مشاهده
5286 +

خرید اسباب بازی فکری آموزشی نکاتی برای خرید اسباب بازی فکری آموزشی بازی کردن برای کودکان مهم است. آنها از این طریق رشد می‌یابند.اسباب بازی یکی از ابزار رایج برای بازی کودکان هست. در این مقاله در مورد دسته بندی اسباب بازی و تاثیر هر دسته در کودک صحبت می‌کنیم و نکاتی برای خرید اسباب بازی فکری آموزشی برای رشد فکری و خلاقیت کودکان اشاره می‌کنیم. اسباب بازی ها می‌توانند به چند گروه تقسیم شوند: اسباب بازی برای رشد جسمی و عضلانی و بازی حرکتی مانند (واگن‌، دوچرخه ، جعبه، بلوک و بیل) . اسباب بازی برای بازی حسی و رشد حواس پنجگانه (لمسی، بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی) مانند ( اسباب  بازی آبی، ابزار موسیقی، حباب، خمیر بازی، و اسباب بازی‌های شن و ماسه) . اسباب بازی برای رشد روابط اجتماعی ...

خرید اسباب بازی فکری آموزشی

نکاتی برای خرید اسباب بازی فکری آموزشی

بازی کردن برای کودکان مهم است. آنها از این طریق رشد می‌یابند.اسباب بازی یکی از ابزار رایج برای بازی کودکان هست. در این مقاله در مورد دسته بندی اسباب بازی و تاثیر هر دسته در کودک صحبت می‌کنیم و نکاتی برای خرید اسباب بازی فکری آموزشی برای رشد فکری و خلاقیت کودکان اشاره می‌کنیم.

اسباب بازی ها می‌توانند به چند گروه تقسیم شوند:

  • اسباب بازی برای رشد جسمی و عضلانی و بازی حرکتی مانند (واگن‌، دوچرخه ، جعبه، بلوک و بیل) .
  • اسباب بازی برای بازی حسی و رشد حواس پنجگانه (لمسی، بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی) مانند ( اسباب  بازی آبی، ابزار موسیقی، حباب، خمیر بازی، و اسباب بازی‌های شن و ماسه) .
  • اسباب بازی برای رشد روابط اجتماعی و اعتقادسازی مانند ( عروسک ، ماشین ، کامیون ، بازی ها و کتاب ها).
  • اسباب بازی برای رشد فکری خلاقیت کودکان مانند (پازل و جورچین ، گِل و سفال، مداد رنگی، نقاشی ها، کتاب ، کاغذ و قیچی ).

بعضی از اسباب‌ بازی‌ ها برای کودکان نسبت به اسباب بازی‌ های دیگر انتخاب بهتری هستند. زمانی که کودکان نزد شما می‌آیند و می‌گویند: “من کاری برای انجام ندارم.” شما می‌توانید در انتخاب یک بازی و اسباب‌ بازی به آنها کمک کنید. ولی چه چیزی یک اسباب‌ بازی را به یک انتخاب خوب تبدیل می‌کند؟ ابتدا، به خود کودک نگاه کنید. سن آنها چقدر است؟ چه علایقی دارند؟ دوست دارند چه کاری انجام دهند؟ آیا اسباب بازی مناسب سن و توانایی‌های آنها است؟

شاید برای کودک مهمترین مسئله در انتخاب اسباب بازی سرگرم کننده بودن آن هست.یکی از بهترین انتخاب‌ها اسباب بازی فکری آموزشی هست.در سنین کودکان نوپا تا پیش دبستانی بهترین زمان برای پرورش خلاقیت و قدرت تخیل کودکان هست و تفکر منطقی و مهارت تصمیم گیری و فکر کردن در این سنین شکل می‌گیرد.

چرا اسباب بازی فکری آموزشی مهم هست؟

لازم است کودکان تجربه  مستقیمی با جهان داشته باشند تا آن را حس کنند و درباره آن بیاموزند. آیا تا به حال درباره‌ی چیزهایی که کودکان بعد از به دنیا آمدن می‌آموزند فکر کرده‌اید؟ آنها یاد می‌گیرند که چگونه صحبت کنند، بنشینند، راه بروند، و بدوند. آنها یاد می‌گیرند چه چیزهایی وجود دارند و چگونه کار میکنند. آنها چیزهایی درباره مردم و جهان یاد می‌گیرند. آنها همه این چیزها را از طریق بازی و اسباب بازی می‌آموزند.

کودکان از طریق اسباب بازی عضلاتشان را به کار میاندازند.مهارت حرکتی درشت یکی از مهارتهای بسیار ضروری هست که قبلا در مورد اهمیت تقویت آن در شید شاد زیاد صحبت کردیم. کودکان را در حال دوچرخه سواری با دقت ببینید، متوجه می‌شوید که عضلات آنها درگیر هست.

اسباب بازی آموزشی باعث می‌شود کودکان قدرت تخیلشان را خلق و از آن استفاده کنند و تخیلات و خلاقیت در کنار هم معنی دارند. یک جعبه مقوایی خالی را به یک کودک بدهید و هر چیزی که از آن بوجود می‌آید را مشاهده کنید ـ یک قطار، خانه، و یا قفس در باغ وحش. کودکان زمان زیادی را صرف بازی “بیایید وانمود کنیم …” می‌کنند و اسباب بازی‌ها این ویژگی را تقویت میکنند.مطلب بازی وانمودی ببینید.

کودکان از طریق بازی و اسباب بازی اعتماد به نفس بدست می‌آورند. هنگامیکه کودکان در مورد اسباب بازی‌هایشان مهارت کسب میکنند ( یک پازل و جورچین را به اتمام میرسانند، سه چرخه سوار میشوند، و یا یک حباب را فوت میکنند) احساس غرور می‌کنند. آنها میگویند، ” من می توانم این کار را انجام دهم، به من نگاه کن “.

اغلب ممکن است کودکانی را بیابید که می‌خواهند به شما نشان دهند که چه کارهایی میتوانند با اسباب بازی‌ها انجام دهند. خیلی مهم است که هنرهایشان را تصدیق کنید. زمانیکه یک فرد بالغ به بازی کودکان دقت می‌کند، احساس خوبی پیدا می‌کنند و اعتماد به نفس بدست می‌آورند و عزت به نفس‌ آنها قویتر میشود.

همراه با ایجاد اعتماد به نفس، اسباب بازی ها می‌توانند پایه‌ای برای دوستی باشند. اسباب بازی مثل الکلنگ بازی تنها زمانی کار می‌کند که کودکان با هم همکاری کنند. پروژه‌هایی مثل ساخت قلعه شن و ماسه همراه با دوستان سریعتر پیش می‌رود و کار گروهی کردن در کودک تقویت می‌شود.

اغلب کودکان خیلی راحت‌تر با همدیگر درباره اسباب بازی صحبت می‌کنند. بازی کردن با اسباب بازی به صورت گروهی به کودکان کمک می‌کند تا دریابند چگونه دیگران فکر و احساس می‌کنند و چه چیزهایی موجب تایید و مخالفت می‌شود. آنها یاد می‌گیرند، هنگامیکه کامیونی را که با آن بازی می‌کنند با دیگران سهیم شوند و یا زمانیکه قبول نمی‌کنند آن را به دیگر دوستانشان بدهند چه اتفاقی میافتد.

با اسباب بازی ، کودکان می‌توانند انرژی صرف و هیجان کسب کنند. کودکان انرژی زیادی دارند. ممکن است برای آنها خوب نباشد که انرژیشان را با پریدن روی تخت صرف کنند، اما تقریبا همیشه برای آنها خوشایند است که آن را از طریق سوار شدن بر سه چرخه یا دوچرخه صرف کنند.اسباب بازی‌ها همچنین به عنوان راهی برای مقابله با انجام کاری همراه با درگیر‌های احساسی و خشم مفید است. آبپاشی یا خمیربازی می‌تواند به کودکان کمک کند تا تنشها و بحرانها را رها کنند.

اسباب بازی فکری آموزشی مانند پازل‌ها کمک می‌کند تا کودک روی موضوعی برای زمانی تمرکز کند و تفکر خلاق و تفکر منطقی که لازمه کسب مهارت تصمیم گیری هست در او تقویت می‌شود.پازل‌ها و بازی‌های حل مسئله یک اسباب بازی فکری آموزشی برای کودکان خصوصا سنین پیش دبستانی هست. اسباب بازی فکری آموزشی دیگر لگو هست.در بازی با لگو قدرت ابتکار و خلاقیت در کودک تقویت می‌شود و کلی زمینه بازی فکری و سرگرم کننده با بازی با لگو برای بچه‌ها فراهم کنید.مطالب زیادی در ارتباط با بازی با لگو در شید شاد داریم، که می‌توانید ایده بگیرید.

اسباب بازی فکری آموزشی برای نوزاد

اسباب بازی نوزاد باید رنگ روشن داشته باشد. آنها باید قابل شستشو و غیرشکستنی باشند و هیچ لبه‌ی تیزی نداشته باشند. اسباب بازی نوزاد باید به اندازه‌ی کافی بزرگ باشند به طوریکه نتوان آنها را بلعید. در این سن، نوزادان همه چیز را داخل دهانشان می‌کنند تا از این طریق بتوانند دنیا را کشف کنند. هر اسباب بازی که به آنها داده می‌شود باید بی‌خطر باشد تا با خیالی راحت بتوانند از آن استفاده کنند.

اسباب بازینوزادان علاقه‌مند به نگاه کردن به اسباب بازی ها، لمس کردن آنها با دستان و دهانشان، اتصال قطعات به هم و احساس جهان اطرافشان هستند. برای آنها اسباب بازی‌هایی انتخاب کنید که بتوانند آن را نگاه کنند، احساس کنند، بجوند، نگه دارند و رها کنند. هنگامی که نوزادان شروع به راه رفتن و یا چهار دست و پا رفتن می‌کنند، بیشتر علاقمند هستند، اسباب بازی‌ها و توپ‌ها را هل دهند و یا به طرف خود بکشند. اسباب بازی‌های مناسب برای نوزادان عبارتند از: جغجغه، اسباب بازی صدادار، بلوک‌های بازی رنگارنگ، اسباب بازی برای هل دادن و کشیدن، کتاب یا مکعب بازی پارچه‌ای، کتاب شعر، کتاب با عکس‌های ساده، رشته‌ای از مهره‌ها (بزرگ، پلاستیکی)، و اسباب بازی‌های تولیدکننده موسیقی.

خلاصه کلام:

والدین باید بدانند هزینه کردن برای اسباب بازی کودک ، خرج اضافی نیست، بلکه یک امر ضروری و واجب هست. کودک از طریق ارتباط برقرار کردن با اسباب بازی‌هایش، فکر کردن را می آموزد و خلاقیت کودک پرورش می‌یابد. در واقع اسباب بازی مناسب به خصوص، اسباب بازی فکری آموزشی مانند پازل و جورچین با به چالش کشیدنن ذهن کودک ، باعث تقویت هوش او می‌شود و کودک یاد می‌گیرد چگونه با صبوری مسائل را حل کند.در همین راستا بر آن شدیم تا با تیمی از کارشناسان رشد و خلاقیت کودک ، فروشگاهی را راه اندازی کنیم تا بتوانیم اسباب بازی فکری و آموزشی را با قیمت مناسب، کیفیت استاندارد، ارسال ارزان و پر سرعت در اختیار شما والدین عزیز قرار دهیم.

آدرس سایت: www.thinktoy.ir (کودک اندیشمند)

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi