مشاهده
4588 +

بسیاری از بچه ها از معلم ریاضی خود می‌پرسند که چرا یادگیری مفاهیم ریاضی و یا مهارت‌های خاص مهم است. و اصلا چرا ریاضی می‌خوانیم.هنگامی که والدین به کودکان خود در انجام تکالیفشان کمک می‌کنند، بسیاری ازآنها نیز ممکن است از همین تعجب کنند

چرا ریاضی می‌ خوانیم؟

چرا یادگیری ریاضی برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است ؟

چرا ریاضی می خوانیم

بسیاری از بچه ها از معلم ریاضی خود می‌پرسند که چرا یادگیری مفاهیم ریاضی و یا مهارت‌های خاص مهم است. و اصلا چرا ریاضی می‌خوانیم.هنگامی که والدین به کودکان خود در انجام تکالیفشان کمک می‌کنند، بسیاری ازآنها نیز ممکن است از همین تعجب کنند.مارک کاروان، رئیس مهندسی و علوم کاربردی در دانشگاه بوفالو، اشاره می‌کند که نگرش والدین چه مثبت یا منفی، می‌تواند بر نگرش کودکان در مورد ریاضی و در نهایت بر عملکردشان تاثیر گذار باشد. کودکتان را برای ارتقاء دانش و مهارت‌های ریاضی تشویق کنید که نتیجه‌اش باعث افزایش عملکرد و فرصتهایی در زندگی و حرفه‌اش خواهد بود.

تاریخ با شکوه ریاضی

در  دهه 1920، آموزش جبر و هندسه در ایالات متحده به گفته دیوید کلاین در مقاله‌اش ، به عنوان  “لوکس معنوی” در نظر گرفته می شد. در واقع، رئیس آموزش و پرورش ماساچوست به جبر به عنوان “موضوع بی‌فایده”، “نگاه می‌کرد. با توجه به تاریخچه مختصری از آموزش ریاضی در آمریکا در قرن 20 در مقاله‌ی مارک کاروان ، در طول این زمان، به دانش آموزان مهارت‌های ریاضی عمومی برای برنامه‌های عملی فوری آموزش داده می‌شد. پس از جنگ جهانی دوم، سیاستگذاران شروع به حمایت از یک برنامه آموزشی ریاضی قوی‌ترکردند و یک جنبش مسابقه فضایی از دهه 1950 افزایش یافت. در قرن 21، مدارس در حال افزایش مهارتهای ریاضی بالاتر، دانش آموزان بودند به طوری که شهروندان ایالات متحده می توانستند در اقتصاد جهانی رقابت کنند.

آموزش تفکر منطقی و انتقادی

ریاضی منطق و نظم می‌آموزد. شما می‌توانید از یک عبارت ریاضی انتظار یک نتیجه قابل پیش بینی را داشته باشید و گام‌های دقیقی را باید به منظور دستیابی به نتیجه دنبال کنید. نظم و انضباط کودکان در کلاس ریاضی می‌تواند به زندگی روزمره آنها نیز راه پیدا کند. شرکت‌ها این را می دانند که در برخی از کسب و کار‌ها متقاضیان رشته ریاضی را استخدام کنند، چون بر اساس این فرض، دانش آموزانی که در ریاضی خوب هستند آموخته‌اند که چگونه فکر کنند.

ریاضی همچنین می تواند به عنوان  یک وسیله انتقال باشد که از طریق آن مهارت تفکر انتقادی تمرین وکسب می‌شود. یک مثال از تفکر انتقادی ریاضی وقتی است که دانشجویان ملزم به توضیح  برای نحوه رسیدن به راه حلی برای یک مشکل پیچیده و یا برای توصیف ایده پشت یک فرمول یا روش می‌شوند.

آموزش مهارتهای زندگی

در کنار آن غیر ممکن است که یک زندگی مستقل بدون مهارت‌های ریاضی عمومی داشته باشیم. کودکان یادگیری در مورد پول را در اوایل سالهای ابتدایی شروع می‌کنند و در مقاطع بعد، می‌توانند درصد و کسر را محاسبه کنند. افراد باید این مهارت‌ها را در دستور تهیه غذا، ارزیابی اینکه آیا ترخیص یک کالا از گمرک معامله خوبی است یا نه ، مدیریت بودجه و چیزهای دیگر داشته باشند. مایک واکر تحلیلگر مالی اشاره می‌کند که بچه‌ها باید آنقدر مهارت در ریاضی پیدا کرده باشند که یک ماشین را بدون “سوار شدن” خریداری کنند.

پشتیبانی از آموزش مداوم و فرصت های شغلی

حتی برای ورود به شغل‌هایی در زمینه‌های به ظاهر نامرتبط به ریاضیات نیز، نیاز به مهارت‌های ریاضی وجود دارد. تحویلدار باید قادر به شمارش پول با دقت فراوان باشد، درحالی که یک نماینده خدمات مشتری ممکن است نیاز به توانایی به بحث در مورد اختلاف نظر مشتری باشد. دانش آموزانی که در ریاضی ماهرند، کسانی هستند که به دنبال فرصت‌های شغلی یک درجه بالاتر با درآمد بالا مانند مهندسی، پزشکی و پژوهش و دسترسی به آنها می‌باشند. دانش آموزانی که علاقه‌مند، این مشاغل نیستند ، با این وجود باید مهارت‌های ریاضی پیشرفته را داشته ولازم است فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی در هر زمینه دیگر باشند. دانش آموزانی که در مهارت‌های ریاضی بهتر از همسالان خود هستند ممکن است کمک هزینه تحصیلی را بر اساس عملکرد برتر خود در آزمون های ارزیابی مانند SAT و ACT به دست آورند.

ریاضی در زندگی روزانه

دانش آموزان ممکن است بپرسند که چرا ریاضی لازم است، اما  درآموزش ریاضی باید از کیفیت لازم اطمینان حاصل شود که این پرسش به ندرت پرسیده شود. در آموزش باید تکنیک‌هایی طراحی شوند که به کودکان ربط ریاضی به زندگی روزانه آنها، جهان اطراف آنها و حرفه آینده‌شان را نشان دهد. معلمان ریاضی باید در تلاش برای ارائه یک چارچوب از دنیای واقعی برای مهارت‌هایی باشند که آنها آموزش می‌دهند و باید به دانش آموزان منطق پشت مفهوم آنها را نیز آموزش بدهند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi