مشاهده
11650 +

اگر متوجه شده‌اید که کودکتان در ارتباط با سایر بچه‌ها یا پاسخ دهی به بزرگسالان مشکل دارد و یا اینکه بیش از حد خجالتی به نظر می‌آید، پس بهتر هست یکسری فعالیت‌های مفیدی برای بهبود روابط اجتماعی داشته باشید. کمک کنید تا کودک‌تان مهارت‌های اجتماعی را با فراهم کردن شرایطی در خانه و یا ایجاد فرصت‌هایی در ارتباط با دیگران یاد بگیرد. بازی گروهی فراهم کردن فرصت‌های فراوان برای بازی با بچه‌های همسن و سال بهترین راه برای تمرین مهارت اجتماعی در کودکان هست. هر چند شما بتوانید با ایجاد زمینه‌هایی از بازی ها و فعالیت های مختلف در خانه به رفتار کودکتان کمک کنید ولی باز جملات و رفتارهای بچه‌های دیگر را نمی‌توان پیش بینی کرد. در منزل ترتیب یک بازی گروهی را برای نظارت بهتر بدهید.شما می‌توانید رفتار کودک...

اگر متوجه شده‌اید که کودکتان در ارتباط با سایر بچه‌ها یا پاسخ دهی به بزرگسالان مشکل دارد و یا اینکه بیش از حد خجالتی به نظر می‌آید، پس بهتر هست یکسری فعالیت‌های مفیدی برای بهبود روابط اجتماعی داشته باشید.

کمک کنید تا کودک‌تان مهارت‌های اجتماعی را با فراهم کردن شرایطی در خانه و یا ایجاد فرصت‌هایی در ارتباط با دیگران یاد بگیرد.

بازی گروهی

فراهم کردن فرصت‌های فراوان برای بازی با بچه‌های همسن و سال بهترین راه برای تمرین مهارت اجتماعی در کودکان هست.

هر چند شما بتوانید با ایجاد زمینه‌هایی از بازی ها و فعالیت های مختلف در خانه به رفتار کودکتان کمک کنید ولی باز جملات و رفتارهای بچه‌های دیگر را نمی‌توان پیش بینی کرد.

در منزل ترتیب یک بازی گروهی را برای نظارت بهتر بدهید.شما می‌توانید رفتار کودک‌تان را با بقیه بچه‌ها زیر نظر داشته باشید و متوجه شوید که کجاها نیاز به ارتقاء دارد.تماشای کودکان در ارتباط با بچه‌های دیگر به شما اطلاعات زیادی در مورد مهارت اجتماعی آنها می‌دهد.

ایده هایی برای بازی گروهی را ببینید.

حل مسئله

کودکان در بازی های نقش بازی کردنی حل کردن مشکل بطور موثر را یاد می‌گیرند و یک راه ایده آل برای روبرو شدن با دیگر کودکان هست.عدم تشخیص صحیح اختلافها بین افراد در ارتباط‌ها باعث ضعف در روابط اجتماعی می‌شود.

با کودک‌تان بر روی زمین بنشینید و صحنه‌های مختلفی از زندگی را بازی کنید.بجای اینکه در هر سناریویی به کودک‌تان بگویید که چه کند، ازش بپرسید که چه باید بکند. این بحث‌های باز یک موقعیتی برای صحبت در مورد رفتارهای اجتماعی مناسب و حل مسئله هست.حتی برای کودکان با رفتارهای غیر قابل کنترل هم مفید است. به نوبه خود باعث ایجاد اعتماد به نفس در موقعیت‌های اجتماعی خواهد شد.

احساسات

کودکان را به صحبت در مورد احساساتشان تشویق کنید. به درک و شناخت عکس‌العمل‌ها در موقعیت‌های خاص کمک می‌کند.خیلی از مشکلات در روابط اجتماعی مربوط به این هست که کودکان در موقعیت‌های مختلف نمی‌دانند چه عکس العملی باید داشته باشند.

6 یا 7 تا دایره بر روی کاغذ بکشید و بخواهید هر دایره را با شکل چهره ای از سناریویی که شما تعریف می‌کنید، کامل کنند.بطور نمونه: “دوست شما با یک معنی اسمی، شما را صدا می‌زند” و کودک شما یک چهره غمگین نقاشی می‌کند، بعد دوباره: “دوست شما یک رفتاری را انجام می‌دهد” و همینطور ادامه دهید.دقت داشته باشید تا کودک شما به درستی بتواند احساسات مختلف را شناسایی کند.این موضوع کمک می‌کند تا یاد بگیرند چطور با تاکتیک آرام با احساساتش کنار بیاید و یا اینکه بگویید چه زمانی چه احساسی با بقیه بچه‌ها باید داشته باشد.

مطالب بیشتری در مورد شناخت احساسات ببینید.

بازی و تمرین کردن

انواع بازی‌ها را بگذارید بچه‌ها داشته باشند و اهمیت نوبت و دنبال کردن دستورالعمل‌ها را نشان دهید.

بازی‌هایی مثل تقلید کردن ایده خوبی هست یا قوانین بازی را توضیح دهید و در مورد اهمیت رعایت نوبت بدون تقلب صحبت کنید.

دو مدل بازی تقویت حافظه و بازی با حلقه نمونه هایی برای آموزش دنبال کردن دستورالعمل ها هست.

این به کودک شما یاد می‌دهد که چطور موفقیت آمیز با سایر بچه‌ها بازی کند و چطور در هنگام بازی مودب باشد.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi