مشاهده
21193 +

کاردستی میوه‌ ها و سبزیجات تغذیه سالم برای همه مهم هست و آموزش و درک اهمیت خوردن خوراکیهای سالم باید از کودکی انجام شود.شاید برای کودکان سخت باشد که بخواهند در برابر بعضی وسوسه‌ها ایستادگی کنند، خصوصا وقتی شیرینی، شکلات، چیپس و انواع تنقلات رنگارنگ مصنوعی دوروبرشان هست.علاقمند کردن کودک به خوردن میوه و سبزیجات با صحبت کردن و تکرار صورت می‌گیرد.شاید گاهی کودک شما به خوردن بعضی میو‌ه ها بی میل باشد و ما نباید بچه‌ها را مجبور به خوردن هیچ چیز کنیم تا ذهنیت بدی از خوردن پیدا نکنند.بازی و سرگرمی همیشه یکی از بهترین روشهای برای آموزش الگوهای صحیح به کودک هست. ساخت کاردستی میوه‌ ها و سبزیجات یک فرصتی هست تا شما در مورد هر میوه و خواص آن میوه با کودک‌تان صحبت کنید و بعد از اتمام کاردستی یک فعالیت نم...

کاردستی میوه‌ ها و سبزیجات

تغذیه سالم برای همه مهم هست و آموزش و درک اهمیت خوردن خوراکیهای سالم باید از کودکی انجام شود.شاید برای کودکان سخت باشد که بخواهند در برابر بعضی وسوسه‌ها ایستادگی کنند، خصوصا وقتی شیرینی، شکلات، چیپس و انواع تنقلات رنگارنگ مصنوعی دوروبرشان هست.علاقمند کردن کودک به خوردن میوه و سبزیجات با صحبت کردن و تکرار صورت می‌گیرد.شاید گاهی کودک شما به خوردن بعضی میو‌ه ها بی میل باشد و ما نباید بچه‌ها را مجبور به خوردن هیچ چیز کنیم تا ذهنیت بدی از خوردن پیدا نکنند.بازی و سرگرمی همیشه یکی از بهترین روشهای برای آموزش الگوهای صحیح به کودک هست. ساخت کاردستی میوه‌ ها و سبزیجات یک فرصتی هست تا شما در مورد هر میوه و خواص آن میوه با کودک‌تان صحبت کنید و بعد از اتمام کاردستی یک فعالیت نمایشی با عروسک‌های نمایشی میوه‌ها داشته باشید.یک فعالیت شاد برای واحد کار میوه ها در مهد کودک و پیش دبستانی هست.

مطلب علاقه‌مند تر کردن کودکان بدغذا به سبزیجات ببینید.

دو روش برای ساخت کاردستی میوه‌ ها و سبزیجات با نایلون حبابدار برای شما دوستان شید شاد داریم.استفاده از نایلون حبابدار که بعنوان ضربه‌گیر شکستنی‌ها استفاده می‌شود، ایده‌ای برای خیلی از کارهای هنری، نقاشی و کاردستی برای کودکان است.

چه نیاز هست:

  • نایلون حبابدار
  • قیچی
  • چوب بستنی
  • چسب
  • کاغذ مقوایی
  • رنگ


روش اول :

کاردستی میوه‌ ها

  • با ماژیک شکل انواع میوه‌ها و صیفی‌جات بر روی نایلون حبابدار بکشید و برش بزنید.در مورد ویژگیهای هر میوه و فصل آن میوه با بچه‌ها صحبت کنید.
  • قسمت دوست داشتنی فعالیت هستیم.از کودک بخواهید شکل میوه‌ها را رنگ آمیزی کنند.اگر لازم هست برگی یا شاخه‌ای هم به کاردستی میوه ها و سبزیجات اضافه کنند.
  • در انتها چوب بستنی را به پشت میوه‌ها بچسبانند.

روش دوم:

کاردستی میوه با مقوا

  • در روش دوم بر عکس روش قبل عمل کنید.ابتدا طرح میوه‌ها و سبزیجات بر روی کاغذ مقوایی در آورید و برش بزنید.
  • بسته به نوع میوه، رنگ مناسب را انتخاب کنید و از کودک بخواهید روی نایلون را رنگ آمیزی کند.
  • در مرحله بعد نایلون حبابدار بر روی میوه مقوایی چاپ کنید.
  • چوب بستنی به پشت کاردستی بچسبانید.

bubble-wrap-printed-fruit-veg

اجرای نمایش عروسکی با کاردستی میوه‌ ها

همانطور که قبلا در مطلب نمایش خلاق و انواع آن اشاره شد اجرای نمایش عروسکی برای پرورش خلاقیت کودکان بسیار مفید هست.

چند مورد از فواید اجرای نمایش عروسکی با کاردستی میوه‌ها :

  1. مهارت‌های اجتماعی کودکان با افزایش مهارت ارتباطی تقویت می‌شود.اجرای عروسکی فرصتی برای کودکان ایجاد می‌کند تا داستان خلق کنند و جذب عروسک های بازی می‌شوند.
  2. باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان می‌شود.با تشویق کودکان به فکر کردن اعتماد به نفس و سخن ورزی در کودکان تقویت می‌شود.لزوما لازم نیست که کودکان با فردی تعامل کلامی داشته باشند و باعث رشد عاطفی در آنها می‌شود.
  3. با تکان دادن عروسکها دست ورزی و مهارت حرکتی ظریف در کودکان تقویت می‌شود.
  4. در نمایش عروسکی با خلق یک داستان، حل مسئله، حرکات و خیلی چیزهای دیگر، خلاقیت در کودکان پرورش پیدا می‌کند.

نمونه های بیشتری از نمایش عروسکی ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi