهدکودک و پیش دبستانی بخواهید کارهای دستی که کودک‌تان انجام داده را در اختیار شما بگذارند تا در جشن نمایش دهید.
  • از ایده‌ بازی‌های گروهی که در سایت قرار داده شده می‌توانید استفاده کنید.

فارغ التحصیلی پیش دبستانیایده لباس:

  • یک ایده لباس برای جشن کودک‌تان استفاده از لباس بلند همراه با کلاه چهار گوش و منگوله آویزان که به اسم لباس فارغ اتحصیلی نامیده می‌شود، است.
  • می‌توانید کلاه فارغ التحصیلی را بعنوان یک کاردستی بهمراه کودک‌تان تهیه کنید:

ساخت کاردستی کلاه فارغ التحصیلی:
یک نوار مقوایی نسبتا کلفت را حدود 2 سانتی متر بیشتر از اندازه دور سر کودک‌تان ببرید.عرض نوار می‌تواند دلخواه باشد هر چه عرض بیشتر باشد ارتفاع کلاه بزرگتر است. با استفاده از چسب حرارتی دو سر نوار را بهم بچسبانید آن مقدار اضافی که بریده بودید برای این است که الان براحتی دو سر بر روی هم چسبیده شوند و اندازه دور سر شود. یک مربع 30*30 سانتی از مقوا ببرید این اندازه بسته به این

است که چقدر می‌خواهید کلاه بزرگ باشد. و با چسب حرارتی بر روی نوار دایره‌ای دور سر بچسبانید.با نخ یک منگوله درست کنید و در انتهای کار به مرکز مربع بچسبانید.

ایده کیک:

  • جشن فارغ التحصیلی پیش دبستانی کودک‌تان باید برای موفقیت‌اش در این دوران و آماده شدن جهت ورود به مدرسه یک فرصت استثنایی باشد و به شیرینی و خوشمزگی انتهای مراسم بزم و شادی که همراه یک کیک رنگی تزیین شده است، باشد.

کیک-کودک]preschool_graduation ایده-کیک-جشن

ایده تم:

  • تم کتابی: این تم برای جشن فارغ التحصیلی پیش دبستانی هم شاد و هم آموزشی می‌تواند، باشد.مثلا حول یک برنامه آموزشی که کودک‌تان در آن سالها داشته، مثل حروف الفبا می‌تواند ایده جالبی باشد.در واقع آموزش‌ها و مهارت‌هایی که کودک‌تان فرا گرفته را با این تم و تزیینات مربوطه به نمایش می‌گذارید.و یا می‌توانید موضوعی که در آن دوران مورد علاقه کودک‌تان در مهد کودک و پیش دبستانی بوده، انتخاب کنید.
  • تم باغ گلها: با انتخاب تم گلها و پروژه‌های کاردستی گل که کودک‌تان در این سالها انجام داده است یک جشن شاد و رنگارنگی از فارغ التحصیلی پیش دبستانی کودک‌تان ایجاد کنید.این تم شکوفایی کود‌کتان را در این سالها نمایش می‌دهد از کاپ کیک، خوراکیها، تزیینات دیوار همگی از ایده شکل گل‌ها استفاده کنید.
  • تم وقتی من بزرگ شدم: بچه‌ها در این سن دوست دارند در مورد اینکه وقتی بزرگ شدند چه حرفه‌ای و شغلی می‌خواهند داشته باشند، صحبت کنند.کودکتان یک پروژه کاردستی در ارتباط با حرفه‌ای که علاقه دارد، تهیه کند و شما در انتخاب تم ، تزیینات، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها از آن استفاده کنید.
  • تم حیوانات: بیشتر بچه‌ها عاشق حیوانات هستند.تم حیوانات یک ایده عالی برای یک جشن فارغ‌التحصیلی شاد است.کاردستی‌هایی که در مهد کودک و پیش دبستانی در ارتباط با موضوع حیوانات انجام می‌شود، زیاد است.شما می‌توانید دکور را شبیه یک جنگل درست کنید و از کاردستی حیوانات مختلف برای تزیین استفاده کنید. یک فعالیتی هم که می‌توانید داشته باشید بدین صورت است که هر کدام از بچه‌ها در مورد حیوان مورد علاقه‌شان صحبت داشته باشند.  

 

  • تم-جشن-کودکتم ستاره: کودک شما در این جشن مثل یک ستاره خواهد درخشید پس برای خوراکیها و شیرینی‌ها می‌توانید از قالب‌ ستاره کمک بگیرید، بادکنک‌های ستاره‌ای داشته باشید، کاغذ‌های رنگی به شکل ستاره از سقف آویزان کنید، جلوی در ورودی با گچ یک ستاره بزرگ بکشید، بشقاب‌ها و رومیزی‌ها را با استیکر ستاره تزیین کنید، کارتهای دعوت را بشکل ستاره در بیاورید و خیلی ایده‌های دیگر که می‌توانید با ستاره داشته و کل جشن را ستاره باران کنید.

پیشنهاد:

  •  این جشن نیاز به هزینه کردن سنگین ندارد و هدف تنها ایجاد خاطره‌ای شیرین  و جشن گرفتن اولین موفقیت و تلاش فرزندتان است، پس با هر چه ساده‌تر برگزار کردن و استفاده از ایده‌های خلاقانه کودکانه آنرا به یک خاطره بیاد ماندنی برای کودک‌تان تبدیل کنید.
  • در صورتیکه می‌خواهید جشن کودک‌تان را بهمراه همکلاسی‌هایش داشته باشید می‌توانید با والدین دیگر بچه‌ها صحبت کنید و بصورت مشارکتی در منزل یک داوطلب، جشن را تدارک ببینید.حتی می‌توانید این جشن را در خود مهدکودک و پیش دبستانی درصورتی که اجازه دادند، داشته باشید.
0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi