مشاهده
10687 +

نقاشی و بازی نقاشی و بازی در کنار هم یک روش خارق‌ العاده برای ترغیب کودکان به نقاشی کشیدن است.خصوصا برای کودکانی که میلی به نقاشی ندارند، بسیار جالب است.در نقاشی همراه با بازی کودکان یاد می‌گیرند، چطور با طراحی ساده می‌توانند تفریح و سرگرمی داشته باشند.نمونه‌های نقاشی که در این مطلب برای شما دوستان شید شادی آورده شده فرصتی برای کار گروهی برای بچه‌ها فراهم می‌کند و در کنار نقاشی کشیدن خنده، خنده و خنده و البته نقاشی و خلاقیت کودکان خواهد بود. رووش نقاشی کردن با کشیدن ادامه نقاشی در این بازی گروهی نفر اول بر روی گوشه‌ای از کاغذ قسمتی از طرحش را می‌کشد.طرح می‌تواند یک شکل یا حیوان... باشد.کاغذ را به پشت قسمتی که طرح را کشیدید تا کنید، تا باید طوری باشد که یک ذره انتهایی طرح قبلی فقط مع...

نقاشی و بازی

نقاشی و بازی در کنار هم یک روش خارق‌ العاده برای ترغیب کودکان به نقاشی کشیدن است.خصوصا برای کودکانی که میلی به نقاشی ندارند، بسیار جالب است.در نقاشی همراه با بازی کودکان یاد می‌گیرند، چطور با طراحی ساده می‌توانند تفریح و سرگرمی داشته باشند.نمونه‌های نقاشی که در این مطلب برای شما دوستان شید شادی آورده شده فرصتی برای کار گروهی برای بچه‌ها فراهم می‌کند و در کنار نقاشی کشیدن خنده، خنده و خنده و البته نقاشی و خلاقیت کودکان خواهد بود.

رووش نقاشی کردن با کشیدن ادامه نقاشی

  • در این بازی گروهی نفر اول بر روی گوشه‌ای از کاغذ قسمتی از طرحش را می‌کشد.طرح می‌تواند یک شکل یا حیوان… باشد.کاغذ را به پشت قسمتی که طرح را کشیدید تا کنید، تا باید طوری باشد که یک ذره انتهایی طرح قبلی فقط معلوم باشد.
  • کاغذ را به نفر بعدی دهید و او از ادامه طرح قبلی شروع به نقاشی می‌کند و باز نفر دوم کاغذ را طوریکه از انتهای طرحش کمی معلوم هست تا کرده و به نفر سوم می‌دهد.همینطور ادامه دارد تا کل صفحه پر شود.

نقاشی-کودکان

  • یک حالت هم کاغذ را از وسط تا کنید و هر کس نصف از طرح را نقاشی کند.در هر حالت کلی بچه‌ها می‌خندند و نتیجه نهایی با مزه از آب در می‌آید.

نقاشی-با-بازی

نقاشی با خط خطی کردن

  • از بچه‌ها بخواهید کل کاغذ را با مداد خط خطی کنند.این مرحله خودش به تنهایی برای آنها جالب هست ولی باز ادامه دارد….
  • به نقاشی خط خطی با دقت خیره شوید و ببینید چه شکل‌هایی ازش در می‌آید.هر شکلی که پیدا کردید با ماژیک دور آنرا بکشید و بقیه نقاشی خط خطی پیش زمینه طرح شما می‌شود و بخواهید شکلی که در آوردند را با الهام پذیری رنگ آمیزی کنند.

نقاشی-خط-خطی

نقاشی با نور چراغ قوه

  • در یک اتاق نسبتا تاریک نور چراغ قوه را بر روی یک شیء بیندازید، طوریکه نور به سمت دیوار بیفتد.یک کاغذ بر روی دیوار با نوار چسب بچسبانید.
  • دور سایه ایجاد شده بر روی کاغذ خط بکشید.دنبال کردن سایه‌ها و کشف اثر آنها بر روی کاغذ یک بازی محبوب و روشی خلاقانه برای کودکان هست.

نقاشی-سایه

 

شرح نقاشی

  • یکی از بچه‌ها طرحی بر روی کاغذ می‌کشد و بعد آنرا برای بقیه بچه‌ها تعریف می‌کند که چطور طرحی که او کشیده را آنها بکشند.یک روش عالی برای تمرین مهارت ارتباطی کودکان است.

کپی نقاشی

  • یک نقاشی و بازی دیگر که محبوب همه هست کپی کردن نقاشی هست.به این صورت که یکنفر طرحی را می‌کشد و بقیه باید دقیقا مانند آنرا بکشند.در این روش نقاشی تمرکز و دقت کودکان تقویت می‌شود.

نقاشی کردن با چشم بسته

  • بچه‌ها در هر گروه سنی می‌توانند این روش نقاشی را انجام دهند.تنها به کاغذ و مداد نیاز هست.کودک شما باید به نقطه‌ای خیره شده و طرح را نقاشی کند.در این روش نباید به پایین بر روی صفحه کاغذ نگاه کند و باید سعی کند مداد را از روی کاغذ بر ندارد.آنچه در این روش نقاشی مهم هست، بچه‌ها یاد می‌گیرند آنچه می‌بینند را بکشند، نه آنچه که فکر می‌کنند که می‌بینند.

نقاشی-خلاق

شاید در شروع کمی ناامید کننده باشد ولی شما باید فضایی همراه با خنده و شادی ایجاد کنید و حتما این روش نقاشی را امتحان کنید خیلی زود کودک شما با آن ارتباط برقرار می‌کند و در دورهای بعدی تبحر پیدا می‌کند.

تکمیل نقاشی

نقاشی و بازی بعدی یک نفر طرحی را شروع به کشیدن می‌کند و نفر بعدی آنرا تکمیل می‌کند.

نقاشی با اشکال هندسی

  • شما یک شکل هندسی را بر روی کاغذ می‌کشید، آنرا بالا بگیرید تا همه بچه‌ها ببینند و در مورد شکل و اسم هندسی آن توضیح دهید.
  • حالا بچه‌ها باید در نقاشی شان از آن شکل هندسی استفاده کنند.این روش نقاشی مناسب برای آموزش اشکال هندسی به کودکان است.

نقاشی با نقطه ها

5 تا نقطه بر روی کاغذ بکشید و با این 5 نقطه باید یک آدم نقاشی کنید.یک نقطه جای سر، 2 تا نقطه دست، 2 نقطه جای پا باشد.شکل زیر:

نقاشی-خلاقانه-کودک

4 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه