مشاهده
6062 +

توپ بازی از بازیهای محبوب کودکان هست.. در این مطلب درباره ی بازی با تئپ دریبل و مهارتهایی که کودک در این بازی بدست می آورد، صحبت میکنیم

بازی با توپ ، دریبل زدن به کودکان کمک می‌کند تا هماهنگی بین چشم و دست، هشیاری بدن، تنظیم سرعت و ریتم، چالاکی و مهارت حرکتی درشت را کسب کنند.شاید در نگاه اول یک فعالیت کسل کننده بنظر برسد ولی به محض اینکه کودک شما توانست ریتم بازی را در دست بگیرد دیگر جذب آن شده و بازی را رها نمی‌کند.در صورتیکه در انجام این بازی خبره شود می‌تواند با انجام حرکات زیبا دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

چه نیاز دارید:

توپ سبک

روش بازی:

  • در ابتدا از کودک‌تان بخواهید تا شروع به دریبل زدن در جلوی بدن کمی به سمت پهلو کند.
  • یک تکنیک برای کنترل بهتر توپ این است که ضربه زدن به توپ با نوک انگشتان بجای کف دست باشد. باید نسبتا کمر سفت و آرنج نرم نگه داشته شود.
  • در ابتدا آهسته شروع کند و برای داشتن ریتم یکنواخت ضربه‌ها را بشمارد.این تکنیک برای کسانیکه تازه دریبل زدن را شروع کرده‌اند، خیلی موثر است.
  • وقتی کمی در دریبل زدن احساس راحت‌تری پیدا کرد شمارش دریبل زدن را با شمارش بالا و پایین تغییر دهید.
  • اگر در کنترل توپ تبحر پیدا کرد، بخواهید در حالیکه دریبل می‌زند به سمت جلو حرکت داشته باشد. و هر از گاهی توقف کند.وقتی احساس آمادگی بیشتری داشت یک سری ترفند‌های جدید و مشکل‌تر را اضافه کنید.در اینجا چند مثال آورده شده است:
  1. جابجایی: جایگزین کردن توپ بین دست راست و چپ.
  2. پرش پایین: بخواهید تا پرش دریبل را بین زانوها نگه دارد.
  3. پرش متوسط: پرش دریبل تا بالای کمر نگه داشته شود.
  4. زیگ زاگ: مسیر زیگ زاگ را دریبل بزند.با گچ یک مسیر زیگ زاگ بر روی زمین بکشید و بخواهید که این مسیر را دنبال کند.
  5. راست، چپ، جلو، عقب، توقف، برو، منحنی، دایره: این جهت‌ها را صدا زده و بخواهید همانطور که در حال دریبل زدن است مسیر‌ها را دنبال کند.
  6. تعداد بالا: تا آنجا که ممکن است دریبل بزند و شما هر پرش را بشمارید.
  7. کلمات: لغات ساده‌ای را با گچ بر روی زمین بنویسید و بخواهید همانطور که در حال دریبل زدن است هر لغتی که شما صدا زدید توپ بر روی آن لغت پرش داشته باشد.
0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi