مشاهده
0 +

امروز یک کتاب می خواهیم معرفی کنیم بنام " تاثیر پذیری" در این کتاب کودک با آشنا شدن با تواناییها و قابلیتهایش یاد می گیره که همیشه خودش باشد و تحت تاثیر محیط و دوستان رفتار نکند. یک کتاب عالی برای آموزش " نه گفتن" و افزایش اعتماد به نفس در کودکان هست.

معرفی کتاب تاثیر پذیری خودت باش

یکی از نگرانیهای والدین تاثیر پذیری کودک از محیط اطراف و دوستان هست.این جمله را شاید بارها در تربیت کودکان به آن اشاره کرده‌ایم : “شاید فلانی بخواد هر کاری بکنه شما مگه باید انجام بدی؟” …. نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن کودک از دوست و محیط مسئله‌ای نیست که سن و سال داشته باشد.اگر کودک اعتماد به نفس داشته باشد و با والدین صمیمی باشد کمتر تحت تاثیر همسالان خود قرار می‌گیرد.

کتاب ” تاثیر پذیری ” با استفاده از تصویر سازی‌های جالب کمک می‌کند تا کودک ارتباط بهتری با قابلیت‌های خودش برقرار کند و به آنها افتخار کند.تمام تاکید کتاب بر ارزش مفهوم ” خودت باش ” است. نکته‌ای که در کتاب به آن پرداخته می‌شود این هست: ” برای مورد تایید قرار گرفتن دوستان نباید غیر از خودت باشی و به آنچه هستی احساس غرور داشته باش در این صورت می‌توانی قدرت نه گفتن را یاد بگیری”

مهارت تشخیص درست از نادرست و قدرت ” نه گفتن ” یک مسئله بسیار مهمی هست که باید از کودکی تمرین شود.

مخاطبین کتاب گروه سنی “ج”

نویسنده کتاب : جیم آئور

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi