مشاهده
31658 +

کاردستی درخت پاییزی کاردستی درخت پاییزی کودک شما با تخم کدوهای رنگی یک اثر کلاژ درست می‌کند. هدف آشنا کردن کودک با محیط پیرامونش و توجه به تغییرات فصلی و ویژگیهای فصل پاییز است.با نقاشی درخت پاییزی با تخمه‌ها کودک شما نگاه جدیدی به نقاشی و خلق اثر هنری پیدا می‌کند.و در ادامه چند ایده برای دست ورزی و آموش شمارش اعداد و الگویابی با تخمه ها داریم.کودکان از رنگها لذت می‌برند و یک فعالیت رنگی جالبی هست. چه نیاز هست: روش کاردستی درخت پاییزی : ابتدا تخم کدوها را رنگ آمیزی کنید.برای این منظور یک کاسه را از آب پر کنید و چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید.اگر چند رنگ متفاوت می‌خواهید، استفاده کنید، چند کاسه جدا آب رنگی درست کنید.تخم کدوها را داخل آب ریخته و کاسه را تکان دهید تا همه کاملا رنگی ...

کاردستی درخت پاییزی

کاردستی درخت پاییزی کودک شما با تخم کدوهای رنگی یک اثر کلاژ درست می‌کند. هدف آشنا کردن کودک با محیط پیرامونش و توجه به تغییرات فصلی و ویژگیهای فصل پاییز است.با نقاشی درخت پاییزی با تخمه‌ها کودک شما نگاه جدیدی به نقاشی و خلق اثر هنری پیدا می‌کند.و در ادامه چند ایده برای دست ورزی و آموش شمارش اعداد و الگویابی با تخمه ها داریم.کودکان از رنگها لذت می‌برند و یک فعالیت رنگی جالبی هست.

چه نیاز هست:

  • تخم کدو
  • رنگ خوراکی
  • آبرنگ

روش کاردستی درخت پاییزی :

  • ابتدا تخم کدوها را رنگ آمیزی کنید.برای این منظور یک کاسه را از آب پر کنید و چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید.اگر چند رنگ متفاوت می‌خواهید، استفاده کنید، چند کاسه جدا آب رنگی درست کنید.تخم کدوها را داخل آب ریخته و کاسه را تکان دهید تا همه کاملا رنگی شوند.بسته به رنگ مورد نظر، رنگ به محلول باز اضافه کنید.
  • تخم کدوها را در آورده و بر روی سینی پهن کنید تا خشک شوند.(خشک شدن زمان زیادی لازم ندارد).
  • در ادامه درست کردن کاردستی پاییزی ابتدا برای کودک‌تان از پاییز و ویژگیهای فصل پاییز صحبت کنید.در مورد اینکه چطور برگها خشک می‌شوند و از روی درخت می افتند و تغییر شکل برگ‌ها صحبت کنید.
  • از کودک‌تان بخواهید تنه و شاخه‌های یک درخت را بکشد و قسمت جذاب کاردستی پاییزی رسیدیم یعنی چسباندن تخمه‌ها بر روی شاخه های درخت.کودکان از فعالیتهای چسباندنی و کلاژ لذت می‌برند پس آزادشان بگذارید تا هر طور دوست دارند برگهای پاییزی بر روی شاخه‌ها بچسبانند و در مراحل انجام کاردستی تشویق و تعریف فراموش نکنید .

از این کاردستی کلاژ درخت پاییزی برای واحد کار پاییز در مهد کودک و پیش دبستانی ها استفاده کنید و یک فعالیت جالب برای کودکان پیش دبستانی هست.قبل از شروع کاردستی اجازه دهید، کودکان با تخمه ها حسابی بازی کنند، دستشان را داخلش فرو کرده و لمسش کنند تا حواسشان تقویت شود.دیدن تخمه های رنگی بسیار هیجان انگیز  و یک بازی حسی هست.

نموه های بیشتری برای واحد کار پاییز ببینید.

تخم کدوها اگر اضافه آمد آنها را نگه دارید.شما مفاهیم آموزشی زیادی با آنها می‌توانید، داشته باشید که در زیر چند مورد اشاره می‌شود

تصویر متقارن (ماندالا)

متقارن

پر و خالی کردن تخم کدوها و آموزش شمارش اعداد

دست ورزی

ژیک کاسه خالی و یک کاسه پر از تخم کدو داشته باشید و از کودک‌تان بخواهید مهره تاس را انداخته و هر عددی که آمد با انبرک به تعداد آن عدد تخم کدو را به کاسه خالی انتقال دهد.با جابجایی تخمه‌ها با انبرک مهارت حرکتی ظریف و دست ورزی در کودک شما تقویت می‌شود و همینطور تمرینی برای آموزش شمارش اعداد است.

الگویابی با تخمه‌ها

در این روش خطوطی بر روی کاغذ بکشید و از کودک‌تان بخواهید تا تخمه‌ها را بر روی مسیر بچسباند.شما نمونه‌هایی از الگوها در مطلب دنبال کردن الگوها می‌توانید، دانلود کنید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi