مشاهده
17498 +

کاردستی 22 بهمن کاردستی 22 بهمن یک کاردستی با کف دست هست.نقاشی کردن کف دست از فعالیتهای محبوب کودکان هست و در نهایت دیدن نقاشی با چاپ کف دستشان بر روی کاغذ باعث شگفتی آنها هست.  این کاردستی بصورت گروهی با کودکان یا فردی انجام دهید. کبوتر، پرچم ایران و گل لاله ایده‌هایی هستند که معمولا در کاردستی 22 بهمن از آن استفاده می‌شود.   کبوتر نماد صلح و وحدت هست. با اثر دست کودک یک کبوتر درست کنید. برای این منظور یک کاغذ سفید و مداد لازم هست. برای نوک کبوتر از کاغذ رنگی نارنجی استفاده کنید. از کودک‌تان بخواهید دستش را بر روی کاغذ بگذارد. به این صورتکه چهار انگشت کاملا بهم چسبیده باشد و انگشت شصت با فاصله باشد.    دور دست را با مداد بکشید و با ماژیک یا مداد بال کوچک و چشم برای کبوتر بکشی...

کاردستی 22 بهمن

کاردستی 22 بهمن یک کاردستی با کف دست هست.نقاشی کردن کف دست از فعالیتهای محبوب کودکان هست و در نهایت دیدن نقاشی با چاپ کف دستشان بر روی کاغذ باعث شگفتی آنها هست.  این کاردستی بصورت گروهی با کودکان یا فردی انجام دهید. کبوتر، پرچم ایران و گل لاله ایده‌هایی هستند که معمولا در کاردستی 22 بهمن از آن استفاده می‌شود.

 

handprint-doveکبوتر نماد صلح و وحدت هست. با اثر دست کودک یک کبوتر درست کنید. برای این منظور یک کاغذ سفید و مداد لازم هست. برای نوک کبوتر از کاغذ رنگی نارنجی استفاده کنید. از کودک‌تان بخواهید دستش را بر روی کاغذ بگذارد. به این صورتکه چهار انگشت کاملا بهم چسبیده باشد و انگشت شصت با فاصله باشد.

 

 دور دست را با مداد بکشید و با ماژیک یا مداد بال کوچک و چشم برای کبوتر بکشید. با کاغذ نارنجی تکه مثلث کوچک برای نوک کبوتر در آورید.

دهه فجر

برای حلقه دور کبوتر نقاشی پرچم ایران را کف دست کودک نقاشی کنید و بخواهید بر روی کاغذ اثر کف دست چاپ کند. اگر در مهد کودک یا مدرسه کاردستی 22 بهمن را انجام می‌دهید، می‌توانید بصورت گروهی یا فردی انجام دهید.در گروهی همه بچه‌ها کف دستشان را با رنگهای پرچم ایران رنگ کنند و بر روی کاغذ چاپ کنند و یا فردی و هر کودکی بصورت مستقل برای خودش کاردستی 22 بهمن را انجام دهد.کف دست را به سه قسمت تقسیم کنید و سه رنگ سبز، سفید و قرمز رنگ آمیزی کنید. اگر از کاغذ سفید استفاده می‌کنید، می‌توان قسمت سفید وسط را خالی بگذارید

در طول انجام کاردستی شعر پرچم ایران را با کودکان بخوانید.

سبز و سفید و قرمز                     سه رنگ پرچم ماست
پرچم ایران ما                             زببا ترین پرچم هاست
سلام دهیم به پرچم                    ما کودکان ایران
دوست داریم پرچم خویش             هم از دل و هم از جان

22 بهمن

بعد از اینکه رنگها خشک شد، دور اثر دست پرچم ایران را قیچی کنید.تقریبا 9 تا 12 تا اثر دست لازم هست. آنها را بشکل دایره کنار هم بر روی مقوا بچسبانید، تا شکل حلقه درست شود.

کبوتر را هم قیچی کنید و وسط حلقه پرچم‌ها بچسبانید.

 

شما تغییرات زیادی در کاردستی 22 بهمن حلقه‌ای می‌توانید، داشته باشید. بجای کبوتر وسط حلقه از نقاشی اثر کف دست گل لاله استفاده کنید. گل لاله نماد شهید هست و با رنگ آمیزی قرمز کف دست و چاپ انگشتان بصورت چسبیده کنار هم بر روی کاغذ نقاشی گل لاله دارید. برای شاخه گل از رنگ سبز استفاده کنید.

کاردستی-دهه-فجر

اگر خواستید کاردستی بصورت حلقه‌ی آویز باشد، یک نوار مقوایی به شکل دایره برش بزنید و نقاشی کف دست پرچم را دور تا دور نوار بچسبانید. بالای کبوتر یا گل لاله یک سوراخ درست کنید و با نخ از بالای حلقه آویزان کنید.

مجموعه ای از کاردستی 22 بهمن در فروشگاه محتوایی شید شاد هست برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

در ادامه نمونه هایی برای تزیین 22 بهمن و تزیین دهه فجر مدارس ببینید.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه