مشاهده
11186 +

5 بازی کلامی برای تقویت گوش کردن، صحبت کردن و فکر کردن کودکان بازی‌ کلامی یک ایده بسیار عالی برای زمان‌هایی است که شما در ماشین نشسته‌اید و یا منتظر چیزی هستید، در حال انجام آشپزی هستید و بسیار فرصت‌های دیگری که می‌توان استفاده کرده و بر روی مهارت‌های گوش کردن، صحبت کردن و فکر کردن در کودک‌تان کار کنید. بازی کلامی مهارت استدلال و تفکر منطقی را در کودکان تقویت می‌کند. در زیر چند ایده برای بازی کلامی برای کودکان 3 سال و چند ایده هم برای بچه‌های پیش دبستانی و سال اول ،دوم دبستان داریم: چند تا ؟ بازی چند تا، شما با پرسیدن سوالهایی در مورد تعداد چیزها کودک‌‌تان را به فکر وامی‌دارید. مثال: چند تا حیوان می‌توانی اسم ببری که بچه‌هاشون از تخم در می‌آیند؟ چند تا حیوان می‌توانی اسم ببری که پ...

5 بازی کلامی برای تقویت گوش کردن، صحبت کردن و فکر کردن کودکان

بازی‌ کلامی یک ایده بسیار عالی برای زمان‌هایی است که شما در ماشین نشسته‌اید و یا منتظر چیزی هستید، در حال انجام آشپزی هستید و بسیار فرصت‌های دیگری که می‌توان استفاده کرده و بر روی مهارت‌های گوش کردن، صحبت کردن و فکر کردن در کودک‌تان کار کنید. بازی کلامی مهارت استدلال و تفکر منطقی را در کودکان تقویت می‌کند.

در زیر چند ایده برای بازی کلامی برای کودکان 3 سال و چند ایده هم برای بچه‌های پیش دبستانی و سال اول ،دوم دبستان داریم:

  • چند تا ؟

بازی چند تا، شما با پرسیدن سوالهایی در مورد تعداد چیزها کودک‌‌تان را به فکر وامی‌دارید.

مثال:

  • چند تا حیوان می‌توانی اسم ببری که بچه‌هاشون از تخم در می‌آیند؟
  • چند تا حیوان می‌توانی اسم ببری که پوست بدن آنها نقش دارد؟
  • چند تا حیوان می‌توانی اسم ببری که برگ می‌خورند؟
  • چند تا حشره می‌توانی اسم ببری که شش پا دارند؟
  • چند وسیله نقلیه می‌شناسی که 4 چرخ دارند؟
  • چه چیزهایی می‌توانی اسم ببری که پرواز می‌کنند؟
  • چند چیز می‌شناسی شکل قیف هستند؟
  • من در مورد چیزی که فکر می‌کنم…

یک چیزی شبیه بی سوالی ولی ساده‌تر است. شما در مورد چیزی یا شیء فکر می‌کنید و بعد مشخصات و ویژگیهای آن شیء یا چیز را می‌گویید. مثلا ” من در مورد چیزی که دارم فکر می‌کنم آبی هست “.حالا کودک‌تان باید یک حدسی بزند یا اینکه یک سرنخ دیگری را بپرسد و شما همینطور با حدس و سرنخ‌ها جلو بروید تا او به جواب صحیح برسد.

  • کی هست که؟

این هم شبیه حالت قبل است فقط بجای اشیاء یا چیزها بر روی شخصیت‌ها پرسش انجام می‌شود. شما می‌توانید از شخصیتهای کارتونی یا کتاب داستان‌ استفاده کنید.

  • پیام محرمانه:

این بازی بعنوان یک بازی گروهی برای بچه‌های پیش دبستانی و بزرگتر جالب است. همه بچه ها یک حلقه زده و دور هم می‌نشینند.نفر اول یک جمله کوتاه را در گوش بغل دستی می‌گوید و همینطور این جمله بصورت درگوشی به نفر بعدی گفته می‌شود، تا نفر آخر جمله را با صدای بلند اعلان می‌کند، در آن هنگام است که صدای خنده بچه‌ها بلند ی‌شود و جمله‌ای تغییر کرده و جالبی داریم.

  • بازی حروف:

بازی حروف برای کودکانی که می‌خواهند صدای شروع کلمات را یا ترکیب آنها را یاد بگیرند و یا حتی یادگرفته‌اند برای هر دو دسته مناسب است .یک حرفی را انتخاب کنید مثلا حرف “پ” و بچه‌ها باید یک کلمه که با این حرف شروع می‌شود را بگویند در حالت گروهی هر کس که نوبتش شود کلمه‌ای را می‌گوید تا آخرین نفری که دیگر کلمه‌ای به ذهنش نرسید نفر قبلی برنده بوده و باید حرف بعدی را انتخاب کند.

چگونه خلاقیت کلامی را در کودک‌مان افزایش دهیم؟

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi