مشاهده
42862 +

بازی یا لیوان کاغذی بازی با وسایل در دسترس و آسان بهترین امکان برای سرگرم کردن کودکان است.در اینجا ما 9 ایده بازی با لیوان کاغذی را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید در کنار آموزش‌های هر بازی یک زمان شادی را با کودک‌تان داشته باشید.خیلی از این بازی‌ها را در جشن تولد کودک یا در مهدکودک و پیش دبستانی برای سرگرم کردن کودکان می‌توانید، داشته باشید. روی هم چییدن-ساخت یک هرم با لیوان کاغذی یک بازی با حس سازندگی، ساختن، ایجاد کردن و در انتها خراب کردن همگی تجربه‌های دوست داشتنی برای کودکان هستند.چیدن لیوان‌ها به شکل هرم کمک به تقویت مهارت حرکتی ظریف و هماهنگی چشم و دست می‌کند. یک تمرین عالی برای آموزش صبر، افزایش تمرکز و پشتکار در کودکان است.وقتی ساختن شکل هرمی تمام شد وقت خراب کردن است.با هر وسی...

بازی یا لیوان کاغذی

بازی با وسایل در دسترس و آسان بهترین امکان برای سرگرم کردن کودکان است.در اینجا ما 9 ایده بازی با لیوان کاغذی را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید در کنار آموزش‌های هر بازی یک زمان شادی را با کودک‌تان داشته باشید.خیلی از این بازی‌ها را در جشن تولد کودک یا در مهدکودک و پیش دبستانی برای سرگرم کردن کودکان می‌توانید، داشته باشید.

روی هم چییدن-ساخت یک هرم با لیوان کاغذی

بازی-کودکان با لیوان کاغذی

  • یک بازی با حس سازندگی، ساختن، ایجاد کردن و در انتها خراب کردن همگی تجربه‌های دوست داشتنی برای کودکان هستند.چیدن لیوان‌ها به شکل هرم کمک به تقویت مهارت حرکتی ظریف و هماهنگی چشم و دست می‌کند. یک تمرین عالی برای آموزش صبر، افزایش تمرکز و پشتکار در کودکان است.وقتی ساختن شکل هرمی تمام شد وقت خراب کردن است.با هر وسیله‌ای مثل توپ تنیس حتی جوراب گلوله شده این قسمت خنده‌دار بازی را کودکتان می‌تواند، داشته باشد.

ساختن و ساخت و ساز با لیوان کاغذی

بازی-و-سرگرمی

  • این بازی هم تقریبا شبیه بازی اول هست ولی ایندفعه با توجه به خلاقیت و تخیلات کودک شما باید ساخت و ساز خودش را داشته باشد.بازی ساختنی بهترین حالت برای محک زدن بچه‌ها در تصمیم گیری و بررسی حالت‌های مختلف برای رسیدن به نتیجه صحیح است.سعی و خطا می‌کنند تا روش صحیح چیدن را انتخاب کنند.مشابه این بازی را در  شید شاد به اسم سرگرمی فکری مهندسی قبلا داشتیم.

گرفتن

بازی-کودکانه

  • یک نفر توپ کوچک، گلوله جوراب، پوم پوم یا هر چیز گرد و کوچک را پرت می‌کند و نفر بعدی باید با لیوان آنرا بگیرد.این بازی خیلی شاد و پر جنب و جوش هست.به مهارت حرکتی درشت کمک کرده و باعث افزایش دقت و تمرکز در کودکان می‌شود.

تودرتو

لیوان-کاغذی

  • چیدن لیوانها در داخل همدیگر یک ایده بازی جالبی مخصوصا برای کودکان نوپا و کوچک هست که در حال فراگیری مهارتهای حرکتی ظریف هستند.گروه سنی 1 تا 3 سال دوست دارند اشیاء را داخل هم کنند و دوباره جدا کنند.شاید بارها و بارها این عمل را تکرار کنند و از انجام آن لذت می‌برند.اگر کودک‌تان بزرگتر هست می‌توانید با تفکیک کردن رنگ‌ها بازی را متفاوت‌تر کنید.

ساخت الگو

بازی-ریاضی

  • یادگیری الگوها از مباحث مهمی در آموزش اولیه مفاهیم ریاضی هست. یادگیری الگوها کمک می‌کند تا کودکان پیش بینی کردن و اینکه چطور چیزها با هم کار می‌کنند، یاد بگیرند.راههای زیادی برای بازی الگویابی و توالی منظم با لیوان‌ کاغذی وجود دارد.صف کردن لیوان‌ها با یک الگوی مشخص مثلا(سبز، سبز، آبی، سبز، سبز، آبی) و سپس از کودک‌تا بخواهید مجددا شبیه همین الگو را درست کند.برای کودکان بزرگتر می‌توان تعدادی لیوان را طبق الگوی مشخصی بچینید و بین آنها چندتایی از لیوان ها را جایشان را خالی بگذارید تا کودک‌تان با درک الگوی توالی رنگ لیوان درست را سر جایش قرار دهد.

نگاه داشتن چشم بر روی لیوان کاغذی

بازی-با-لیوان

  • بازی قدیمی “سرعت و دقت”.3 لیوان را بر عکس بر روی میز بگذارید و یک چیز کوچکی مثل توپ، تیله یا هر چیزی که داخل لیوان جا می‌شود را زیر یکی از لیوان‌ها قرار دهید.حالا نفر دوم باید تمام توجه و تمرکزش بر روی لیوان باشد و نفر اول سعی کند با تند و سریع جابه‌جا کردن لیوان‌ها بر روی میز کاری کند که نفر دوم لیوانی که داخلش توپ قرار گرفته بود را گم کند.وقتی جابه‌جایی تمام شد نفر دوم باید لیوان صحیح را حدس بزند.این بازی برای نفر اول باعث تقویت مهارت حرکتی ظریف و هماهنگی چشم و دست می‌شود و برای نفر دوم کمک به افزایش دقت و تمرکز هست.

لیوان کاغذی و پوم پوم تیرانداز

بازی-با-دوریختنی

  • درست کردن این بازی خیلی ساده و راحت هست.ته یک لیوان را برش بزنید.سر بادکنک را گره بزنید(بادکنک را باد نکنید).حالا دور بادکنک را قیچی کنید و بادکنک را بر روی دهانه لیوان بکشید.گره بادکنک را به عقب بکشید، یک توپ پوم پوم را داخل لیوان قرار بدهید و ول کنید.توپ شوت میشه بر روی هوا!!!

بازی کریکت یا گلف…

بازی

  • این بازی هر چیزی می‌توان اسم آن را گذاشت.لیوان‌های کاغذی را بر روی زمین بخوابانید و با هر وسیله‌ای سعی کنید توپ‌ها را داخل لیوان قرار دهید. البته کمی سخت هست ولی همین که توپ‌ با شوت کردن دور اتاق می‌چرخه برای بچه‌ها لذت بخش هست.

پرت کردن توپ

معرفی-بازی

  • بعد از بازی کریکت این مرحله را می‌توانید داشته باشید.پرت کردن توپ داخل لیوان‌های کاغذی.توپ‌های همرنگ با لیوان را می‌توانید داخل هم بیاندازید و یا لیوان‌ها را عمودی چیده و برای هر لیوان یک امتیازی در نظر بیرید با توجه با اینکه توپ داخل کدام لیوان افتاد، امتیازها را مشخص کنید.

در بازی با لیوان کاغذی کودک شما یاد می‌گیرد:

  • مهارت حرکتی ظریف و مهارت حرکتی درشت
  • هماهنگی چشم و دست
  • مفاهیم اولیه ریاضی
  • مهارت تمرکز و دقت
  • پرسش و استدلال
  • پیش بینی کردن
7 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه