مشاهده
7354 +

با ترکیب نقاشی و موسیقی یک اثر هنری، الهام گرفته شده از موسیقی را ایجاد کنید.در این فعالیت کودک‌تان یک کار هنری را با قوه تشخیص ریتم آهنگ بوسیله چرخیدن، حرکت دادن و پرش قلم مو بر روی کاغذ خواهد داشت.آهنگ مورد علاقه کودکتان را پخش کنید یا با یک آهنگ جدید شروع کنید. این فعالیت کودک‌تان را به کاوش و تجربه کردن روند نقاشی تشویق کرده و در مورد خط و شکل یاد می‌گیرد و خلاقیت کودکان در ابداع روشهای نو و مبتکرانه برای خلق یک اثر هنری تقویت شده و از طرفی درک و فهم ریتم آهنگ و میزان سرعت در موسیقی را در کودک‌تان تقویت می‌کنید.یک روش بسیار خوب برای آشنا کردن کودکتان با ریتم موسیقی است.  نوع‌ها و دسته‌های مختلفی از موسیقی را انتخاب کنید.این فعالیت به کودک‌تان کمک می‌کند تا احساسات و هیجانات خودش را د...

با ترکیب نقاشی و موسیقی یک اثر هنری، الهام گرفته شده از موسیقی را ایجاد کنید.در این فعالیت کودک‌تان یک کار هنری را با قوه تشخیص ریتم آهنگ بوسیله چرخیدن، حرکت دادن و پرش قلم مو بر روی کاغذ خواهد داشت.آهنگ مورد علاقه کودکتان را پخش کنید یا با یک آهنگ جدید شروع کنید.

این فعالیت کودک‌تان را به کاوش و تجربه کردن روند نقاشی تشویق کرده و در مورد خط و شکل یاد می‌گیرد و خلاقیت کودکان در ابداع روشهای نو و مبتکرانه برای خلق یک اثر هنری تقویت شده و از طرفی درک و فهم ریتم آهنگ و میزان سرعت در موسیقی را در کودک‌تان تقویت می‌کنید.یک روش بسیار خوب برای آشنا کردن کودکتان با ریتم موسیقی است.

کاردستی نقاشی و موسیقی

 نوع‌ها و دسته‌های مختلفی از موسیقی را انتخاب کنید.این فعالیت به کودک‌تان کمک می‌کند تا احساسات و هیجانات خودش را در هنگام گوش دادن به موسیقی فرهنگهای مختلف، کشف کند.

چه نیاز دارید:

  • کاغذ
  • رنگ اکرولیک
  • قلم مو در سایزهای مختلف
  • ضبط صوت پخش موسیقی

روش انجام:

  • یک آهنگ انتخاب کرده و پخش کنید.از کودک‌تان بخواهید احساسش را بعد از شنیدن آهنگ شرح دهد. شادی؟ غم؟ پر از انرژی؟…بعد از او بپرسید بعد از شنیدن آهنگ چه رنگی به ذهننش می‌آید؟ با شنیدن صدای موسیقی احساسات با تجلی رنگهای مختلف نمایان می‌شوند هر صدایی و سازی رنگ خاصی دارد، یک آهنگ شاد تند به رنگ‌های روشنی مثل زرد ممکنه مرتبط باشد، در حالیکه آهنگ آهسته‌تر به رنگ آبی یا طوسی ربط دارد.
  • یک کاغذ سفید بزرگ بهمراه رنگهای متنوع اکرولیک و قلمو در اختیارش قرار دهید.موزیک قبلی را مجدد پخش کنید و بخواهید با توجه به موسیقی شروع به نقاشی کند.اگر در شروع مشکل داشتند شما خودتان شروع کرده و هدایتش کنید.قلم مو را با موزیک بر روی کاغذ جابجا کنید با نقطه ،پیچ پیچ و چرخاندان قلمو آهنگ را همراهی کنید.
  • نقاشی را کنار گذاشته تا خشک شود.
  • یک کاغذ دیگر در اختیار کودکتان گذاشته و موسیقی دیگری را پخش کنید.این دفعه نوع موسیقی را عوض کنید اگر آهنگ قبلی گام تند بود حالا آهنگ آهسته‌تری را امتحان کنید.
  • این مراحل را چندین بار امتحان کنید.

برای اینکه کار متفاوت دیگری داشته باشید نقاشی‌های مختلف از موسیقی را که کشیده آورده و بخواهید هر قسمت نقاشی را توضیح دهد مربوط به کدام قسمت آهنگ هست.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi