مشاهده
25017 +

بازی برای تقویت مهارت دست ورزی و هوش کودکان جور کردن رنگها، بازی پیشنهادی امروز شید شاد برای تقویت دست ورزی و هوش کودکان هست.آماده کردن بازی بسیار ساده هست و با وسایل در دسترس و دور ریختنی شما به راحتی می‌توانید یک بازی سرگرم کننده و آموزنده برای کودک نوپا درست کنید. دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف در سنین نوپایی از اهمیت فراوانی برخوردار هست. همانطور که در مطلب مهارت حرکتی اشاره شد، تمرین دست ورزی در کودکان در سنین پایین کمک می‌کند تا در دوران دبستان خیلی بهتر یادگیری داشته باشند. بازی دست ورزی به این صورت هست که کودک شما باید چوب کبریت همرنگ با جای مشخص شده بر روی درب را داخل آن بیندازد.علاوه بر دست ورزی ، تمرکز و هماهنگی بین چشم و دست در کودک‌تان تقویت می‌شود.بازی ماز توپی یک بازی بر...

بازی برای تقویت مهارت دست ورزی و هوش کودکان

جور کردن رنگها، بازی پیشنهادی امروز شید شاد برای تقویت دست ورزی و هوش کودکان هست.آماده کردن بازی بسیار ساده هست و با وسایل در دسترس و دور ریختنی شما به راحتی می‌توانید یک بازی سرگرم کننده و آموزنده برای کودک نوپا درست کنید.

دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف در سنین نوپایی از اهمیت فراوانی برخوردار هست. همانطور که در مطلب مهارت حرکتی اشاره شد، تمرین دست ورزی در کودکان در سنین پایین کمک می‌کند تا در دوران دبستان خیلی بهتر یادگیری داشته باشند.

بازی دست ورزی به این صورت هست که کودک شما باید چوب کبریت همرنگ با جای مشخص شده بر روی درب را داخل آن بیندازد.علاوه بر دست ورزی ، تمرکز و هماهنگی بین چشم و دست در کودک‌تان تقویت می‌شود.بازی ماز توپی یک بازی برای همانگی چشم و دست ببینید.

چه نیاز هست:

  • ظرف درب دار پلاستیکی
  • چوب کبریت
  • ماژیک

دست ورزیروش بازی جور کزدن رنگها:

  • چند چوب کبریت با ماژیک رنگ کنید.
  • یک ظرف مانند قوطی خالی پنیر را برداشته و با یک چیز نوک تیز مانند خلال دندان چند سوراخ بر روی درب آن ایجاد کنید.اندازه سوراخ‌ها طوری باشد که کبریت از داخل آن رد شود.
  • دور سوراخها با ماژیک رنگهای همرنگ با چوب کبریت‌ها رنگ آمیزی کنید.
  • همه چیز آماده هست برای بازی دست ورزی!! کودک شما باید چوب کبریت‌های همرنگ از سوراخ رد کند تا داخل ظرف بیفتد.
  • اولین بار شما انجام دهید تا روش بازی را متوجه شوند و بعد ادامه دهند.

برداشتن چوب کبریتها و داخل کردن آنها در سوراخ نیاز به کمی تمرکز و دقت دارد و مانند بازی پازل نیاز هست تا کودک فکر کند و تصمیم گیری صحیح داشته باشد.و از طرفی لازم هست تا بین انگشت شصت و سبابه چوب کبریت را محکم نگه دارند.این دو انگشت در آینده برای گرفتن مداد و وسایل بسیار کاربرد دارد و تقویت این عضلات اهمیت بسیار زیادی دارد.جور کردن رنگها باعث تقویت هوش و قدرت درک ریاضی هست.وقتی هر رنگ چوب کبریت کودک شما داخل ظرف می‌اندازد با صدای بلند رنگ آنرا صدا بزنید تا با نام رنگها آشنا شود و آموزش رنگها در بازی داشته باشید.

نکته بازی:  هیچ وقت بچه‌ها را با وسایل بازی که ممکنه داخل دهانشان ببرند، تنها نگذارید.

در بازی دست ورزی چه چیزهایی کودک شما یاد می‌گیرد؟

فیزیکی : مهارت حرکتی ظریف و دست ورزی، افزایش تمرکز، نگه داشتن اشیا و هماهنگی بین چشم و دست

ریاضی : سورت کردن و مرتب کردن چوب کبریتها بصورت شرطی( با شرط رنگها)

بازی‌های بیشتری برای دست ورزی ببینید.

3 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه