مشاهده
2735 +

کتاب زمین ;  دنیای دوست داشتنی من بهترین روش برای ایجاد عادت‌های مثبت آموزش هست و زمان مناسب برای آن دوران کودکی است. کتاب زمین درباره استفاده صحیح از محیط زیست و منابع طبیعی است و هدف مسئولیت پذیر کردن کودکان و چگونگی احترام به محیط زیست است.کاهش منابع طبیعی، آلودگی هوا، ویران کردن جنگلها همگی از عوامل بحران زیست محیطی هست.که باید در مورد آن به کودکان آگاهی داد. پس از پایان خواندن کتاب زمین پرسش‌هایی در مورد نکات آموزشی کتاب داشته باشید.مثلا بپرسید: " با چه وسیله‌ای نقاشی می‌کشید؟" و توضیح دهید که "مدادی که با آن نقاشی می‌کنیم از چوب درختان ساخته شده است.ما باید مداد‌ها را بی‌مورد نتراشیم تا بتوانیم از درختها محافظت کنیم.کاغذهای سفید دفتر نقاشی را دور نریزیم."اگر لازم هست با عکس و فیلم نش...

کتاب زمین ;  دنیای دوست داشتنی من

بهترین روش برای ایجاد عادت‌های مثبت آموزش هست و زمان مناسب برای آن دوران کودکی است. کتاب زمین درباره استفاده صحیح از محیط زیست و منابع طبیعی است و هدف مسئولیت پذیر کردن کودکان و چگونگی احترام به محیط زیست است.کاهش منابع طبیعی، آلودگی هوا، ویران کردن جنگلها همگی از عوامل بحران زیست محیطی هست.که باید در مورد آن به کودکان آگاهی داد.

پس از پایان خواندن کتاب زمین پرسش‌هایی در مورد نکات آموزشی کتاب داشته باشید.مثلا بپرسید: ” با چه وسیله‌ای نقاشی می‌کشید؟” و توضیح دهید که “مدادی که با آن نقاشی می‌کنیم از چوب درختان ساخته شده است.ما باید مداد‌ها را بی‌مورد نتراشیم تا بتوانیم از درختها محافظت کنیم.کاغذهای سفید دفتر نقاشی را دور نریزیم.”اگر لازم هست با عکس و فیلم نشان دهید که چطور از چوب درخت برگه کاغذ ساخته می‌شود و استفاده صحیح از کاغذ کمک می‌کند تا درخت کمتری قطع شود.

یکی از موارد دیگر که در ” کتاب زمین ” به آن شاره شده استفاده از مواد دور ریختنی و بازیافت هست.در شید شاد مطلب کاردستی با وسایل دور ریختنی زیاد داریم.از کودک‌تان بخواهید چند مورد از دور ریختنی‌ها را مثال بزند.مثلا قوطی کنسرو و یا رول دستمال توالت و با کاردستی جامدادی نشان دهید که چطور می‌توان یک جامدادی زیبا با بازیافت مواد دور ریختنی داشت.

اهمیت هدر ندادن انرژی از عوامل دیگری هست که در حفاظت محیط زیست کمک می‌کند.سوال کنید که ما چه انرژی‌هایی در روز در حال مصرف هستیم و چه مدلی می‌توانیم، صرفه جویی داشته باشیم.مثلا خاموش کردن تلویزیون یا لامپ‌های اضافی را نام ببرید.

یکی از روش‌های علاقمند کردن کودکان به طبیعت و ارتباط بهتر با محیط زیست کاشت دانه‌ای در خاک هست.مطالب آزمایش علمی با گیاه ببینید. پس ابتدا تصاویر کتاب را با کودک مرور کنید و برای ایجاد درک عمیق بصورت عملی گیاهی را با هم بکارید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi