مشاهده
4667 +

هنر و کاردستی یک راه بسیار مناسبی برای تضمین آینده کودکان است، خصوصا اگر پدر و مادر هم در آن درگیر بوده و نقش داشته باشند.در صورت داشتن خلاقیت در آینده دیگر کودک‌تان دنبال رو سایر افراد نبوده و با نبوغ و توانمندیهایش قادر به پیشرفت خواهد بود

هنر و کاردستی

برای تضمین آینده کودکان نه امکانات فراوان لازم است و نه ایجاد فرصت تحصیلی در موقعیتهای خاص.فقط کافی است شما کودکان خلاقی پرورش دهید تا دیگر نگران موردی در زمینه موفقیت‌های کاری، عاطفی و اجتماعی فرزندانتان نباشید.

در صورت داشتن خلاقیت در آینده دیگر کودک‌تان دنبال رو سایر افراد نبوده و با نبوغ و توانمندیهایش قادر به پیشرفت خواهد بود، برای داشتن خلاقیت، آموزش باید از دوران کودکی انجام شود و هنر و کاردستی یک راه بسیار مناسبی برای تضمین آینده کودکان است، خصوصا اگر پدر و مادر هم در آن درگیر بوده و نقش داشته باشند.این روزها بچه‌ها و حتی والدین بخاطر سرگرم شدن با تکنولوژی ممکن است مفهموم ساخت کاردستی را بدرستی درک نکنند.ساختن کاردستی یک ایده خوبی برای گذراندن وقت در خانواده است.

در اینجا ما به چند مورد از فواید هنر و کاردستی و چند ایده برای ساخت کاردستی در کنار کودک‌تان خواهیم پرداخت:

creative-(1)

ایجاد ارتباط: اگر در برقراری ارتباط با کودک‌تان مشکل دارید سعی کنید کنار هم کاردستی انجام دهید.یک کاردستی که فکر می‌کنید کودک‌تان علاقمند است، انتخاب کرده و زمانی را به آن اختصاص بدهید.زمان انجام کاردستی در کنار یکدیگر فرصت مناسبی خواهد بود تا بهم نزدیک شده و شما بهتر متوجه شوید در ذهن کودک‌تان چه می‌گذرد.هر چه کودک شما در دوران کودکی عشق و توجه بیشتری از شما دریافت کند در آینده باهوش‌تر و مهربان‌تر بوده و نسبت به دیگران توجه بیشتری نشان خواهد داد.

حمایت عاطفی بدهید:همانطور که در حال انجام کاردستی هستید ممکن است کودک شما تمایل بیشتری پیدا کند تا ذهنش را باز کرده و در مورد چیز‌هایی که در ذهنش است با شما گفتگو داشته باشد.اگر در این میان موضوعی که او را ناراحت می‌کرده  با شما در میان گذاشت به او حمایت عاطفی بدهید و به او راهنمایی داده و بگذارید تا کودک شما متوجه شود که شما بی‌قید و شرط در کنارش هستید.

زمان سرگرم کننده باشد: اگر شما با کودک‌تان در حال انجام کاردستی هستید و خصوصا هدفتان آموزش و پرورش خلاقیت کودک خود است، این زمان را به زمانی شاد تبدیل کنید.سعی نکنید با ایراداتی نظیر اینکه چرا رنگ آمیزی خوب نشده و یا اینکه چسب را درست در دست نگرفته‌ای کودک‌تان را آزرده کنید.زمان انجام کاردستی را راحت برگزار کنید.

علاقمند کردن و تشویق کردن:خیلی از بزرگترها بخاطر رفتار منفی والدینشان در طول دوران کودکی از عزت نفس پایینی رنج می‌برند.

در حین کاردستی خودتان را نسبت به کار کودک‌تان علاقمند نشان دهید.بچه‌ها دوست دارند کارهای هنری خود را به دیگران نشان بدهند.پس آنها را تشویق کرده و نظرات مثبت خود را از نتیجه نهایی کاردستی کودک‌تان اظهار کنید.

ایده‌های کاردستی برای کودکان کوچکتر:

بچه‌ها عاشق کاردستی هستند.اگر کودک شما کوچک هست در ادامه مطلب چند ایده کاردستی ساده برای شما داریم:

 کاردستی با پاستا

یک برگه مقوایی و یک دسته پاستای خشک (هر شکلی از پاستا برای این کاردستی مناسب است) در اختیار کودک‌تان قرار دهید.ابتدا یک شکلی را با مداد یا مداد شمعی بر روی کاغذ مقوایی طراحی کرده و بعد دور لبه بیرونی شکل را با چسب بپوشانید، حالا شکل‌های پاستا را بر روی چسب‌ها گذاشته تا یک تصویری از هنر با پاستا خلق شود.

نقاشی انگشتی

همه بچه‌ها عاشق کثیف کاری با رنگ‌ها هستند.پس قبل از اینکه رنگها را به فرزندتان بدهید یک پیش‌بند بر تنش کرده و اطراف را با روزنامه بپوشانید برای راحتی بهتر می‌توانید به حیاط یا پارک رفته و زیر یک درخت بنشینید و مشغول رنگ‌ آمیری انگشتی شوید.

کاردستی-جورابنمایش عروسکی با جوراب

ساخت جوراب عروسکی خیلی ساده است فقط کافی هست دو تا چشم با دگمه و دماغ و دهن با پارچه نمدی چسب زده و یک دسته مو هم با نخ‌های کاموایی درست کنید، از جورابهای رنگی استفاده کنید و تعداد زیادی از این جورابهای عروسکی با سایزها و رنگهای متنوعی درست کنید.اجازه دهید کودک‌تان جورابها را دست کرده و نمایش عروسکی‌اش را برای شما اجرا کند.

نمونه هایی از نمایش عروسکی در شید شاد ببینید.

خمیر بازی

سرگرمی مورد علاقه دیگر بچه‌ها بازی با خمیر و سفال است. روزنامه بر روی زمین پهن کرده و خمیرهای بازی از رنگهای مورد علاقه کودک‌تان را در اختیارش بگذارید و تشویق کنید تا مجسمه‌های متنوعی با خمیر بسازد.

نمونه هایی از خمیر بازی در شید شاد ببینید.

پاپ کلینر

یک بسته پاپ کلینر خریده و بگذارید کودک‌تان با آنها هنر نمایی کند و در نهایت شگفت زده خواهید شد وقتی که می‌بینید چه کارهای زیبا و جذابی با این پاپ کلینر انجام می‌دهند.

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi