28914 +

پارک های دیدنی تهران برای کودکان بودن در طبیعت و بازی در باغ‌ و پارک کنجکاوی کودکان را تحریک و کمک به کشف و شناخت دنیای اطراف می‌کند.همانطور که در مطلب اهمیت بازی در فضای باز اشاره شد، آموزش از طریق طبیعت یعنی کشف با همه حواس که امروزه با توجه به حضور کمرنگ کودکان در فضای بیرون از خانه یادگیری‌ها کمتر ماندگار هستند.گردش در طبیعت یکی از جنبه‌های مهم آموزش کودکان به غیر از محیط کلاس درسی هست. لیستی از پارک های دیدنی تهران برای کودکان : باغ پرندگان تهران دنیای پرنده‌ها و برقراری ارتباط با آنها بصورت آزاد یکی از تفریحات هیجان انگیز برای بچه‌ها هست.ایستادن فلامینکوها بر روی یک پا و شنا کردن اردک‌های رنگارنگ، باز شدن پرهای رویایی طاووس و دویدن شترمرغ‌ها همه اینها دیگه در فیلم و مستند نیستند...

پارک های دیدنی تهران برای کودکان

بودن در طبیعت و بازی در باغ‌ و پارک کنجکاوی کودکان را تحریک و کمک به کشف و شناخت دنیای اطراف می‌کند.همانطور که در مطلب اهمیت بازی در فضای باز اشاره شد، آموزش از طریق طبیعت یعنی کشف با همه حواس که امروزه با توجه به حضور کمرنگ کودکان در فضای بیرون از خانه یادگیری‌ها کمتر ماندگار هستند.گردش در طبیعت یکی از جنبه‌های مهم آموزش کودکان به غیر از محیط کلاس درسی هست.

لیستی از پارک های دیدنی تهران برای کودکان :


باغ پرندگان تهران

باغ-پرندگان

دنیای پرنده‌ها و برقراری ارتباط با آنها بصورت آزاد یکی از تفریحات هیجان انگیز برای بچه‌ها هست.ایستادن فلامینکوها بر روی یک پا و شنا کردن اردک‌های رنگارنگ، باز شدن پرهای رویایی طاووس و دویدن شترمرغ‌ها همه اینها دیگه در فیلم و مستند نیستند.انواع پرندگان شکاری، کوهی، صحرایی و آبزی هر کدام در محیط طبیعی مخصوص زیست خودشان نگهداری می‌شوند و تجربه‌ای جالب در باغی زیبا با طراحی منحصر به فرد در جنگلهای لویزان است.

آدرس: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام- لاین کندرو شهرک امید-خیابان کوهستان- باغ پرندگان

تلفن: 77075215- 77075210- 77075214


باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ-گیاه-شناسی-ملی

باغ گیاه شناسی ملی ایران یکی از 10 باغ برتر جهان هست که امکان پژوهش و تحقیق در زمینه علوم گیاهی و باغبانی را دارا هست.

یکی از جاذبه‌های باغ گیاه شناسی شناساندن اقلیم مناطق مختلف با بازسازی توسط گیاهان اصلی آنها هست. مناطقی نظیر کوه البرز، کوه زاگرس، کویری، جنگلهلی خزر، اروپا، آمریا، آسیا(یمالیل، چین،ژاپن) .

باغ گیا شناسی ملی ایران مکانی آموزشی، علمی در کنار تفریح و سیاحت است.که به جز امکان بازدید عموم برای دانش آموزان نیز این امکان وجود دارد که توسط لیدر بصورت گروهی از باغ بازدید داشته باشند و مطابق با کتاب‌های درسی هر پایه توضیحات مرتبط از مناطق مختلف باغ گیاه شناسی ارائه شود.

آدرس: اتوبان تهران کرج- خروجی پیکانشهر- آزادشهر- بیست متری سرو آزاد- بلوار باغ گیاهشناسی ملی ایران. 

تلفن تماس:  44580282-5


پارک ژوراستیک

پارک-ژوراستیک

پارک زوراستیک محیطی شاد و مفرح آموزشی به همراه 28 مدل مجسمه دایناسور در ابعاد و اندازه‌های طبیعی آنها هست. در این پارک بچه‌ها با زندگی، خوراک و نحوه زیستن انواع دایناسورها آشنا می‌شوند.

پارک زوراستیک اولین پارک موضوعی در تهران به همراه مجسمه‌های متحرک از دایناسورها با صدا و جلوه‌های ویژه می‌باشد.

آدرس : سعادت آباد- انتهای بلوار پاکنژاد- میدان بهرود- بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز)- پارک ژوراستیک تهران

تلفن : 22367660


پارک بازیافت

پارک-بازیافت

پارک بازیافت با به نمایش گذاشتن تندیس‌های حیوانات که توسط مواد دوریختنی و پسمانده‌های خشک ساخته شده است، استفاده خلاقانه با بازیافت مواد را معرفی می‌کند. در این پارک سعی شده همه وسایل مانند نیمکت‌ها، تیرهای چراغ برق و وسایل بازی از مواد بازیافتی ساخته شود.

این روزها نشست‌ها و جلسات بسیاری برای حفظ محیط زیست توسط نهادها و مراکز مربوطه برگزار می‌شود، ولی از این نکته نباید غافل شد که استفاده از ذهن خلاق کودکان یکی از مهمترین راهکارها برای حفظ محیط زیست هست.لذا از کودکی باید بچه‌ها با تولید، تفکیک، جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها آشنا کرد.پارک بازیافت یک محیط آموزشی و تفریحی بهمراه فضای سبز زیبایی است.

آدرس: محله علی آباد- بالاتر از بزرگراه آزادگان- ضلع جنوب پارک خزانه


شهر بازی بیلینو

شهر-بازی-بیلینو

شهر بازی بیلینو یک پارک موضوعی عمرانی ساختمانی و حفاری هست که نه تنها محیطی برای بازی و تفریح برای کودکان و نوجوان فراهم کرده بلکه امکان تجربه همزمان با دستگاههای واقعی یک فرصت اکتشاف برای ذهن کنجکاو و مشتاق بچه‌ها است. استفاده از دستگاههای ساختمانی واقعی و راه‌سازی مانند بیل مکانیکی، لودر بازی، جرثقیل و نوار نقاله، ماشین حمل الوار، جرثقیل چنگکی، بازی با دستگاه‌های رادیو کنترلی با کنترل از راه دور و بیل مکانیکی برای جابجایی توپ‌ها نمونه‌هایی از امکانات پارک بیلینو هستند.

آدرس: بزرگراه همت- بعد از یادگار امام- بوستان نهج‌البلاغه- فاز یک- شهر بازی بیلینو

تلفن: 88367018- 88582790


سورتمه تهران

سورتمه-تهران

سورتمه سواری هیجان و شادی در ارتفاعات تهران پیشنهاد بعدی شید شاد به شما دوستان هست.مناسب برای هر گروه سنی از کودک و بزرگسال هست. بچه‌های کوچکتر از 8 سال بهمراه والدین و بزرگترها می‌توانند، سوار شوند.بخاطر طراحی در ساخت آن سورتمه سواری کاملا ایمن هست.علاوه بر سورتمه سواری امکان استفاده از طبیعت با چشم انداز شمالی کوه‌های دربند، نمای زیبایی از کلاب‌دره در سمت غرب، چشم انداز از شهر تهران از جنوب با آلاچیق‌های خانوادگی، زمین‌های بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، زمین‌های ورزشی و سینمای سه بعدی از امکانات دیگر پارک گلابدره است.

آدرس: تجریش- خیابان دربند- انتهای خیابان اسد‌الهی- پارک گلابدره

تلفن: 22725307- 22725197


پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم)

دلفیناریوم

پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم) تجربه‌ای جالب و هیجان انگیز از هنرنمایی شیرهای دریایی و دلفین‌ها در برج میلاد هست.از جمله کشیدن نقاشی، نواختن سازدهنی و حرکات آکروباتیک می‌توان اشاره کرد.

آدرس: ضلع جنوب غربی برج میلاد تهران- جنب باشگاه پینت بال

مسیر ورودی اتوبان شیخ فضل‌… نوری- ورودی بزرگراه شهید همت- مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

تلفن:8585


دریاچه خلیج فارس(چیتگر)

دریاچه-چیتگر

دریاچه خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران و یکی از جاذبه‌های تفریحی جدید هست.تفریحگاهی برای گذراندن اوقات فراغت با امکاناتی نظیر فضای باز ساحلی، بازیهای مختلف آبی، آبنمای موزیکال و فضای بازی کودکان …است.

آدرس: همت غرب- شهید خرازی- خروجی دریاچه شهدای چیتگر

تلفن: ۴۴۷۳۱۵۸۴- ۴۴۷۱۴۳۳۳


پارک جمشیدیه تهران

پارک-جمشیدیه

اگر دوست دارید گردشی در طبیعت با لذت دیدن انواع پرندگان، صخره نوردی و تماشای آبشار، دریاچه، آبنماهای سنگی را داشته باشید ما پارک جمشیدیه را معرفی می‌کنیم.پارکی با انواع گونه‌های درختی و درختچه در فضایی کاملا طبیعی نزدیک کوه کلک چال است.فضایی کاملا طبیعی و پر از انرژی و نشاط برای کشف و گردش در دامن طبیعت برای بچه‌ها هست.

آدرس: جماران- خیابان شهید باهنر- خیابان امیدوار- پارک جمشیدیه

تلفن: ‎۲۲۲۸۷۷۹۳


3 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه