مشاهده
4721 +

بچه‌ها از گیر انداختن بزرگترها لذت می‌برند.در این فعالیت کود‌کتان را به شکار صداها بفرستید و بخواهید صداهای مختلف را ضبط کرده، تحویل شما بدهد و حالا با سوال پرسیدن شما را به چالش بکشد؟ این یک فعالیت سرگرم کننده دستی می‌باشد که شما در جریان آموزشهایی که کودک‌تان در مورد حواس پنج گانه در مهد کودک داشته قرار می‌گیرید. چه نیاز دارید: روش انجام کار: یک لیست از 5 تا 10 مدل مختلف از صداهایی که کودک‌تان باید پیدا کند، تهیه کنید.بعنوان مثال صدای آرام ، صدای بلند ، صدای ترسناک ، صدای زیبا ، طبیعت ، شخص، صدای حیوان ، صدای شاد ، صدایی از آشپزخانه، صدای موسیقی ، صدای آب و صدای ماشین. وقتی لیستتان تمام شد طرز کار رکوردر را به کودک‌تان یاد بدهید.چند باری اجازه بدهید تمرین کند تا جای دگمه‌ها ...

بچه‌ها از گیر انداختن بزرگترها لذت می‌برند.در این فعالیت کود‌کتان را به شکار صداها بفرستید و بخواهید صداهای مختلف را ضبط کرده، تحویل شما بدهد و حالا با سوال پرسیدن شما را به چالش بکشد؟

این یک فعالیت سرگرم کننده دستی می‌باشد که شما در جریان آموزشهایی که کودک‌تان در مورد حواس پنج گانه در مهد کودک داشته قرار می‌گیرید.

چه نیاز دارید:

  • مداد
  • کاغذ
  • رکوردر و یا موبایل با قابلیت ضبط کردن صدا

روش انجام کار:

  • یک لیست از 5 تا 10 مدل مختلف از صداهایی که کودک‌تان باید پیدا کند، تهیه کنید.بعنوان مثال صدای آرام ، صدای بلند ، صدای ترسناک ، صدای زیبا ، طبیعت ، شخص، صدای حیوان ، صدای شاد ، صدایی از آشپزخانه، صدای موسیقی ، صدای آب و صدای ماشین.
  • وقتی لیستتان تمام شد طرز کار رکوردر را به کودک‌تان یاد بدهید.چند باری اجازه بدهید تمرین کند تا جای دگمه‌ها و روش کار آن آشنا شود.
  • اگر کودک شما در خواندن لیست نیاز به کمک دارد شما هم برای جستجوی صداهای داخل لیست همراهیش کنید و بعد از شخص بزرگتر دیگری بخواهید تا در تشخیص صداها به بازی شما ملحق شود .اگر هم کودک‌تان  نیازی به کمک نداشت لیست صداها را به دستش داده و به جستجوی صداها بفرستیدش.توضیح دهید که وقتی کار ضبط صدا ها تمام شد شما و یا شخص دیگری با شنیدن صداهای ضبط شده حدس خواهید زد که صدای چه چیزی می‌باشد.
  • وقتی که کودک شما همه انواع صداهای داخل لیست را ضبط کرد بگذارید تا صداها را برای شما پخش کند و حدس بزنید صدای چه می‌باشد .اگر هم شما در ضبط صدا همراهیش کرده بودید برای شخص سومی، صداها را پخش کنید تا تشخیص دهد.
  • وقتی تمام شد نوار ضبط شده را نگه دارید و بعد از چند هفته دوباره نوار را آورده و صداها را برای کود‌کتان پخش کنید.

آیا کودک شما می‌تواند صداها را حدس بزند؟ ببینید آیا می‌تواند بخاطر بیاورد صداهایی که جمع آوری کرده بوده یا نه؟

این درس سرگرم کننده باعث تقویت نگاه تیز و حافظه کودک شما شده و در کنارش جالبه ببینید کود‌کتان چطور دنیای اطرافش را طبقه بندی می‌کند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi