مشاهده
16935 +

آموزش باریک و پهن آموزش باریک و پهن با بازی جرکتی جذاب داریم. تنها چیزی که نیاز هست یک رشته نخ بلند هست. نخ را به شکل حرف انگلیسی V بر روی زمین قرار دهید. نقطه شروع بازی نوک حرف V  هست. کودک‌تان هر پا را یک طرف قرار می‌دهد.اول بازی، پاها به هم نزدیک هستند و همانطور که مسیر را طی می‌کند، فاصله پاها از هم بیشتر و بیشتر می‌شود. در طول مسیر کودک باید پایش روی نخ باشد. وقتی به انتها رسید بچرخد و مسیر به سمت باریک شدن طی کند. در این بازی حرکتی کودک شما با مفهوم باریک و پهن آشنا می‌شود. دقت و تمرکز در او تقویت می‌شود. در کل مسیر که طی می‌کند باید حواسش باشد که پایش روی نخ باشد و تدریجی زاویه پا بیشتر می‌شود. یک بازی برای حفظ تعادل و هماهنگی بین چشم و بدن هست.در مطلب بازی های تعادلی برای کودکان نمو...

آموزش باریک و پهن

آموزش باریک و پهن با بازی جرکتی جذاب داریم. تنها چیزی که نیاز هست یک رشته نخ بلند هست. نخ را به شکل حرف انگلیسی V بر روی زمین قرار دهید. نقطه شروع بازی نوک حرف V  هست. کودک‌تان هر پا را یک طرف قرار می‌دهد.اول بازی، پاها به هم نزدیک هستند و همانطور که مسیر را طی می‌کند، فاصله پاها از هم بیشتر و بیشتر می‌شود. در طول مسیر کودک باید پایش روی نخ باشد. وقتی به انتها رسید بچرخد و مسیر به سمت باریک شدن طی کند. در این بازی حرکتی کودک شما با مفهوم باریک و پهن آشنا می‌شود. دقت و تمرکز در او تقویت می‌شود. در کل مسیر که طی می‌کند باید حواسش باشد که پایش روی نخ باشد و تدریجی زاویه پا بیشتر می‌شود. یک بازی برای حفظ تعادل و هماهنگی بین چشم و بدن هست.در مطلب بازی های تعادلی برای کودکان نمونه های بیشتری از این قبیل بازیها برای حفظ تعادل و هماهنگی داشتیم.

بازی-تعادلیمدل دیگر بازی حرکتی به این شکل هست که چهار دست و پا مسیر را برود. یعنی دو دست یک طرف و دو پا طرف دیگر بر روی نخ قرار گیرد. در این حالت باز لازم هست در طول مسیر کشش بیشتری در بدن ایجاد شود و هماهنگی بین چشم و دست و آموزش باریک و پهن باز هم مطرح هست. دنبال کردن خطوط، روی خط ماندن و آموزش فواصل و نقطه همگی مفاهیمی هست که در بازی حرکتی آموزشی جالب کودک شما یاد می‌گیرد.

آموزش باریک و پهن یکی از مباحث مفاهیم ریاضی در پیش دبستانی هست. مقاهیم اولیه در این دوران بصورت بصری باید آموزش داده شود و بازی حرکتی امروز فرصتی هست تا بیشتر در مورد مفهوم باریک و پهن صحبت کنید.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزش چپ و راست به کودکان و آموزش جهت‌ها را ببینید.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه