مشاهده
9983 +

بازی تمرین حیوانات یک پیشنهاد برای کسب مهارت حرکتی درشت در غالب یک بازی شاد و سرگرم کننده داریم. بازی امروز شید شاد به اسم "بازی تمرین حیوانات" است .مهارت حرکتی درشت شامل حرکاتی است که با اعضایی مثل ساق پا، بازو، پا و یا کل بدن انجام می‌شود.سینه خیز رفتن، پریدن، دویدن، لی لی رفتن و نوک پا ایستادن اینها همه مهارت حرکتی درشت هستند.کسب این مهارت یک قسمت مهمی از رشد سلامتی کودکان است، خصوصا  برای کودکان پیش دبستانی بسیار ضروری بوده و در واقع نه تنها این فعالیت‌های تحرکی درشت بچه‌ها را مجبور به تحرک بیشتر می‌کند که خود کمک به رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌ها می‌شود، بلکه کودکان می‌توانند انرژی مازاد خود را هم تخلیه کنند. در بازی تمرین حیوانات کودک‌تان باید حرکات حیوانات مورد علاقه خودش را انجام دهد. بد...

بازی تمرین حیوانات

یک پیشنهاد برای کسب مهارت حرکتی درشت در غالب یک بازی شاد و سرگرم کننده داریم. بازی امروز شید شاد به اسم “بازی تمرین حیوانات” است .مهارت حرکتی درشت شامل حرکاتی است که با اعضایی مثل ساق پا، بازو، پا و یا کل بدن انجام می‌شود.سینه خیز رفتن، پریدن، دویدن، لی لی رفتن و نوک پا ایستادن اینها همه مهارت حرکتی درشت هستند.کسب این مهارت یک قسمت مهمی از رشد سلامتی کودکان است، خصوصا  برای کودکان پیش دبستانی بسیار ضروری بوده و در واقع نه تنها این فعالیت‌های تحرکی درشت بچه‌ها را مجبور به تحرک بیشتر می‌کند که خود کمک به رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌ها می‌شود، بلکه کودکان می‌توانند انرژی مازاد خود را هم تخلیه کنند.

در بازی تمرین حیوانات کودک‌تان باید حرکات حیوانات مورد علاقه خودش را انجام دهد. بدین صورت که با پخش موزیک باید حرکت حیوانی که شما فرمان می‌دهید را انجام داده و بعد از اتمام موزیک بدون حرکت بایستند.این بازی چون بصورت گروهی انجام می‌شود یک ایده شاد برای سرگرم کردن بچه‌ها در میهمانی‌ و جشن تولد بوده و فضایی شاد و رقابتی ایجاد می‌کند.

چه نیاز دارید:

  • یک ضبط صوت یا دستگاه پخش کننده موسیقی (cd-player)
  • سی دی شاد مخصوص کودک
  • حداقل 3 بازیکن

روش انجام بازی :

این یک بازی خنده دار و ساده‌ای است.در واقع یک چیزی بین صندلی بازی و بازی سیمون بوده با قوانین ساده.

  • وقتی آهنگ شروع می‌شود بچه‌ها باید دور اتاق راه بروند و منتظر شنیدن فرمان شما باشند.
  • وقتی شما یک حرکت حیوان را صدا می‌زنید مثلا “مانند خرگوش لی لی رفتن” همه بچه‌ها باید شروع به لی لی رفتن کنند و ادای خرگوش را در بیاورند.
  • هر زمانی که حرکت جدیدی اعلان می‌کنید باید بچه‌ها حرکت قبلی را دیگر انجام نداده و حرکت جدید را انجام بدهند.
  • بازی ادامه دارد تا زمانیکه آهنگ قطع شود.در آن لحظه همه بچه‌ها باید همانجا که هستند بی‌حرکت باقی بمانند، اگر شما حرکتی از کسی دیدید او از بازی بیرون است.
  • نفر آخری که در بازی باقی بماند او برنده است.

برای دیدن ایده بازی های گروهی بیشتر برای جشن تولد اینجا ،اینجا و اینجا را کلیک کنید.

بهتر است شما هر چند روز این بازی را با کودکتان به تنهایی هم داشته باشید تا کودک پیش دبستانی شما مهارت های حرکتی درشت را کسب کند.

از فواید گسترش مهارت حرکتی درشت و ترکیب آن با فعالیت فیزیکی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • داشتن سلامتی طولانی مدت بخاطر داشتن فعالیت فیزیکی.
  • افزایش اعتماد به نفس و بهبود عزت به نفس بخاطر توانایی‌هایی که در موفقیت در بازی با سایر بچه‌ها بدست می‌آید.
  • رهایی از استرس و ناامیدی بوسیله داشتن فعالیت فیزیکی و کسب مهارت‌های لازم برای ورود به مدرسه.

بازی پیش دبستانی

اگر می خواهید در مورد مهارت حرکتی و انواع آن بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi