مشاهده
4256 +

 هنگامی‌ که در مهدکودک کمک درآشپزخانه آموزش داده می شود، آنها در حال یادگیری ریاضی، علوم و خواندن نیز هستند. آنها همچنین به یادگیری مهارت‌های اجتماعی، همکاری با یکدیگر در غذا پختن، نشستن با هم و کمک به پاک کردن بشقاب غذا پس از اتمام آن می پردازند. پخت و پز در مهدکودک و آشپزی بچه ها می‌تواند کمی دلهره آور باشد و پاداش آن اغلب فوری نیست. اما، مزایای آموزش‌های  علمی و اجتماعی از پخت و پز ، بیشتر وبدون هیچ زحمتی می‌باشد.منظور فقط انجام دستور آشپزی نیست بلکه  علاقه ایجاد کردن به آشپزی است. در اینجا تنها تعداد کمی از این مهارت های کلیدی را در کلاس‌های آشپزی در مهدکودک  بیان کرده ایم: مهارت های حرکتی ظریف: ابزار پخت و پز کمکی برای تقویت دست و عضلات حرکتی می‌باشد و همچنین باعث هماهنگی بین ...

 هنگامی‌ که در مهدکودک کمک درآشپزخانه آموزش داده می شود، آنها در حال یادگیری ریاضی، علوم و خواندن نیز هستند. آنها همچنین به یادگیری مهارت‌های اجتماعی، همکاری با یکدیگر در غذا پختن، نشستن با هم و کمک به پاک کردن بشقاب غذا پس از اتمام آن می پردازند.

پخت و پز در مهدکودک و آشپزی بچه ها می‌تواند کمی دلهره آور باشد و پاداش آن اغلب فوری نیست. اما، مزایای آموزش‌های  علمی و اجتماعی از پخت و پز ، بیشتر وبدون هیچ زحمتی می‌باشد.منظور فقط انجام دستور آشپزی نیست بلکه  علاقه ایجاد کردن به آشپزی است.
در اینجا تنها تعداد کمی از این مهارت های کلیدی را در کلاس‌های آشپزی در مهدکودک  بیان کرده ایم:

مهارت های حرکتی ظریف: ابزار پخت و پز کمکی برای تقویت دست و عضلات حرکتی می‌باشد و همچنین باعث هماهنگی بین دست و چشم است.

 

تغییرات علمی: انجماد آب و نقطه جوش، ژله سفت، مغز های خوب پودرشده ،کیک پختن از خمیر و مخلوط کردن مواد و تماشای تغییرات ایجاد شده اصول اساسی علم را به بچه می آموزد.

 

آموزشی: دستور غذا به طور متوسط شامل شناسایی کلمات عمومی (کره، شیر، آرد) ، واحد شمارش (یک قاشق چای خوری، سه قاشق غذا خوری، هم بزنید بیست بار)، و مفاهیم ریاضی (نصف و کل ) ، دستور العملی برای آموزش جمع و ضرب، یا تفریق و تقسیم است.

 

تاریخچه آشپزی: استفاده از دستور العمل های خانواده و صحبت در مورد تجربه مادر بزرگ ها در پخت و پز و یا مثلا تحقیق در اینترنت راجع به تاریخ شکلات ، همگی کمک به آشنایی بیشتر با تاریخچه آشپزی می‌باشد.

 

آزمایش و خلاقیت: آشپزی اجازه می دهد تا کودکان برای تصمیم‌گیری در مورد مواد غذایی و اضافه کردن مواد اضافی مانند استفاده از شیرین بیان  برای نوعی کیک کوچک و تکان ندادن خمیر کلوچه آزاد باشند. این همه آزمایش در مورد یادگیری یک مهارت است که در همه مراحل زندگی مفید عمل خواهد کرد. اجازه  دادن به بچه‌ها برای ترکیب طعم،  اضافه کردن جزئیات خودشان  به دستور غذا ، خلاقیت آنها را شکوفا می کند.

 

آشپز با  اعتماد به نفس: کار درکنار بزرگسالان، انجام آنچه بزرگسالان انجام می‌دهند باعث افزایش اعتماد به نفس بچه‌ها می‌شود. خرابکاری و موفقیت درآشپزخانه کمک به توسعه اعتماد به نفس مثب برای کودک می‌کند، این ایده که شما می‌توانید سعی کنید وبعد از  شکست، دوباره سعی کنید، آنهارا  موفق می‌کند.

 

وحدت سرآشپز: شما می‌توانید به کودکان در مورد کشورهای دیگر نیز آموزش دهید، موادی که استفاده می‌کنند و نحوه زندگی ، و این که مواد غذایی یک چیزی است که  مشترک در همه می‌باشد.

 

از بین بردن موانع جنسیتی: شرکت دختران و پسران در کلاس آشپزی مهدکودک در کنار هم باعث می‌شود تعصب جنسیتی فراموش شده و پخت و پز راهی برای تشویق دختران و پسران بوده و چیزهای جدید را امتحان کنند.

 

سازماندهی:  پخت و پز سازمانی به طور خلاصه است، از تهیه لیست خرید وگذاشتن ادویه‌جات درکابینت و ترکیب مواد تشکیل دهنده همگی نیاز به برنامه‌ریزی دارند. قبل از اینکه شما شروع به پخت و پز کنید، فضای کاری خود را سازماندهی کرده ، دستور تهیه را مطالعه نموده و جهت ترکیب مواد اقدام می نمایید .در طول راه شما به کودکان خود آموزش می دهید که چگونه پروژه های بزرگ و کوچک را انجام دهد.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi