مشاهده
4896 +

این دفعه بعد از باز کردن بسته بندی جعبه وسایل یا جعبه کارتونهای اسباب کشی "یونولیت‌ها" را دور نریزید، زیرا ایده کاردستی و بازی با قایق‌ یونولیتی با مجموعه‌ای از رنگ‌ها و شکل‌های هندسی مختلفی را برای آب بازی کودک‌تان داریم.

این دفعه بعد از باز کردن بسته بندی جعبه وسایل یا جعبه کارتونهای اسباب کشی “یونولیت‌ها” را دور نریزید، زیرا ایده کاردستی و بازی با قایق‌ یونولیتی با مجموعه‌ای از رنگ‌ها و شکل‌های هندسی مختلفی را برای آب بازی کودک‌تان داریم.

یکی از لذت بخش‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان آب  بازی است.آب بازی برای همه سنین جالب است . آب بازی تمرینی برای حواس حسی پوست بدن کودک هست. مفاهیم آموزشی و مطالب فراوانی مثل خیسی یا خشکی، گرم یا سرد، عمیق یا کم عمق و پر یا خالی را یاد می‌گیرند.پس آب بازی یک فرصت عالی برای افزایش توانمندی‌های کودکان از جمله پرورش خلاقیت است.

چه نیاز دارید:

  • یونولیت
  • خلال دندان
  • نوار چسب بسته بندی در رنگ‌های مختلف

کاردستی-با-یوولیت

روش ساخت قایق یونولیتی:

  • روش ساخت این قایق یونولیتی بسیار ساده هست.فقط کافی هست شکل‌های هندسی مختلفی را با بلوک‌های یونولیتی برش بزنید.
  • آنها را با نوار چسب بسته بندی بپوشانید.
  • یک خلال دندان به عنوان بادبان در آن فرو کنید و با نوار چسب پرچم برای قشنگی قایق‌ها درست کنید.
  • بهترین قسمت این هست که قایق‌ها بر روی آب شناور می‌مانند.پس حتما پیشنهاد می‌کنیم این قایق‌ها را برای آب بازی کودکان نوپا درست کنید و ببینید چه لذتی می‌برند.

در مورد اهمیت سوال پرسیدن و تقویت تفکر خلاق قبلا صحبت کردیم.در حین آب بازی این سوال‌ها را با کودک‌تان داشته باشید:

 

آب-بازیآب را چطور حس می‌کنی؟ آیا حس خنکی داری؟ دستت آیا همه‌اش خیس شده است؟ می‌توانی صدای شلپ شلوپ آب در بیاری؟ اوووو نگاه کن وقتی دستت را در آب فرو کردی و شلپ شلوپ کردی قایق‌ها بالا و پایین پریدن. دوباره انجام بده…حالا قایق زرد را که شکل دایره هست بردار.ببین دورش گرد هست، مثل شکل یک دایره.حالا مامان قایق آبی را بر می‌داره.می‌دانی چه شکلی هست؟ این مستطیل هست واین دو سمت روبروی هم بزرگتر هستند این دو سمت دیگر کوچکتر هست.دوست داری قایق مستطیل را داشته باشی؟ می‌خواهی قایق‌هایمان را با هم عوض کنیم؟

خلال دندان در واقع مثل یک دستگیره عمل می‌کند.کودک‌تان ممکن هست خلال‌ دندان‌ها را در بیارد و دوباره آنها را سرجایش بگذارد.این عمل برای او لذت بخش هست و مثل یک کشف جدید می‌ماند تمرینی برای مهارت حرکتی است.

نکته: برای کودکان نوپا حتما این بازی با نظارت بزرگترها باید باشد.هر گونه بازی با آب حتی اگر آب کم عمق باشد باید تحت کنترل باشد و کودکان تنها نباشند.همینطور ممکن هست کودک نوپای شما چسب‌های دور قایق را بکند پس اگر عادت به قرار دادن اشیاء داخل دهان دارد، دقت کنید که یونولیت‌ها را به سمت دهانش نکند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi