مشاهده
21130 +

نمایش خلاق و انواع آن نمایش خلاق یک راه پرورش خلاقیت در کودکان هست زیرا خلاقیت یعنی رفتن یک راه نرفته و از هیچ، چیزی آفریدن و خلق کردن است.در نمایش خلاق کودکان با خلق داستان‌ها و صحنه‌های از قبل پیش بینی نشده فکر و اندیشه های درونی خودشان را به نمایش می‌گذارند. نمایش خلاق خیلی ساده بدون نیاز به هیچ تدارکات و ابزاری قابل اجرا است زیرا لباس یا دکور خاصی نیاز نیست و هر آنچه اتفاق می‌افتد از حرکت دادن بدن و پانتومیم است. نمایش خلاق می‌تواند یک نوع بازی وانمود کردن بر پایه تخیلات یا اجرای یک داستان، برنامه تأتر، موسیقی و یا رقص باشد.در نمایش خلاق تخیل پردازی و خلاقانه فکر کردن در کودکان تقویت می‌شود. کار گروهی را یاد می‌گیرند و به خاطر پیروی کردن از رهبر هنر گوش کردن را فرا می‌گیرند. در کنار ت...

نمایش خلاق و انواع آن

نمایش خلاق یک راه پرورش خلاقیت در کودکان هست زیرا خلاقیت یعنی رفتن یک راه نرفته و از هیچ، چیزی آفریدن و خلق کردن است.در نمایش خلاق کودکان با خلق داستان‌ها و صحنه‌های از قبل پیش بینی نشده فکر و اندیشه های درونی خودشان را به نمایش می‌گذارند.

نمایش خلاق خیلی ساده بدون نیاز به هیچ تدارکات و ابزاری قابل اجرا است زیرا لباس یا دکور خاصی نیاز نیست و هر آنچه اتفاق می‌افتد از حرکت دادن بدن و پانتومیم است.

نمایش خلاق می‌تواند یک نوع بازی وانمود کردن بر پایه تخیلات یا اجرای یک داستان، برنامه تأتر، موسیقی و یا رقص باشد.در نمایش خلاق تخیل پردازی و خلاقانه فکر کردن در کودکان تقویت می‌شود. کار گروهی را یاد می‌گیرند و به خاطر پیروی کردن از رهبر هنر گوش کردن را فرا می‌گیرند. در کنار تمام کسب مهارت‌ها و فوایدی که نمایش خلاق دارد اوقات شاد و سرگرم کننده‌ای نیز برای کودکان فراهم می‌شود.

نمایش خلاق یک راه خوب برای آموزش در طول بازی هست.مهارت‌های زیادی را کودکان با بازی یاد می‌گیرند و همراه با کسب مهارت زبانی دنیای اطراف را کودکان در دست‌هایشان کشف می‌کنند.

چند ایده برای بازی نمایشی با حرکات خلاقانه را ببینید.

شکل‌های مختلفی از نمایش خلاق وجود دارد.در اینجا یک لیست جزیی به همراه شرح ساده‌ای از آنها آورده شده است:

بدیهه گویی/وانمود سازی

بدون نیاز به سناریو بر پایه مشاهدات، خاطرات و شخصیت ها… است.

پانتومیم

فقط با استفاده از اعضای بدن و چهره یک پیام را به بقیه تماشاچی‌ها برسانند.

بازی‌های خلاق

در بازی‌های خلاق شما در یک دنیای متفاوتی از آن دنیایی که در آن هستید، زندگی می‌کنید.به کمک تخیلات باید تصور سازی و نمایش انجام شود.با کارهایی که انجام می‌دهید به بقیه نشان می‌دهید که قصد نمایش چه چیزی را دارید.در بازی‌های خلاق رفتار خارج از آنچه از قبل آماده شده است، خیلی اهمیت دارد.

در کنار نمایش خلاق شما می‌توانید بازی‌هایی با رقص، هنر، موزیک و ورزش و سایر فعالیت‌ها داشته باشید.بالبداهه سازی یک شکل مهم از نمایش خلاق است.

نقش بازی کردن

در نمایشنامه نقش‌های مشخصی به بچه‌ها داده می‌شود.ابتدا نقش‌ها را تمرین می‌کنند و بعد اجرا می‌کنند.

نمایش-با-ماسکدرام نقاب دار ( نمایش با ماسک)

عنصر اصلی صحنه نمایش نقاب هست.خوبی این نمایش این هست که بچه‌ها در نقاب احساس راحت‌تری برای نقش آفرینی دارند.

نمایش عروسکی

نمایش عروسکی یک نوع دیگر از نمایش خلاق است که با صحبت کردن و تکان دادن عروسک‌ها انجام می شود.

تأتر

تأتر یک روش موثر و کارا برای نمایش ادبیات در شکل خلاق هست.یک فعالیت تفسیری شفاهی هست.نقش‌ها به کمک حرکات، صدا، حالات چهره، ژست دستها در نمایشنامه یا داستان تفسیر می‌شوند.اجرای تأتر یک راه خوب برای شادی و سرگرمی در فعالیت‌های گروهی کودکان هست.یک فعالیت شفاهی و خواندنی.

نمایشنامه‌های رادیویی

شبیه خواندن نمایشنامه هست بااضافه تاثیرات لحن صداها.در نمایشنامه رادیویی تخیلات مخاطب باید تحریک شود تا یک فضای ذهنی برای شخصیت‌های داستان ایجاد کند.

اجرای شعر

 از بر خواندن شعر و انجام حرکاتی مرتبط با زمینه شعر است.

مطلب بهترین شعر برای کودکان را ببینید.

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi