مشاهده
11894 +

آموزش کاردستی آویز سقف امروز شید شاد یک ایده برای تزیین اتاق کودک یا تزیین مهدکودک و تزیین مدرسه هست که در آن از همکاری بچه‌ها می‌توانید، استفاده کنید.آویز سقف با روبان تهیه می‌شود و مناسب برای انجام کارهای گروهی کودکان هست. از گروه سنی 5 سال به بالا قابل اجرا هست. چه نیاز هست: روش درست کردن کاردستی آویز سقف : اول به کودک‌تان نشان دهید که چطور روبان را دور حلقه گره بزنند. شاید در نگاه اول تعجب کنند و نتیجه کار برایشان مشخص نباشد ولی از آنجا که بچه‌ها بدون هیچ پیش زمینه‌ای علاقه به انجام کارهای جدید دارند، خیلی زود دنبال شما کار را ادامه داده و شروع به گره زدن می‌کنند.یک تمرین خوبی برای دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف در کودکان گره زدن هست.از طرفی ذهن کودک درگیر شده و قدرت حل مسئ...

آموزش کاردستی آویز سقف امروز شید شاد یک ایده برای تزیین اتاق کودک یا تزیین مهدکودک و تزیین مدرسه هست که در آن از همکاری بچه‌ها می‌توانید، استفاده کنید.آویز سقف با روبان تهیه می‌شود و مناسب برای انجام کارهای گروهی کودکان هست. از گروه سنی 5 سال به بالا قابل اجرا هست.

چه نیاز هست:

  • حدود 60 تکه روبان با طول یک متر
  • حلقه گلدوی اندازه 40 سانتی
  • نخ کاموا در رنگهای رنگین کمانی
  • قیچی

روش درست کردن کاردستی آویز سقف :

  • اول به کودک‌تان نشان دهید که چطور روبان را دور حلقه گره بزنند. شاید در نگاه اول تعجب کنند و نتیجه کار برایشان مشخص نباشد ولی از آنجا که بچه‌ها بدون هیچ پیش زمینه‌ای علاقه به انجام کارهای جدید دارند، خیلی زود دنبال شما کار را ادامه داده و شروع به گره زدن می‌کنند.یک تمرین خوبی برای دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف در کودکان گره زدن هست.از طرفی ذهن کودک درگیر شده و قدرت حل مسئله در این پیچ و تاب دادن‌ها و گره زدن‌ها فعال می‌شود.

 

ribbon_chandelier1

  • در مرحله بعد وقتی گره زدن روبان‌ها تمام شد، سراغ درست کردن پوم پوم بروید.این مرحله شاید اگر کودک مهد کودک و پیش دبستانی هست مجبور شوید خودتان انجام دهید ولی بچه‌های مدرسه‌ای با کمی کمک و تمرین می‌توانند توپ‌های پوم پوم را درست کنند.در ادامه آموزش ساخت پوم پوم داریم.

ribbon_chandelier4

آموزش ساخت پوم پوم

  • نخ کاموا دور 4 انگشت بپیچانید.هر چه بیشتر مقدار نخ باشد، پوم پوم پر تر هست.
  • خیلی با دقت نخ کاموا از دور انگشتها در آورید.با یک نخ 20 سانتی دسته نخ‌ را از وسط گره بزنید.
  • با یک قیچی تیز لبه‌ی دسته نخ را قیچی کنید.سر نخ‌ها را با قیچی بزنید تا یک توپ گرد یکدست داشته باشید.

pompom-1

pompom-2

  • در مرحله آخر از کاردستی آویز سقف تنها کاری که باید انجام دهید گره زدن پوم پوم دور نوار حلقه هست.

آویز سقف

آویز سقف برای تزیینات 22 بهمن و ده فجر

کاردستی آویز سقف ایده ای برای تزیینات 22 بهمن و ده فجر هست از روبان های به رنگ سبز، سفید و قرمز بعنوان رنگهای پرچم ایران استفاده کنید.به این شکل که از هر رنگ یک چند تایی کنار هم بچینید تا سه دسته رنگ پرچم ایران درست شود.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه