مشاهده
0 +

بازی با ماکارانی یک بازی حسی همراه با کثیف کاری مناسب برای هر گروه سنی هست. بازیهای حسی یک راه برای تقویت مهارت حرکتی ظریف و درشت، هماهنگی و تمرکز در کودکان هست.

بازی با ماکارانی

بازی حسی و کثیف کاری

امروز دوستان شید شادی یک ایده بازی با ماکارانی کار دینا و ویانای عزیز را داریم.

بازی با ماکارانی یک بازی حسی همراه با کثیف کاری مناسب برای هر گروه سنی هست. بازیهای حسی یک راه برای تقویت مهارت حرکتی ظریف و درشت، هماهنگی و تمرکز در کودکان هست.

ابتدا ماکارانی را بپزید و بعد از اینکه خنک شد آنها را در چند ظرف جدا تقسیم کنید. به هر ظرف کمی رنگ اضافه کنید. اگر کودک نوپایی دارید که نگران هستید ماکارانی‌ها را داخل دهانش بگذارد از رنگ خوراکی استفاده کنید در غیر اینصورت از هر رنگ دیگری مانند رنگ انگشتی یا اکرولیک می‌توان، استفاده کرد.

در قسمت رنگ کردن ماکارانی‌ها حتما از کودک کمک بگیرید. تغییر رنگ ماکارانی با اضافه کردن چند قطره رنگ و هم زدن و رنگی شدن همه ماکارانی‌ها یک تجربه خیلی جالب برای کودکان هست. نام رنگها را ببرید یک آموزش رنگها به کودک‌ هست.

بازی با ماکارانی

در بازی با ماکارانی دینا و ویانای عزیز ماکارانی‌ها را لمس کردند و آنها را له می کنند. در این بازی تمام حواس درگیر هست. بچه‌ها از لیز بودن ماکارانی‌ها در دست و فشردن آن کلی لذت می‌برند. تقویت حواس حسی در دوران تحصیل کمک میکنه تا کودک یادگیری بهتری داشته باشد. مانند دینا و ویانا به کودک قیچی بدهید و تشویقش کنید تا ماکارانی‌ها را قیچی کند. مثل کوتاه کردن مو کلی هیجان داره و مطمئنن خود شما هم وسوسه می‌شوید که قیچی برداشته و امتحان کنید.

بازی با ماکارانی

در آخر هم دینا و ویانا همه ماکارانی‌های خرد شده را با هم قاطی کردن و شما می‌توانید اسباب بازی‌های کوچکی زیر آنها مخفی کنید تا پیدا کنند.با مخفی کردن اسباب بازی زیر ماکارانی فرصتی برای کاوش و تقویت خلاقیت و تفکر خلاق هست.

بازی با ماکارانی یک فعالیتی همراه با پتانسیل‌های آموزشی زیادی هست. بازی حسی نوعی اعتماد به نفس را در کودک تقویت می‌کند. اینکه کودک آزاد هست هر طور دوست داره رفتار کند و در بازی هیچ الگویی نیست، هر تغییری امن هست و همه اینها عزت نفس کودک را افزایش می‌دهد.از همه مهمتر شما با وسایل ساده تا ساعتها کودک را سرگرم می‌کنید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi