مشاهده
6029 +

یکی از بهترین (و متاسفانه سخترین) قسمت برنامه‌ریزی میهمانی و خصوصا جشن تولد کودک انتخاب بازی و سرگرمی است.شما باید به این فکر کنید که بازی جالبی انتخاب کنید تا همه علاقمند به شرکت در آن باشند. بازی با لگو هم سرگرم کننده و هم آموزنده و جالب است.هر مدل ایده‌ای که شما از بازی با لگو داشته باشید، یک نکته مثبت و آموزشی دارد. اگر در قالب بازی گروهی و تیمی باشد، بسیار هیجان انگیز هم می‌شود.بخاطر تیمی بودن این ایده‌ها می‌توان به عنوان بازی تولد استفاده کرد. ما می‌دانیم که همه لگو را دوست دارند. از کودکان کوچک‌تر تا بزرگ و حتی پدر و مادر‌ها بازی با لگو علاقه دارند و حتما پیش آمده که به بهانه همراهی بچه‌ها در بازی شما هم گرم ساختنی با لگو شده‌اید.در اینجا ما چند ایده بازی با لگو را به شما معرفی می‌کن...

یکی از بهترین (و متاسفانه سخترین) قسمت برنامه‌ریزی میهمانی و خصوصا جشن تولد کودک انتخاب بازی و سرگرمی است.شما باید به این فکر کنید که بازی جالبی انتخاب کنید تا همه علاقمند به شرکت در آن باشند.

بازی با لگو هم سرگرم کننده و هم آموزنده و جالب است.هر مدل ایده‌ای که شما از بازی با لگو داشته باشید، یک نکته مثبت و آموزشی دارد. اگر در قالب بازی گروهی و تیمی باشد، بسیار هیجان انگیز هم می‌شود.بخاطر تیمی بودن این ایده‌ها می‌توان به عنوان بازی تولد استفاده کرد. ما می‌دانیم که همه لگو را دوست دارند. از کودکان کوچک‌تر تا بزرگ و حتی پدر و مادر‌ها بازی با لگو علاقه دارند و حتما پیش آمده که به بهانه همراهی بچه‌ها در بازی شما هم گرم ساختنی با لگو شده‌اید.در اینجا ما چند ایده بازی با لگو را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار ساده و شاد هستند. اگر جشن تولدی برای کودک‌تان دارید با تم تولد لگو پس حتما این مطلب را خوانده زیرا این بازی‌ها جشن شما را شادتر کرده و کمک می‌کند تا به کودک شما و دوستانش بیشتر خوش بگذرد.

برای آشنایی بیشتر با ایده‌های لگویی برای جشن تولد و انواع تزیینات و کیک تولدی که می توان با لگو تهیه کرد، اینجا کلیک کنید.

 

نکته:قبل از طرح و برنامه‌ریزی برای سرگرم کردن میهمان‌ها و کودکان با لگو باید به اندازه کافی لگو تهیه کنید.و دقت کنید که لگوهای ریز از دسترس کودکان نوپا و کوچک دور نگه دارید.

LEGO-party-game

  • تعداد زیادی لگو را جلوی بچه‌ها بگذارید و بخواهید شروع به ساختن کنند، دیدن ساختنی های متنوع جالب خواهد بود و اینکه هر کدام از بچه‌ها چه داستانی در مورد اثرشان تعریف می‌کنند، جالب ‌تر هم خواهد شد.در انتها رای گیری کنید تا داستان کدوم از بچه‌ها تخیلی‌تر و هیجان انگیز‌تر است.! بهترین حیوان، خلاقانه‌ترین وسیله نقلیه، بزرگترین ساختمان، متنوع‌ترین اثر رنگی، نامتعارف‌ترین شکل و غیره. اگر تعداد کودکان زیاد بود می‌توانید آنها را بصورت تیم دسته‌بندی کنید.

 

  • از بچه‌ها بخواهید شروع به ساختن برج کنند.باید طولانی‌ترین برج را بسازند.در حین کار اگر برج کسی سقوط کرد از بازی خارج شده و نفر آخری که باقی ماند، برنده است.

 

  • همین حالت بالا طولانی‌ترین برج را می‌توانید با مشخص کردن زمان داشته باشید.در زمان مشخصی بلندترین برج برنده است.

 

  • یک موضوعی را انتخاب کنید و بخواهید تا آنرا بسازند.مثلا موضوع “شهر”، بچه‌ها باید با کمک هم شروع به ساختن قسمت‌های مختلف شهر کنند.ایستگاه تاکسی، رستوران، خیابان… اجازه بدهید هر آنچه در ذهن دارند را پیاده کنند.

 

  • احیا کردن(از نو ساختن) ایده دیگری از بازی با لگو هست.یک عکس از ساختار لگویی که قبلا ساخته شده، تهیه کنید و بخواهید تا بچه‌ها عین همان را بسازند.

بازی-تولد

  • یک حرکت جالب دیگر این هست که در ورود میهمان‌ها به تولد یا میهمانی یک شیشه مربایی را که قبلا با تعدادی لگو پر کرده‌اید نشان دهید و بخواهید تا تعداد لگوهای داخل شیشه را حدس بزنند.حدس‌ها و اسامی را یادداشت کنید و در آخر کسی که حدسش نزدیک به جواب صحیح بود، برنده هست و می‌توانید به عنوان جایزه شیشه لگو را بدهید.(قبل از شروع میهمانی لگو‌ها را بشمارید و عدد را جایی یادداشت کرده و نگه دارید)

 

  • یک سری استیکر لگویی تهیه کنید. وقتی میهمان‌ها وارد می‌شوند به هر کدام تعدادی حدود 8 تا 10 تا استیکر بدهید.بازی به این صورت هست که بدون اینکه بقیه میهمانها متوجه شوند، باید استیکرها را به آنها بچسبانند.اگر که کسی در حین چسباندن متوجه بشه همه استیکرهایی که تا حالا بر رویش چسبیده شده را باید تحویل اون کسی که در حال چسباندن بوده بدهد و در نهایت کسی که زودتر همه استیکرهاش تمام بشه برنده هست.  

lego-relay

  • این بازی هم در داخل و یا فضای باز می‌توان انجام داد.2 سطل پر لگو را در دو نقطه شروع بازی قرار دهید و دو سطل خالی هم روبروی آن با فاصله بگذارید.بچه‌ها را به دو گروه تقسیم کنید و بخواهید پشت سطل پر لگو صف بکشند.به هر کدام یک قاشق بدهید.با شروع بازی باید با قاشق یک لگو از سطل برداشته و با دویدن یا راه رفتن به سمت سطل خالی لگو را داخل سطل بیندازند.اگر در نیمه راه لگو از روی قاشق زمین افتاد، آن را برداشته و دوباره از نقطه شروع تلاش کنند.

 

  • این بازی هم شکل بازی قبلی هست فقط دیگر نیازی به سطل نیست.بچه‌ها به چند دسته تقسیم شده و صف می‌بندند.نفر اول یک لگو تو قاشق گذاشته و مسیر مشخص شده‌ای را طی می‌کند وقتی به انتهای مسیر رسید دور می زند و همانطور که لگو داخل قاشق هست بر می‌گردد و قاشق و لگو را به نفر بعدی در صف می‌دهد.هر صفی که زودتر به انتها رسید، برنده است.برای اینکه کمی بازی را سخت‌تر کنیم، می‌توانیم هر بازیکنی که دورش تمام شد برای نفر بعدی یک لگوی دیگر به قاشق اضافه کنیم و بازی را ادامه بدهند.

 

  • بچه‌ها باید با لگو سازی یک مسیر را از یک نقطه تا نقطه دیگر درست کنند.دو نقطه‌ را اندازه بگیرید تا مسیرها با هم مساوی باشند.بچه‌ها به چند گروه تقسیم شوند و در کوتاهترین زمان باید لگوها را بهم وصل کنند و مسیر را کامل کنند.

 

  • در این بازی دو کاسه به هر کدام از بچه‌ها می دهیم.یکی پر از لگو و دیگری خالی.باید با کمک چاپستیک(چوپک غذاخوری) لگوها(لگوی باریک) را از کاسه برداشته و داخل کاسه خالی قرار بدهند.هر کس که در زمان کمتری تمام کرد، برنده است.برای بچه‌های بزرگتر اگر بخواهید بازی را کمی سخت‌تر کنید، می‌توانید 2 نفر را مشخص کنید و هر کدام یک عدد چاپ استیک گرفته و با کمک هم لگو را جابه‌جا کنند.

لگو-بازی

  • نوارهای رنگی در سایزهای کوچک تا بزرگ را چسب بزنید و بصورت حلقه‌های هم مرکز بچینید.به هر کدام از بچه‌ها 1 عدد لگو بدهید و بخواهید پشت یک خط مشخصی ایستاده و لگوها را داخل حلقه‌ها بیندازند.هر حلقه باید امتیازی بر رویش نوشته شده باشد و کسی که بالاترین امتیاز را داشت، برنده است.(بهتر هست بر روی فرش باشد)

 

  • قبل از شروع جشن یک لگوی بزرگ را در گوشه‌ای مخفی کنید.چند لگوی کوچک دیگر که بیشتر از یک رنگ باشه، چند تایی هم رنگ‌های دیگر را در جاهای مختلف مخفی کنید.هر رنگ یک امتیاز مشخصی داشته باشد.وقتی میهمانها آمدند بازی را معرفی کنید. باید دنبال لگوها بگردند و هر لگویی که پیدا می‌کنند با توجه به امتیازی که قبلا داشته یک جایزه دارند.مثلا جایزه یک بسته شکلات یا آبنبات و لگو بزرگتره هم یک جایزه خاص برایش تعیین کنید.

 

 

 

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi