مشاهده
20712 +

آموزش بهداشت دهان و دندان کودکان بازی ارسالی کارن عباسی امیر آبادی ۴ ساله برای آموزش بهداشت دهان و دندان مادر کارن عزیز برای آموزش بهداشت دهان و دندان از یک روش بازی خلاقانه با خمیر بازی استفاده کرده و این ایده را برای شما شید شادی‌های عزیز فرستاده است. اهمیت حفظ بهداشت دهان و دندان باید توسط والدین و مربی‌ها به کودک آموزش داده شود.مادر کارن نقاشی یک دهان باز کشیدن و بعد با خمیر بازی قرمز شکل لثه درست کردند، با خمیر سفید تعدادی دندان درست کرده و بر روی لثه‌ها چیدند.یک ایده برای انجام کاردستی و کلاژ با خمیر بازی برای واحد کار بهداشت فردی در مهد کودک ها هست. درست کردن دندانها با خمیر بازی یک روش ساده برای آشنایی کودک با دندان و اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان است.در ادامه از کودک‌تان بخواه...

آموزش بهداشت دهان و دندان کودکان

بازی ارسالی کارن عباسی امیر آبادی ۴ ساله برای آموزش بهداشت دهان و دندان

مادر کارن عزیز برای آموزش بهداشت دهان و دندان از یک روش بازی خلاقانه با خمیر بازی استفاده کرده و این ایده را برای شما شید شادی‌های عزیز فرستاده است.

اهمیت حفظ بهداشت دهان و دندان باید توسط والدین و مربی‌ها به کودک آموزش داده شود.مادر کارن نقاشی یک دهان باز کشیدن و بعد با خمیر بازی قرمز شکل لثه درست کردند، با خمیر سفید تعدادی دندان درست کرده و بر روی لثه‌ها چیدند.یک ایده برای انجام کاردستی و کلاژ با خمیر بازی برای واحد کار بهداشت فردی در مهد کودک ها هست.

درست کردن دندانها با خمیر بازی یک روش ساده برای آشنایی کودک با دندان و اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان است.در ادامه از کودک‌تان بخواهید دهانش را باز کند و یک آینه دستش بدهید تا دندانهایش بشمارد.توضیح دهید که چرا رعایت بهداشت دهان و دندان مهم هست و ما چرا برای جویدن غذا به دندانهایمان نیاز داریم.با دندان تمیز لبخند زیبایی داریم و دهان سالم قسمتی از بدن سالم هست.شعر مسواک برای ترغیب کودکان به مسواک زدن ببینید.

در مرحله بعد با خمیر بازی یک مسواک درست کنید و تکه‌های ریز خمیر بعنوان مواد غذایی باقی مانده در دهان لای دندانها قرار دهید.کودک شما یاد می‌گیرد که چطور مسواک زدن مواد غذایی لای دندان پاک می‌کند.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d9%87%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86

اگر کودک شما در سن پیش دبستانی یا کلاس اول ابتدایی هست باید برای افتادن دندانهای شیری آمادگی ایجاد کنید.یکی از دندانهای خمیری را تکان دهید تا از جایش شل بشه و آنرا در بیارید.توضیح دهید که دندانهای شیری لق می‌شوند و بعد از مدتی می‌افتد تا جای آنها برای رشد یک دندان جدید خالی شود.دندان های شیری که 20 عدد هستند از حدود 6 سالگی شروع به افتادن می‌کنند و تا 12 سالگی در چد مرحله همه آنها افتاده و دندان دائمی جدید در می‌آید.

نمونه های بشتری از واحد کار بهداشت ببینید.

[ratings]

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi