مشاهده
12556 +

هماهنگی چشم و دست با کشیدن خطوط منحنی بین اشیا یکسری اشیا بر روی صفحه کاغذ بزرگ بچینید و از کودک خردسال یا پیش دبستانی بخواهید دور اشیا با ماژیکهای رنگی منحنی‌هایی بکشد. این فعالیت تمرینی برای هماهنگی چشم و دست هست. خیلی از کودکان در دوران تحصیل به دلیل بدخطی و نامرتب نویسی مشکل دارند و در درس دیکته ضعف دارند، علت آن عدم هماهنگی چشم و دست هست. برای همین انجام بازیهای دست ورزی یک روش برای ایجاد آمادگی کودکان در نوشتن و ورود به مدرسه هست. مشکل در هماهنگی چشم و دست در بزرگسالی خیلی مهم هست زیرا در رشته‌های ورزشی، هنری و نوازندگی برای موفقیت لازم هست تا افراد در این مهارت تبحر داشته باشند. اغلب بازیهایی برای هماهنگی چشم و دست باعث افزایش دقت و تمرکز در کودکان هست. از قبیل بازی‌های حل پازل که د...

هماهنگی چشم و دست با کشیدن خطوط منحنی بین اشیا

یکسری اشیا بر روی صفحه کاغذ بزرگ بچینید و از کودک خردسال یا پیش دبستانی بخواهید دور اشیا با ماژیکهای رنگی منحنی‌هایی بکشد. این فعالیت تمرینی برای هماهنگی چشم و دست هست. خیلی از کودکان در دوران تحصیل به دلیل بدخطی و نامرتب نویسی مشکل دارند و در درس دیکته ضعف دارند، علت آن عدم هماهنگی چشم و دست هست. برای همین انجام بازیهای دست ورزی یک روش برای ایجاد آمادگی کودکان در نوشتن و ورود به مدرسه هست. مشکل در هماهنگی چشم و دست در بزرگسالی خیلی مهم هست زیرا در رشته‌های ورزشی، هنری و نوازندگی برای موفقیت لازم هست تا افراد در این مهارت تبحر داشته باشند.

اغلب بازیهایی برای هماهنگی چشم و دست باعث افزایش دقت و تمرکز در کودکان هست. از قبیل بازی‌های حل پازل که در سایت کودک شید شاد چند نمونه بازی دست ورزی داشتیم از قبیل :

بازی ماز توپی یک بازی برای هماهنگی چشم و دست 

بازی برای تقویت مهارت دست ورزی و هوش کودکان با چوب کبریت 

بازی ماز با آهنربا

بازی دنبال کردن مسیر آهنربایی (نمونه ارسالی دوستان شید شاد)

کاردستی ساخت گردنبند با ماکارانی

کاردستی بافتنی با چنگال

در هماهنگی دست لازم هست تا کودک با دقت ببیند و به کاری که انجام می‌دهد، خوب فکر کند.هرچه بزرگتر شود در دیدن  فکر کردن همراه با هماهنگی دست بهتر عمل می‌کند زیرا قدرت عصب شناختی در او تکمیل‌تر می‌شود.

برای بچه‌های بزرگنر پیش دبستانی و دبستانی این فعالیت را در کلاس درس اجرا کنید. برگه‌ بزرگی بر روی تخته بچسبانید و بخواهید بصورت گروهی منحنی‌هایی لابه‌لای علامتها بکشند.

هماهنگی بین چشم و دست

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi