مشاهده
13670 +

فواید هویج برای کودکان چقدر خوردن هویج در رژیم غذایی بچه‌ها اهمیت دارد؟ و چطور می‌توانیم غذاهایی با هویج برای کودکان نوپا درست کنیم؟ برای رسیدن به جواب این سوالها این مطلب را بخوانید.   افزایش مصونیت هویج ویژگی ضدعفونی و ضد باکتریایی دارد.برای همین خوردن هویج باعث تقویت سیستم دفاعی شده و یک منبع عالی از ویتامین C   است. پیش‌گیری از سرطان هویج غنی از بتاکاروتن است.بتاکاروتن ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. بهبود هضم غذا و جلوگیری از یبوست هویج مقادیر زیادی فیبر دارد که به هضم غذا کمک می‌کند.این فیبر باعث تحریک ترشح مایع شکمی شده و حرکات روده را روان می‌کند.پس خوردن هویج جلوی یبوست و بی‌نظمی معده‌ای را می‌گیرد. افزایش دید چشم و جلوگیری از شبکوری "هویج ب...

فواید هویج برای کودکان

چقدر خوردن هویج در رژیم غذایی بچه‌ها اهمیت دارد؟ و چطور می‌توانیم غذاهایی با هویج برای کودکان نوپا درست کنیم؟

برای رسیدن به جواب این سوالها این مطلب را بخوانید.

 

افزایش مصونیت

هویج ویژگی ضدعفونی و ضد باکتریایی دارد.برای همین خوردن هویج باعث تقویت سیستم دفاعی شده و یک منبع عالی از ویتامین C   است.

پیش‌گیری از سرطان

هویج غنی از بتاکاروتن است.بتاکاروتن ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

بهبود هضم غذا و جلوگیری از یبوست

هویج مقادیر زیادی فیبر دارد که به هضم غذا کمک می‌کند.این فیبر باعث تحریک ترشح مایع شکمی شده و حرکات روده را روان می‌کند.پس خوردن هویج جلوی یبوست و بی‌نظمی معده‌ای را می‌گیرد.

افزایش دید چشم و جلوگیری از شبکوری

“هویج برای چشم مفید است”، حتما بارها در دوران تحصیل این جمله را شنیده‌اید، ویتامین موجود در هویج بر روی روشنایی و دید چشم تاثیر دارد.

بهبود بهداشت دهان و دندان

خوردن هویج باعث تحریک لثه‌ها و افزایش بزاق دهان می‌شود.از آنجا که بزاق دهان خاصیت قلیایی دارد به مبارزه با باکتریها و ذرات خارجی موجود در دهان کود‌کان رفته و یک روش موثر برای بهداشت دهان است.

درمان اسهال

هویج باعث درمان سریع اسهال در کودکان می‌شود.نوشیدن آب هویج و یا سوپ هویج کمک به جلوگیری از جبران کمبود آب در دوران اسهال می‌کند.

حذف کرم روده

مصرف هویج کرم‌هایی که در روده در حال پیشروی هستند را از بین می‌برد.مصرف کردن سوپ هویج و یا پوره هویج باعث درمان اختلالات معده، نتیجه کرم‌های روده‌ای می‌شود.

طرز تهیه غذا با هویج برای تغذیه کودکان نوپا

علاقه‌مند تر کردن کودکان بدغذا به سبزیجات

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi