مشاهده
6188 +

یک بازی گروهی سرگرم‌کننده برای آموزش مفاهیم اولیه ریاضی می‌خواهیم معرفی کنیم.اگر کودک‌تان از بازی‌های تکراری خسته شده، پس دست به کار شوید و تدارکات تهیه ابزار مورد نیاز این بازی زمان خیلی کوتاهی می‌گیرد ولی تا مدت‌ها کودک شما سرگرم خواهد شد و در کنار آن پایه‌های اولیه دانش ریاضی در او تقویت می‌شود.یک بازی آموزشی مفید که در جمع‌های گروهی کودکان هم می‌توانید این بازی را انجام دهید. چه نیاز دارید: برای هر بازیکن به یک عدد صفحه بازی نیاز است. در انتهای بازی هر کس که  تکه کاغذ بیشتری داشت برنده است. روش انجام بازی: نفر اول تاس را بر روی زمین می‌اندازد.عدد تاس‌ها را جمع کرده و عدد تکی وسط بازی برابر عدد جمع بدست آمده را بر می‌دارد و بر روی عدد متناظر بر روی صفحه‌‌اش قرار می‌...

یک بازی گروهی سرگرم‌کننده برای آموزش مفاهیم اولیه ریاضی می‌خواهیم معرفی کنیم.اگر کودک‌تان از بازی‌های تکراری خسته شده، پس دست به کار شوید و تدارکات تهیه ابزار مورد نیاز این بازی زمان خیلی کوتاهی می‌گیرد ولی تا مدت‌ها کودک شما سرگرم خواهد شد و در کنار آن پایه‌های اولیه دانش ریاضی در او تقویت می‌شود.یک بازی آموزشی مفید که در جمع‌های گروهی کودکان هم می‌توانید این بازی را انجام دهید.بازی-سرگرمی-ریاضی

چه نیاز دارید:

  • 2 یا بیشترصفحه بازی(صفحه بازی باید اعداد 2 تا 12 را شامل باشد)
  • اعداد 2 تا 12 که بر روی تکه‌های کاغذ جدا نوشته شده است
  • 2 عدد تاس
  • یک یا بیشتر بازیکن
  • برای هر بازیکن به یک عدد صفحه بازی نیاز است.
  • در انتهای بازی هر کس که  تکه کاغذ بیشتری داشت برنده است.

روش انجام بازی:

  • نفر اول تاس را بر روی زمین می‌اندازد.عدد تاس‌ها را جمع کرده و عدد تکی وسط بازی برابر عدد جمع بدست آمده را بر می‌دارد و بر روی عدد متناظر بر روی صفحه‌‌اش قرار می‌دهد.
  • نفر بعدی تاس‌ها را انداخته و همین روال را ادامه می‌دهد.اگر عدد جمع تاس‌ها در عدد‌های تکی وسط بازی موجود نبود از روی صفحه نفر دیگری برداشته و بر روی صفحه خودش قرار می‌دهد.

بازی-ریاضی

  • همینطور بازی نوبتی ادامه دارد هر بازیکن تاس‌ها را انداخته و اگر عدد تکی جمع تاس‌ها در وسط بازی بود که برداشته و بر رویصفحه‌‌اش می‌گذارد و اگر هم نبود از صفحه نفری دیگری بر می‌دارد و تا زمانیکه دیگر عددی در وسط باقی نمانده باشد، بازی ادامه دارد.
  • بازیکنی که بیشترین عدد تکی بر روی صفحه‌‌اش داشته باشد برنده است.

این بازی شاید به نظر ساده بیاید و همینطور هم هست، اما برای بچه‌های مهدکودکی و پیش دبستانی و دبستانی ایده خوبی برای تقویت مهارتهای اولیه ریاضی است و بر روی چندین مهارت در یک زمان کار می‌شود.همینطور یک بازی و سرگرمی شاد است.

اگر کودک‌تان آنقدر کوچک هست که نمی‌تواند مقدار اعداد را تشخیص بدهد یک قلق یادتان می دهیم که کمک کند تا بازی را بتواند بهمراه آموزش‌های لازم داشته باشید. به عنوان مثال اگر تاس عدد 6 و 3 بیاید و کودتان هنوز جمع اعداد را یاد نگرفته است، پس بهتر هست شروع به شمردن نقطه‌های دو تاس کند تا به عدد 9 برسد.در مرحله بعد برای تشخیص عدد 9 از روی عدد‌های تکی وسط بازی شروع به شمردن از شماره دو بر روی صفحه بازی می‌کند تا به عدد 9 برسد، حالا به راحتی می‌تواند عدد 9 وسط بازی را تشخیص دهد و همینطور می‌داند که بر روی صفحه بازی کجا باید عدد 9 را قرار بدهد.

تشخیص مقدارها یک مهارت ریاضی عالی برای کودکان مهدکودکی و پیش دبستانی هست و مهره تاس یک ابزار مناسب برای این منظور تا عدد 6 است.وقتی کودک‌تان تاس را می‌اندازد در مرحله اول یاد می‌گیرد که چند نقطه آمده هست، این آموزش از طریق الگو فرا گرفته می‌شود.در واقع نیازی به شمردن نقطه‌ها نیست فقط با نقش نقطه‌ها بر روی هر سمت و بخاطر سپردن این الگو‌ها مقدار آنها را یاد می‌گیرد.این تمرینی برای تقویت حافظه برای کودک‌تان است.

در کنار همه این آموزش‌ها این بازی ایده خوبی هست تا همه اعضای خانواده به دور از تلویزیون و برنامه‌های دیگر دور هم جمع شده سرگرم شوند. یک روش خوب برای برقراری ارتباط با کودک‌تان است.

ایده های بیشتری از بازی با تاس را اینجا ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi